✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
36 úsekov |
344,5 km |
6 943 mil. € |
3 407 - 93 344 | 2,4 |
2,8 |
||||||||||
1 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 109 - 210 | 2 | 3 | ||||||
2 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 530 | 1 | 1 | |||||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 105 mil. € | 5 304 | 53 | 2 | 2 | ||||||
4 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 77 mil. € | 2 | 2 | ||||||||
5 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 227 mil. € | 4 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||||
6 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 116 mil. € | 6 651 - 9 113 | 69 - 141 | 2 | 3 | ||||||
7 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 - 92 | 4 | 5 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
8 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 89 - 432 | 1 | 1 | |||||||
9 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 1 | 2 | ||||||||||
10 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 32 336 - 93 344 | . . . | 146 - 596 | 1 | 2 | |||||||
11 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 90 - 464 | 2 | 1 | ||||||
12 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 169 - 482 | 3 | 3 | ||||||
13 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 57 - 108 | 3 | 4 | |||||||
14 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 123 - 165 | 2 | 2 | ||||||
15 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 94 mil. € | 4 001 | 42 | 3 | 3 | ||||||
16 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 133 - 458 | 1 | 2 | |||||||
17 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 105 mil. € | 14 625 | 181 | 2 | 2 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
18 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 44 - 143 | 4 | 4 | ||||||
19 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 32 - 113 | 4 | 5 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
20 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 100 - 105 | 3 | 5 | ||||||
21 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 51 - 106 | 2 | 2 | |||||||
22 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 88 - 175 | 2 | 3 | ||||||
23 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 66 - 121 | 4 | 4 | ||||||
24 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 235 mil. € | 7 793 | 82 | 2 | 4 | ||||||
25 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 213 - 312 | 1 | 3 | |||||||
26 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 367 - 547 | 1 | 3 | ||||||
27 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 57 mil. € | 10 312 | 168 | 3 | 5 | ||||||
28 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 12 mil. € | 2 | 1 | ||||||||
29 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 42 - 71 | 2 | 2 | ||||||
30 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 20 - 78 | 3 | 2 | ||||||
31 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 155 mil. € | 16 268 | 194 | 4 | 3 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
32 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 55 - 160 | 5 | 5 | ||||||
33 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 1 235 mil. € | 13 676 - 21 949 | 81 - 144 | 1 | 1 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
34 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 230 - 281 | 2 | 2 | |||||||
35 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 78 - 98 | 2 | 2 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
36 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 172 mil. € | 4 | 4 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Hodnotenie nezohľadňuje prevedenie dopravy z iných cestných ťahov či dopravných módov (...) Dobudovanie rýchlostnej cesty R7 z Nových Zámkov do Bratislavy môže odviesť cestujúcich z prímestských vlakov. Takýto presun, resp. indukciu dopravy nie je možné bez kvalitného dopravného modelu odhadnúť, v hodnotení preto nefiguruje. Ich zahrnutie by však nutne neznamenalo vyššie prínosy, v prípade prevedenia dopravy z ekologickejších módov či pomalších a kratších ciest môže znamenať záporné prínosy v oblasti emisií, spotreby PHM či hluku." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 38, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||||
36 úsekov |
344,5 km |
6 943 mil. € |
3 407 - 93 344 | 2,4 |
2,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku