✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
533,1 km |
6,2 % |
2 - 8 |
10 055 mil. € |
2 156 - 93 344 | 2,9 |
3,0 |
|||||||||||
1 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 0,0 % | 4 | R1 BB - RK | Šalková | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | |||||
2 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 0,0 % | 6 | D1 západ | Zeleneč nová, Trnava rekonštrukcia | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | ||||
3 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 0,0 % | 8 | D1 západ | Ivanka sever | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | ||||
4 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 0,0 % | 8 | D1 západ | Senec | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | ||||
5 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 0,0 % | 4 | D4 sever | 133 mil. € | 5 | 5 | |||||||
6 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 0,0 % | 2 | R2 stred | 105 mil. € | 5 304 | 2 | 2 | ||||||
7 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 0,0 % | 2 | R3 sever (Orava) | Dlhá nad Oravou | 77 mil. € | 2 | 2 | ||||||
8 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 0,0 % | 2 | R7 západ | Zemné | 227 mil. € | 4 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
9 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 0,0 % | 2 | R4 sever | Kuková | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | |||||
10 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 0,0 % | 2 | R2 východ | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 5 | ||||||
11 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 0,0 % | 4 | R7 západ | Holice s I/63, D. Streda s III/06325 | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
12 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 13,3 % | 4 | D1 sever | Hubová, Likavka, Ivachnová | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | ||||||
13 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 0,0 % | 4 - 6 | D4 juh-východ | Čierna voda, Rača | 1 | 2 | ||||||||
14 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 0,0 % | 2 | R2 východ | Jablonov n.Turňou | 73 mil. € | 5 587 | 5 | 4 | |||||
15 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 0,0 % | 4 - 6 | D4 juh-východ | Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | ||||||
16 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 0,0 % | 4 | R2 východ, R4 juh | Košice-juh, Krásna, Hrašovík | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | |||||
17 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 0,0 % | 4 | R2 východ | Ludvíkov Dvor, Haniska | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | |||||
18 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 0,0 % | 4 | R2 stred | Kriváň | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | ||||||
19 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 0,0 % | 4 | R2 západ | Trenčín juh, Trenčianska Turná | 143 mil. € | 12 157 | 3 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
20 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 0,0 % | 2 | R3 juh | privádzač Krupina | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | |||||
21 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 0,0 % | 2 | R4 sever | Kuková | 133 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | |||||
22 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 0,0 % | 2 | R4 sever | Svidník sever | 94 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | |||||
23 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 55,1 % | 4 | D1 sever | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | ||||||
24 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 0,0 % | 4 | R4 stred | Lipníky | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
25 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 0,0 % | 2 | R2 stred | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | 4 | ||||||
26 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 0,0 % | 4 | R7 západ | Mliečany s II/507, Dolný Bar | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
27 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 0,0 % | 2 | R2 východ | Moldava nad Bodvou, Šaca | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | |||||
28 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 0,0 % | 2 | R3 stred (Turiec) | Mošovce,
Horná Štubňa | 71 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
29 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 0,0 % | 4 | R2 stred | Mýtna | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | ||||||
30 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 7,6 % | 2 | R3 sever (Orava) | Podbiel | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | |||||
31 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 0,0 % | 2 | R7 stred | Bešeňov, Čaka | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | |||||
32 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 0,0 % | 2 | R2 stred | Rimavská Sobota | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | 4 | |||||
33 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 5,1 % | 2 | R2 západ | 235 mil. € | 7 793 | 2 | 4 | ||||||
34 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 26,8 % | 4 | R4 stred | Prešov - sever | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | ||||||
35 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 18,8 % | 4 | R4 stred | Kapušany | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | |||||
36 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 0,0 % | 2 | D1 sever | 57 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | ||||||
37 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 0,0 % | 2 | D1 sever | 12 mil. € | 2 | 1 | |||||||
38 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 0,0 % | 2 | R4 sever | Giraltovce | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | |||||
39 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 0,0 % | 2 | R3 stred (Turiec) | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
40 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 0,0 % | 2 | R4 sever | Okrúhle | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | |||||
41 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 30,4 % | 2 | R2 východ | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | |||||
42 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 0,0 % | 4 | R1 BB - RK | Ružomberok juh, Ružomberok východ | 155 mil. € | 16 268 | 4 | 3 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
43 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 0,0 % | 4 | R1 BB - RK | križovatka D1 | 100 mil. € | 11 611 | 4 | 3 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
44 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 0,0 % | 4 | D3 Kysuce | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | 5 | ||||||
45 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 32,1 % | 4 | R1 BB - RK | Slovenská Ľupča, Korytnica | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
46 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 0,0 % | 2 | R4 sever | Stročín | 101 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | |||||
47 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 8,0 % | 2 | R2 východ | Plešivec | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 5 | |||||
48 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 0,0 % | 4 | R2 západ | 59 mil. € | 12 862 | 3 | 4 | ||||||
49 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 64,2 % | 4 | D1 sever | Turany 2, Hubová | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | 1 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
50 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 0,0 % | 2 | R3 sever (Orava) | Nižná,
Nižná - sever | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | ||||||
51 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 0,0 % | 2 | R2 východ | Turňa nad Bodvou | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | 4 | |||||
52 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 0,0 % | 2 | R2 stred | Zacharovce, Bátka | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
53 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 0,0 % | 2 | R7 západ | Nové Zámky | 172 mil. € | 4 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
54 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 0,0 % | 2 | R4 sever | Hunkovce, Vyšný Komárnik | 129 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | |||||
533,1 km |
6,2 % |
2 - 8 |
10 055 mil. € |
2 156 - 93 344 | 2,9 |
3,0 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku