✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
254,2 km |
2 - 8 |
34 034 m |
4 528 mil. € |
4 001 - 93 344 | 2,3 |
2,8 |
8/2017 - 1/2028 |
||||||||||
1 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 379 m | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 109 - 210 | 2 | 3 | 8/2022 | |||||
2 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 490 m | 149 mil. € | 62 652 | . . . | 530 | 1 | 1 | 9/2021 | ||||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 343 m | 105 mil. € | 5 304 | 53 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 7/2023 | ||||
4 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 544 m | 77 mil. € | 2 | 2 | 2/2025 | |||||||
5 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 362 m | 191 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 - 92 | 4 | 5 | 7/2023 | |||||
6 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 3 988 m | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 89 - 432 | 1 | 1 | |||||||
7 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||||
8 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 146 - 596 | 1 | 2 | ||||||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 1 036 m | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 90 - 464 | 2 | 1 | 12/2018 | |||||
10 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 1 556 m | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 169 - 482 | 3 | 3 | 7/2022 | |||||
11 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 2 553 m | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 57 - 108 | 3 | 4 | 6/2018 | ||||||
12 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 453 m | 94 mil. € | 4 001 | 42 | 3 | 3 | 6/2024 | |||||
13 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 2 365 m | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 133 - 458 | 1 | 2 | |||||||
14 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 2 594 m | 211 mil. € | 6 969 - 10 726 | 44 - 143 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | 8/2025 | ||||
15 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 1 631 m | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 51 - 106 | 2 | 2 | 2/2018 | ||||||
16 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 2 764 m | 199 mil. € | 5 550 - 9 787 | 88 - 175 | 2 | 3 | 2/2025 | |||||
17 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 041 m | 125 mil. € | 6 412 - 8 112 | 66 - 121 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | 12/2025 | ||||
18 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 2 549 m | 235 mil. € | 7 793 | 82 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | 1/2028 | ||||
19 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 884 m | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 213 - 312 | 1 | 3 | 12/2017 | ||||||
20 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 432 m | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 367 - 547 | 1 | 3 | 10/2021 | |||||
21 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 1 030 m | 57 mil. € | 10 312 | 168 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | 8/2023 | ||||
22 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 32 m | 12 mil. € | 2 | 1 | 4/2024 | |||||||
23 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 1 035 m | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 20 - 78 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 12/2023 | ||||
24 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 55 - 160 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | ||||||
25 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 1 568 m | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 230 - 281 | 2 | 2 | 8/2017 | ||||||
26 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 401 m | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 78 - 98 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 12/2023 | ||||
27 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 2 006 m | 172 mil. € | 4 | 4 | 2/2024 | |||||||
254,2 km |
2 - 8 |
34 034 m |
4 528 mil. € |
4 001 - 93 344 | 2,3 |
2,8 |
8/2017 - 1/2028 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku