✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
>12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
729,1 km |
2 - 8 |
45 973 m |
12 699 mil. € |
108,8 min. |
1 065 - 93 344 | 3,0 |
3,1 |
|||||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 3 600 m | 341 mil. € | 12,4 min. | 12 491 - 24 900 | 2 885 - 5 704 | 1 420 - 2 535 | 1 | 1 | ||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 7 445 m | 555 mil. € | 9,9 min. | 22 691 - 32 334 | 2 856 - 6 911 | 639 - 3 702 | 1 | 2 | ||||||
3 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 0 m | 1 | 2 | |||||||||||
4 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 0 m | 32 336 - 93 344 | . . . | 5 319 - 16 483 | 3 057 - 7 634 | 1 | 2 | |||||||
5 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 1 153 m | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 881 - 2 213 | 399 - 500 | 1 | 3 | |||||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 0 m | 142 mil. € | 5,0 min. | 9 007 - 9 998 | 2 305 - 2 416 | 1 039 - 1 131 | 2 | 2 | ||||||
7 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 0 m | 267 mil. € | 2,6 min. | 8 780 - 11 203 | 2 408 - 2 413 | 1 143 - 1 188 | 3 | 4 | ||||||
8 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 0 m | 70 mil. € | 3,6 min. | 10 334 - 11 542 | 1 946 - 2 004 | 577 - 783 | 2 | 2 | ||||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 0 m | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 1 507 - 6 905 | 477 - 2 380 | 2 | 1 | ||||||
10 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 0 m | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 10 385 | 4 737 | 1 | 1 | |||||
11 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 917 m | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 3 900 - 4 025 | 953 - 1 474 | 1 | 3 | ||||||
12 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 0 m | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 1 550 - 2 151 | 434 - 541 | 2 | 3 | ||||||
13 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 0 m | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 1 373 - 6 905 | 264 - 2 380 | 3 | 3 | ||||||
14 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 8 688 m | 1 235 mil. € | 9,4 min. | 13 676 - 21 949 | 2 757 - 4 867 | 1 381 - 2 502 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | ||||
15 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 0 m | 105 mil. € | 1,6 min. | 5 304 | 1 416 | 704 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||
16 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 0 m | 191 mil. € | 2,5 min. | 6 428 - 9 084 | 1 376 - 1 758 | 565 - 883 | 4 | 5 | |||||
17 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 0 m | 57 mil. € | 10 312 | 1 288 | 351 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | |||||
18 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 0 m | 155 mil. € | 16 268 | 2 761 | 1 263 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | |||||
19 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 0 m | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 1 568 - 1 801 | 742 - 818 | 2 | 2 | ||||||
20 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 0 m | 169 mil. € | 2,3 min. | 5 277 - 6 250 | 1 466 - 1 525 | 692 - 710 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||
21 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 0 m | 227 mil. € | 4 | 4 | |||||||||
22 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 0 m | 172 mil. € | 4 | 4 | |||||||||
23 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 0 m | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 1 614 - 1 671 | 749 - 874 | 4 | 5 | ||||||
24 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 4 282 m | 272 mil. € | 5,1 min. | 5 792 - 7 064 | 1 175 - 1 286 | 456 - 489 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | ||||
25 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 0 m | 12 mil. € | 2 | 1 | |||||||||
26 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 0 m | 94 mil. € | 1,8 min. | 4 001 | 1 697 | 1 361 | 3 | 3 | |||||
27 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 0 m | 77 mil. € | 2,8 min. | 2 | 2 | ||||||||
28 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 630 m | 199 mil. € | 5,9 min. | 5 550 - 9 787 | 1 279 - 1 930 | 526 - 829 | 2 | 3 | |||||
29 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 510 m | 277 mil. € | 5,3 min. | 9 654 - 12 079 | 2 269 - 3 025 | 1 040 - 1 450 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | ||||
30 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 0 m | 59 mil. € | 1,1 min. | 12 862 | 2 829 | 1 313 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||
31 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 0 m | 143 mil. € | 1,4 min. | 12 157 | 2 815 | 1 263 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||
32 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 0 m | 211 mil. € | 1,9 min. | 6 969 - 10 726 | 1 774 - 2 440 | 863 - 1 016 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | ||||
33 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 0 m | 105 mil. € | 2,3 min. | 14 625 | 2 539 | 1 056 | 2 | 2 | |||||
34 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 0 m | 125 mil. € | 2,3 min. | 6 412 - 8 112 | 1 482 - 1 790 | 655 - 822 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | ||||
35 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 0 m | 100 mil. € | 11 611 | 1 689 | 693 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | |||||
36 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 10 990 m | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | ||||||||
37 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 0 m | 224 mil. € | 1,7 min. | 10 140 - 11 010 | 1 815 - 1 961 | 792 - 846 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | ||||
38 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 0 m | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 10 385 | 4 737 | 2 | 1 | |||||
39 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 0 m | 116 mil. € | 5,0 min. | 6 651 - 9 113 | 1 133 - 1 196 | 414 - 522 | 2 | 3 | |||||
40 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 0 m | 122 mil. € | 5,6 min. | 3 407 - 3 769 | 1 499 - 1 529 | 1 103 - 1 149 | 2 | 2 | |||||
41 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 4 780 m | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 1 405 - 2 512 | 544 - 944 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | |||||
42 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 0 m | 73 mil. € | 0,1 min. | 5 587 | 1 199 | 470 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||
43 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 0 m | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 6 627 - 7 615 | 3 137 - 3 460 | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | ||||
44 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 593 m | 235 mil. € | 3,7 min. | 7 793 | 1 914 | 772 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | ||||
45 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 0 m | 129 mil. € | 1,8 min. | 2 552 - 2 737 | 1 003 - 1 696 | 709 - 1 316 | 4 | 3 | |||||
46 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 0 m | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 1 443 - 1 643 | 711 - 822 | 3 | 2 | ||||||
47 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 1 385 m | 176 mil. € | 2,4 min. | 5 189 - 6 389 | 1 146 - 1 203 | 489 - 606 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||
48 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 0 m | 133 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | ||||||||
49 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 0 m | 117 mil. € | 1,2 min. | 5 809 - 8 826 | 1 335 - 1 725 | 593 - 844 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||
50 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 0 m | 93 mil. € | 0,8 min. | 6 452 - 10 032 | 1 253 - 1 628 | 491 - 590 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||
51 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 0 m | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 1 447 - 1 991 | 788 - 963 | 4 | 3 | ||||||
52 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 0 m | 133 mil. € | 2,6 min. | 5 814 - 7 518 | 733 - 1 326 | 142 - 701 | 4 | 3 | |||||
53 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 0 m | 124 mil. € | 3,6 min. | 3 769 - 3 897 | 1 529 - 1 844 | 1 149 - 1 405 | 3 | 3 | |||||
54 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 0 m | 101 mil. € | 1,2 min. | 3 782 - 6 302 | 1 697 - 2 149 | 1 375 - 1 435 | 4 | 3 | |||||
55 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 0 m | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 607 - 1 070 | 143 - 281 | 5 | 5 | ||||||
56 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 0 m | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 1 576 - 1 685 | 947 - 1 015 | 4 | 2 | ||||||
57 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 0 m | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 1 014 - 1 369 | 41 - 376 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | |||||
58 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 0 m | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 328 - 768 | 78 - 216 | 5 | 5 | ||||||
59 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 0 m | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 830 - 2 216 | 466 - 998 | 4 | 4 | ||||||
60 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 0 m | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 215 - 1 012 | 52 - 594 | 5 | 5 | ||||||
729,1 km |
2 - 8 |
45 973 m |
12 699 mil. € |
108,8 min. |
1 065 - 93 344 | 3,0 |
3,1 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku