✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
167,9 km |
2 - 6 |
18 397 m |
3 110 mil. € |
103,8 km |
4 001 - 93 344 | 1,9 |
2,4 |
||||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 3 600 m | 341 mil. € | 17,0 km | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | ||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 7 445 m | 555 mil. € | 18,5 km | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||||
3 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 0 m | 1 | 2 | ||||||||||
4 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 0 m | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | ||||||||
5 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 1 153 m | 179 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | ||||||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 0 m | 142 mil. € | 13,6 km | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 7/2017 | ||||||
7 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 0 m | 267 mil. € | 9,3 km | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 7/2017 | ||||||
8 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 0 m | 70 mil. € | 5,5 km | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 10/2004 | ||||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 0 m | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | |||||||
10 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 917 m | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | |||||||
11 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 0 m | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | |||||||
12 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 0 m | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | |||||||
13 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 0 m | 105 mil. € | 6,2 km | 5 304 | 2 | 2 | Úzku, kľukatú a neprehľadnú cestu za Rimavskou Sobotou (najhoršiu na celom južnom ťahu) je napriek nie vysokej intenzite dopravy primerané a potrebné nahradiť súvislou preložkou cesty, resp. 1/2-profilom pomerne nenáročných úsekov rýchlostnej cesty R2 Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa spolu v dĺžke 14,5 kilometra. Pred finalizáciou prípravy však odporúčame preveriť možnosti optimalizácie technického riešenia a zníženia nákladov. | |||||
14 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 0 m | 57 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | Veľkorysé a mimoriadne nákladné riešenie (56 mil. € za 3,8 km dvojpruhovej cesty, čo je viac ako treba napríklad na obchvat Prievidze s 50 tisíc obyvateľmi) je úplne neprimerané. Je potrebné hľadať podstatne menej nákladné napojenie cesty I/64 na diaľnicu D1. | ||||||
15 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 0 m | 169 mil. € | 8,3 km | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | Úzku, kľukatú a neprehľadnú cestu za Rimavskou Sobotou (najhoršiu na celom južnom ťahu) je napriek nie vysokej intenzite dopravy primerané a potrebné nahradiť súvislou preložkou cesty, resp. 1/2-profilom pomerne nenáročných úsekov rýchlostnej cesty R2 Zacharovce - Bátka a Bátka - Figa spolu v dĺžke 14,5 kilometra. Pred finalizáciou prípravy však odporúčame preveriť možnosti optimalizácie technického riešenia a zníženia nákladov. | |||||
16 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 4 282 m | 272 mil. € | 17,5 km | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | Prieťah obce Jablonov nad Turňou na tomto úseku už v minulosti vyriešil obchvat. Výstavba R2 s tunelom Soroška - s rizikami v krasovom území - by znamenala aj výstavbu už druhého obchvatu tejto obce. | |||||
17 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 0 m | 12 mil. € | 2 | 1 | ||||||||
18 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 0 m | 94 mil. € | 7,9 km | 4 001 | 3 | 3 | ||||||
167,9 km |
2 - 6 |
18 397 m |
3 110 mil. € |
103,8 km |
4 001 - 93 344 | 1,9 |
2,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku