✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
rok
|
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
|
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
17 úsekov |
151,4 km |
4 - 8 |
4 178 mil. € |
11 465 - 93 344 | 1,6 |
11/2015 - 10/2021 | |||||||||||
1 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 2030 | 22,9 % | 12 491 - 24 900 | 1 | 12/2010 | |||||||
2 | 12/2013 | R2 | 10,4 km | 4 | 11 493 - 12 436 | 1 | 11/2015 | ||||||||||
3 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 2030 | 13,8 % | 22 691 - 32 334 | 2 | ||||||||
4 | 8/2014 | R2 | 7,9 km | 4 | 88 mil. € | 14 357 - 15 923 | 1 | 5/2017 | |||||||||
5 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 2 | ||||||||||||
6 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 2 | ||||||||||
7 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 13 102 - 19 993 | 1 | 7/2020 (0,0) | ||||||||||
8 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 10/2021 | |||||||||
9 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 9,3 % | 11 465 - 18 743 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||||||
10 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 2030 | 13,4 % | 19 072 - 21 988 | 2 | 3/2015 | 10/2021 | ||||||
11 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | NDS údaj neposkytla | 14 624 | 1 | 8/2015 | 1/2021 (0,0) | |||||||
12 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 2030 | NDS údaj neposkytla | 15 837 - 18 098 | 3 | 12/2017 | |||||||
13 | 3. | 3/2022 | D1 | 3,5 km | 8 | 149 mil. € | 2030 | 13,7 % | 62 652 | . . . | 1 | ||||||
14 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 2030 | 5,9 % | 22 341 - 30 731 | 3 | 11/2020 | ||||||
15 | 7. | 2/2024 | D1 | 13,5 km | 4 | 1 235 mil. € | 2030 | 6,8 % | 13 676 - 21 949 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | ||||||
16 | 27. | 5/2026 | D3 | 11,2 km | 4 | 410 mil. € | 2030 | 5,8 % | 13 886 - 21 743 | Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa. | 1 | 5/2022 | |||||
17 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 2030 | 11,7 % | 15 053 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | 1/2026 | |||||
17 úsekov |
151,4 km |
4 - 8 |
4 178 mil. € |
11 465 - 93 344 | 1,6 |
11/2015 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku