✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
stavebné práce
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka | ||||||||||||
167,9 km |
2 - 6 |
29 |
3 110 mil. € |
2 003,1 mil. € |
44,4 min. |
97,5 min. |
4 001 - 93 344 | 1,9 |
|||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 3 | 341 mil. € | 465,7 mil. € | 12,4 min. | 20,0 min. | 12 491 - 24 900 | 1 | ||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 | 555 mil. € | 896,5 mil. € | 9,9 min. | 17,5 min. | 22 691 - 32 334 | 1 | ||||||
3 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 2 | 1 | |||||||||||
4 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | |||||||||
5 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 1 | 179 mil. € | 170,0 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | ||||||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 1 | 142 mil. € | 161,8 mil. € | 5,0 min. | 11,5 min. | 9 007 - 9 998 | 2 | ||||||
7 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 1 | 267 mil. € | 234,1 mil. € | 2,6 min. | 7,0 min. | 8 780 - 11 203 | 3 | ||||||
8 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 2 | 70 mil. € | 75,0 mil. € | 3,6 min. | 7,0 min. | 10 334 - 11 542 | 2 | ||||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 3 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | ||||||||
10 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 1 | 299 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | ||||||||
11 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 1 | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | ||||||||
12 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 2 | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | ||||||||
13 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 0 | 105 mil. € | 1,6 min. | 5,5 min. | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | |||||
14 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 0 | 57 mil. € | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | |||||||
15 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 2 | 169 mil. € | 2,3 min. | 7,5 min. | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | |||||
16 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 2 | 272 mil. € | 5,1 min. | 14,5 min. | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | |||||
17 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 0 | 12 mil. € | 2 | |||||||||
18 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 1 | 94 mil. € | 1,8 min. | 7,0 min. | 4 001 | 3 | ||||||
167,9 km |
2 - 6 |
29 |
3 110 mil. € |
2 003,1 mil. € |
44,4 min. |
97,5 min. |
4 001 - 93 344 | 1,9 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku