✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
pozemky
|
<3,5 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||||||
1 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 2,4 mil. € | 13,5 km | 28 353 | 22 691 - 32 334 | 1 254 - 2 069 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | |||||
2 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | Čierna voda, Rača | 50,2 mil. € | 1 | 2 | |||||||||||
3 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever | 179,5 mil. € | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 679 - 8 658 | 1 | 2 | ||||||||
4 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | Prešov - sever | 179 mil. € | 17,1 mil. € | 15 022 | 15 837 - 18 098 | 917 - 967 | 1 | 3 | |||||||
5 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | Mýtna | 142 mil. € | 4,3 mil. € | 13,5 km | 11 490 | 9 007 - 9 998 | 831 - 943 | 2 | 2 | ||||||
6 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | Kriváň | 267 mil. € | 2,5 mil. € | 9,2 km | 12 064 | 8 780 - 11 203 | 751 - 846 | 3 | 4 | ||||||
7 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | Nižná,
Nižná - sever | 70 mil. € | 5,7 mil. € | 5,4 km | 7 754 | 10 334 - 11 542 | 639 - 801 | 2 | 2 | ||||||
8 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | Košice-juh, Krásna, Hrašovík | 202 mil. € | 52,0 mil. € | 15 320 | 10 088 - 50 895 | 603 - 2 996 | 2 | 1 | ||||||
9 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | Ludvíkov Dvor, Haniska | 171 mil. € | 35,4 mil. € | 12 495 - 26 580 | 11 764 - 50 895 | 603 - 2 996 | 3 | 3 | ||||||
92,9 km |
2 - 6 |
1 587 mil. € |
349,2 mil. € |
41,6 km |
8 780 - 93 344 | 1,8 |
2,3 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku