✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky |
||||||||
18 úsekov |
167,9 km |
3 110 mil. € |
88,0 mil. € |
1,9 |
2,4 |
7/2021 - 12/2029 | |||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 341 mil. € | 19,0 mil. € | 1 | 1 | 2023 (+1,0) | |||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 555 mil. € | 6,3 mil. € | 1 | 2 | 2024 (+4,0) | |||||
3 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | |||||||
4 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | |||||||
5 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 179 mil. € | 4,7 mil. € | 1 | 3 | 2023 (+2,0) | |||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 142 mil. € | 4,4 mil. € | 2 | 2 | 2021 (+1,1) | |||||
7 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 267 mil. € | 6,0 mil. € | 3 | 4 | 2024 (+2,8) | |||||
8 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 70 mil. € | 2,2 mil. € | 2 | 2 | 8/2022 (+2,2) | |||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 202 mil. € | 8,2 mil. € | 2 | 1 | 10/2024 (+2,6) | ||||
10 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 299 mil. € | 6,0 mil. € | 1 | 3 | 1/2027 (+4,8) | ||||
11 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 173 mil. € | 5,9 mil. € | 2 | 3 | 4/2026 (+3,7) | ||||
12 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 171 mil. € | 2,6 mil. € | 3 | 3 | 7/2026 (+4,3) | ||||
13 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 105 mil. € | 3,1 mil. € | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 3/2026 (+4,7) | |||
14 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 57 mil. € | 1,3 mil. € | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | 4/2027 (+4,1) | |||
15 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 169 mil. € | 3,0 mil. € | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 8/2026 (+5,1) | |||
16 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 272 mil. € | 11,6 mil. € | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 12/2029 (+5,4) | |||
17 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 12 mil. € | 1,0 mil. € | 2 | 1 | 1/2027 (+5,0) | ||||
18 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 94 mil. € | 2,6 mil. € | 3 | 3 | 6/2027 (+4,7) | ||||
18 úsekov |
167,9 km |
3 110 mil. € |
88,0 mil. € |
1,9 |
2,4 |
7/2021 - 12/2029 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku