✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
- predĺženie
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||
252,2 km |
2 - 8 |
4 343 mil. € |
11,8 km |
2,0 |
2,3 |
10/2016 - 1/2021 | ||||||
1 | 10/2013 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 2 | 2 | 6/2017 | |||||
2 | 1/2014 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 4,2 km | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | ||||
3 | 1/2014 | 9,6 km | 2 | 2 | 1 | 10/2016 | ||||||
4 | 7/2016 | 17,4 km | 4 | 1,0 km | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||
5 | 11/2016 | 14,4 km | 4 | 241 mil. € | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | |||||
6 | 8/2019 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 0,1 km | 2 | 2 | |||||
7 | 3/2021 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 0,1 km | 2 | 2 | |||||
8 | 1. | 10/2021 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 2 | 1 | |||||
9 | 5. | 4/2023 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 2 | 3 | |||||
10 | 8. - 9. | 3/2024 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 0,0 km | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||
11 | 12. | 7/2024 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 2 | 2 | |||||
12 | 13. | 8/2024 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 0,0 km | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||
13 | 18. | 4/2025 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | |||||
14 | 20. - 23. | 10/2025 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 0,9 km | 2 | 2 | ||||
15 | 20. - 23. | 10/2025 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 2,3 km | 2 | 3 | ||||
16 | 20. - 23. | 10/2025 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | -0,6 km | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | |||
17 | 25. | 1/2026 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 0,0 km | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | |||
18 | 28. - 29. | 8/2026 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 0,3 km | 2 | 2 | ||||
19 | 34. - 36. | 6/2027 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 2 | 1 | |||||
20 | 34. - 36. | 6/2027 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 1,5 km | 2 | 3 | ||||
21 | 34. - 36. | 6/2027 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 1,0 km | 2 | 2 | ||||
22 | 39. - 40. | 3/2028 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | ||||
23 | 41. | 9/2028 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 0,6 km | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | |||
24 | 59. | 7/2031 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | -1,0 km | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | |||
25 | 64. - 68. | 8/2033 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 1,4 km | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | |||
252,2 km |
2 - 8 |
4 343 mil. € |
11,8 km |
2,0 |
2,3 |
10/2016 - 1/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku