✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
stavebné práce
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
25 úsekov |
252,2 km |
2 - 8 |
1 404,4 mil. € |
2 541 - 62 652 | 2,0 |
2,3 |
10/2016 - 1/2021 | |||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 365,6 mil. € | 2 541 - 3 501 | 2 | 2 | 6/2017 | |||||||
2 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 487,6 mil. € | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | |||||||
3 | 1/2014 | R2 | 9,6 km | 2 | 105,0 mil. € | 8 248 - 13 434 | 2 | 1 | 10/2016 | |||||||
4 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | ||||||||
5 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 209,4 mil. € | 3 166 - 11 562 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | |||||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 161,8 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 11/2004 | |||||||
7 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 75,0 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 8/2006 | |||||||
8 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 6/2014 | |||||||
9 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | 4/2010 | |||||||
10 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 11/2004 | ||||||
11 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 11/2018 | |||||||
12 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 11/2004 | ||||||
13 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 2 | 1 | 9/2004 | ||||||||
14 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 2 | 2 | 8/2006 | ||||||||
15 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 8/2006 | |||||||
16 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 9 654 - 12 079 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | 11/2003 | ||||||
17 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 14 176 - 14 186 | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | 12/1997 | ||||||
18 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 14 625 | 2 | 2 | ||||||||
19 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 62 652 | . . . | 2 | 1 | 12/2009 | ||||||
20 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | ||||||||
21 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | ||||||||
22 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 8 634 - 11 116 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | 10/2004 | ||||||
23 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 7 793 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | 10/2004 | ||||||
24 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 12 819 - 29 988 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | 11/2008 | ||||||
25 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 6 207 - 8 525 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | |||||||
25 úsekov |
252,2 km |
2 - 8 |
1 404,4 mil. € |
2 541 - 62 652 | 2,0 |
2,3 |
10/2016 - 1/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku