✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | ||||||||||
60 úsekov |
729,1 km |
2 - 8 |
91 |
12 699 mil. € |
3,0 |
3,1 |
7/2021 - po 2040 |
|||||||||
1 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 1 | 173 mil. € | 2 | 3 | 6/2011 | 4/2026 (+3,7) | |||||
2 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 2 | 321 mil. € | 3 | 2 | 5/2013 | 9/2032 (+5,6) | |||||
3 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 1 | 149 mil. € | 1 | 1 | 5/2013 | 9/2025 (+4,6) | |||||
4 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 1 | 234 mil. € | 2 | 1 | 5/2013 | 6/2030 (+6,9) | |||||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 2 | 133 mil. € | 5 | 5 | 6/2027 | 2/2033 (+4,5) | |||||
6 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 1 | 772 mil. € | 3 | 4 | 2/2026 | 6/2033 (+3,3) | |||||
7 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 0 | 105 mil. € | 2 | 2 | 3/2010 | 3/2026 (+4,7) | |||||
8 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 | 77 mil. € | 2 | 2 | 4/2010 | 10/2028 (+4,1) | |||||
9 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 1 | 227 mil. € | 4 | 4 | 11/2021 | 4/2029 (+4,1) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
10 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 1 | 116 mil. € | 2 | 3 | 7/2022 | 6/2030 (+3,7) | |||||
11 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 0 | 93 mil. € | 5 | 5 | 9/2024 | 9/2032 (+5,6) | |||||
12 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 2 | 191 mil. € | 4 | 5 | 7/2021 | 9/2028 (+3,5) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
13 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 3 | 341 mil. € | 1 | 1 | 3/2005 | 2023 (+1,0) | ||||||
14 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 2 | 1 | 2 | 11/2014 | 11/2021 (+0,4) | |||||||
15 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 1 | 73 mil. € | 5 | 4 | 3/2022 | 2/2031 (+4,1) | |||||
16 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 6 | 1 | 2 | 1/2015 | 11/2021 (+0,4) | |||||||
17 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 3 | 202 mil. € | 2 | 1 | 2/2015 | 10/2024 (+2,6) | |||||
18 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 2 | 171 mil. € | 3 | 3 | 2/2015 | 7/2026 (+4,3) | |||||
19 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 1 | 267 mil. € | 3 | 4 | 6/2011 | 2024 (+2,8) | ||||||
20 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 2 | 143 mil. € | 3 | 4 | 7/2013 | 12/2028 (+4,3) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
21 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 1 | 70 mil. € | 2 | 2 | 10/2021 | 7/2026 (+2,7) | |||||
22 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 1 | 133 mil. € | 4 | 3 | 6/2025 | 5/2033 (+6,1) | |||||
23 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 1 | 94 mil. € | 3 | 3 | 3/2009 | 6/2027 (+4,7) | |||||
24 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 | 555 mil. € | 1 | 2 | 12/2007 | 2024 (+4,0) | ||||||
25 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 1 | 105 mil. € | 2 | 2 | 1/2022 | 8/2029 (+3,8) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
26 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 2 | 211 mil. € | 4 | 4 | 5/2012 | 4/2028 (+4,8) | |||||
27 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 2 | 161 mil. € | 4 | 5 | 2/2022 | 5/2029 (+3,5) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
28 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 1 | 277 mil. € | 2 | 2 | 2/2011 | 10/2028 (+3,2) | |||||
29 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 2 | 224 mil. € | 3 | 5 | 1/2022 | 12/2029 (+2,8) | |||||
30 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 2 | 71 mil. € | 4 | 3 | 7/2025 | 9/2032 (+4,1) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
31 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 1 | 142 mil. € | 2 | 2 | 6/2011 | 2021 (+1,1) | ||||||
32 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 1 | 199 mil. € | 2 | 3 | 2/2011 | 10/2028 (+4,1) | |||||
33 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 2 | 230 mil. € | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | ||||||
34 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 | 125 mil. € | 4 | 4 | 6/2010 | 8/2028 (+5,1) | |||||
35 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 0 | 235 mil. € | 2 | 4 | 5/2013 | 9/2031 (+5,4) | |||||
36 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 1 | 179 mil. € | 1 | 3 | 9/2015 | 2023 (+2,0) | ||||||
37 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 | 299 mil. € | 1 | 3 | 9/2015 | 1/2027 (+4,8) | |||||
38 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 0 | 57 mil. € | 3 | 5 | 11/2010 | 4/2027 (+4,1) | |||||
39 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 0 | 12 mil. € | 2 | 1 | 3/2014 | 1/2027 (+5,0) | |||||
40 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 1 | 124 mil. € | 3 | 3 | 6/2025 | 5/2033 (+6,1) | |||||
41 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 0 | 92 mil. € | 4 | 2 | po 2040 (0,0) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
42 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 1 | 122 mil. € | 2 | 2 | 7/2022 | 6/2030 (+3,7) | |||||
43 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 2 | 272 mil. € | 3 | 2 | 3/2014 | 12/2029 (+5,4) | |||||
44 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 2 | 155 mil. € | 4 | 3 | 4/2022 | 6/2026 (+3,5) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
45 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 1 | 100 mil. € | 4 | 3 | 10/2024 | 10/2028 (+3,5) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
46 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 0 | 60 mil. € | 5 | 5 | 10/2011 | po 2040 (0,0) | |||||
47 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 2 | 785 mil. € | 3 | 3 | 5/2025 | 2/2031 (+6,9) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
48 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 1 | 101 mil. € | 4 | 3 | 6/2025 | 5/2033 (+6,1) | |||||
49 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 1 | 176 mil. € | 5 | 5 | 2/2024 | 2/2032 (+4,9) | |||||
50 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 0 | 59 mil. € | 3 | 4 | 7/2013 | 10/2028 (+4,2) | |||||
51 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 2 | 1 235 mil. € | 1 | 1 | 3/2008 | 12/2030 (+4,5) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
52 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 2 | 70 mil. € | 2 | 2 | 9/2009 | 8/2022 (+2,2) | ||||||
53 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 3 | 367 mil. € | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | ||||||
54 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 1 | 117 mil. € | 5 | 4 | 7/2024 | 7/2032 (+5,3) | |||||
55 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 2 | 169 mil. € | 2 | 2 | 4/2011 | 8/2026 (+5,1) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
56 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 1 | 172 mil. € | 4 | 4 | 9/2021 | 4/2029 (+4,1) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
57 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 6 | 611 mil. € | 4 | 4 | po 2040 (+13,9) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
58 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 6 | 553 mil. € | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | ||||||
59 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 1 | 63 mil. € | 3 | 2 | 4/2025 | 11/2030 (+5,2) | |||||
60 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 2 | 129 mil. € | 4 | 3 | 12/2023 | 11/2031 (+4,8) | |||||
60 úsekov |
729,1 km |
2 - 8 |
91 |
12 699 mil. € |
3,0 |
3,1 |
7/2021 - po 2040 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku