✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||
151,4 km |
4 - 8 |
4 178 mil. € |
1,0 |
1,6 |
11/2015 - 10/2021 | |||||||
1 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 1 | 1 | 12/2009 | |||
2 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 1 | 1 | |||||
3 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||
4 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||
5 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | |||||
6 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 1 | 2 | |||||
7 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | 12/1997 | ||
8 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 1 | 3 | 5/2004 | ||||
9 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 1 | 3 | 5/2004 | |||
10 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 1 | 2 | 2/2001 | 10/2021 | |||
11 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 1 | 1 | 10/2021 | |||||
12 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | ||||
13 | 12/2013 | R2 | 10,4 km | 4 | 1 | 1 | 11/2015 | |||||
14 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | |||
15 | 8/2014 | R2 | 7,9 km | 4 | 88 mil. € | 1 | 1 | 5/2017 | ||||
16 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||
17 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 1 | Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa. | 1 | 7/1997 | ||
151,4 km |
4 - 8 |
4 178 mil. € |
1,0 |
1,6 |
11/2015 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku