✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
27 úsekov |
254,2 km |
2 - 8 |
4 528 mil. € |
63,5 min. |
4 001 - 93 344 | 2,3 |
2,8 |
||||||||
1 | D1 | 14,9 km | 4 | D 26,5/100 | 341 mil. € | 12,4 min. | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | ||||||
2 | D1 | 13,5 km | 4 | D 26,5/100 | 555 mil. € | 9,9 min. | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | ||||||
3 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | D 33,5/120, D 26,5/120 | 1 | 2 | |||||||||
4 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | D 33,5/120, D 26,5/120 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | |||||||
5 | R4 | 4,3 km | 4 | R 24,5/100 | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | |||||||
6 | R2 | 13,5 km | 4 | R 24,5/100 | 142 mil. € | 5,0 min. | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | ||||||
7 | R2 | 9,1 km | 4 | DSP spracovaná na R 17,5/100, vyhlásená súťaž na zhotoviteľa stavby na R 24,5/100 | 267 mil. € | 2,6 min. | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | ||||||
8 | R3 | 4,4 km | 2 | R 24,5/100 v polovičnom profile | 70 mil. € | 3,6 min. | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | ||||||
9 | R4 | 14,3 km | 4 | R 24,5/100 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | |||||||
10 | D1 | 3,5 km | 8 | D 41/120 | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | ||||||
11 | R4 | 10,2 km | 4 | R 24,5/100 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | |||||||
12 | R1 | 8,1 km | 4 | R 22,5/100 | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | |||||||
13 | R2 | 6,8 km | 4 | R 24,5/100 | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | |||||||
14 | R2 | 6,2 km | 2 | R 22,5/100, plánované v 1/2-profile | 105 mil. € | 1,6 min. | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||||
15 | R7 | 9,4 km | 4 | R 24,5/120 | 191 mil. € | 2,5 min. | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | ||||||
16 | D1 | 3,8 km | 2 | R 11,5/80 | 57 mil. € | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | ||||||
17 | R2 | 8,3 km | 2 | R 22,5/100, plánované v 1/2-profile | 169 mil. € | 2,3 min. | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||||
18 | R7 | 14,3 km | 2 | R 11,5/120 | 172 mil. € | 4 | 4 | ||||||||
19 | R2 | 14,1 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 272 mil. € | 5,1 min. | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | |||||
20 | D1 | 1,1 km | 2 | D 11,5/80 | 12 mil. € | 2 | 1 | ||||||||
21 | R4 | 8,2 km | 2 | R 24,5/100, plánované v 1/2-profile | 94 mil. € | 1,8 min. | 4 001 | 3 | 3 | ||||||
22 | R3 | 4,9 km | 2 | R 24,5/80, plánované v 1/2-profile | 77 mil. € | 2,8 min. | 2 | 2 | |||||||
23 | R3 | 8,3 km | 2 | R 24,5/80, plánované v 1/2-profile | 199 mil. € | 5,9 min. | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | ||||||
24 | R2 | 20,7 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 211 mil. € | 1,9 min. | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | |||||
25 | R2 | 10,6 km | 2 | R 22,5/100, plánované v 1/2-profile | 125 mil. € | 2,3 min. | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | |||||
26 | R2 | 11,5 km | 2 | R 24,5/120, plánované v 1/2-profile | 235 mil. € | 3,7 min. | 7 793 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | |||||
27 | D3 | 3,1 km | 4 | D 26,5/100 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | ||||||
27 úsekov |
254,2 km |
2 - 8 |
4 528 mil. € |
63,5 min. |
4 001 - 93 344 | 2,3 |
2,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku