✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka | |||||||||
254,2 km |
2 - 8 |
38 |
4 528 mil. € |
2,3 |
||||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 3 | 341 mil. € | 22,9 % | 1 | ||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 | 555 mil. € | 13,8 % | 1 | ||||||
3 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 2 | 1 | ||||||||
4 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 6 | 1 | ||||||||
5 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 1 | 179 mil. € | NDS údaj neposkytla | 1 | 5/2004 | |||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 1 | 142 mil. € | NDS údaj neposkytla | 2 | 11/2004 | |||||
7 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 1 | 267 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 | 11/2004 | |||||
8 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 2 | 70 mil. € | 8,1 % | 2 | 8/2006 | |||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 3 | 202 mil. € | 20,5 % | 2 | 6/2014 | ||||
10 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 1 | 149 mil. € | 13,7 % | 1 | 12/2009 | ||||
11 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 | 299 mil. € | 5,9 % | 1 | 5/2004 | ||||
12 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 1 | 173 mil. € | 5,1 % | 2 | 4/2010 | ||||
13 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 2 | 171 mil. € | 25,6 % | 3 | 6/2014 | ||||
14 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 0 | 105 mil. € | 6,0 % | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 11/2004 | |||
15 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 2 | 191 mil. € | 6,1 % | 4 | 12/2011 | ||||
16 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 0 | 57 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | ||||
17 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 2 | 169 mil. € | 5,4 % | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 11/2004 | |||
18 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 1 | 172 mil. € | 8,6 % | 4 | 12/2011 | ||||
19 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 2 | 272 mil. € | 3,3 % | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 9/2009 | |||
20 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 0 | 12 mil. € | 14,9 % | 2 | 9/2004 | ||||
21 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 1 | 94 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 | 1/2000 | ||||
22 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 | 77 mil. € | 4,1 % | 2 | 8/2006 | ||||
23 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 1 | 199 mil. € | 4,1 % | 2 | 8/2006 | ||||
24 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 2 | 211 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 10/2006 | |||
25 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 | 125 mil. € | 4,9 % | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 11/2004 | |||
26 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 0 | 235 mil. € | NDS údaj neposkytla | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 10/2004 | |||
27 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 0 | 60 mil. € | 2,2 % | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | ||||
254,2 km |
2 - 8 |
38 |
4 528 mil. € |
2,3 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku