✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
|
5 - vysoko predražená, 1 - veľmi nízka
| |||||||||
256,0 km |
2 - 6 |
5 955 mil. € |
3 769 - 54 519 | 3,0 |
3,3 |
|||||||||||
1 | 3/2020 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 1 840 | 8 780 - 11 203 | 2 408 - 2 413 | 3 | 4 | |||||||
2 | 6. | 7/2023 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 1 700 - 4 420 | 11 764 - 50 895 | 1 373 - 6 905 | 3 | 3 | ||||||
3 | 10. | 4/2024 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 10 312 | 1 288 | 3 | 5 | |||||||
4 | 16. - 17. | 12/2024 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 1 175 - 1 286 | 3 | 2 | |||||||
5 | 19. | 6/2025 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 2 965 | 4 001 | 1 697 | 3 | 3 | ||||||
6 | 20. - 23. | 10/2025 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 3 004 | 12 862 | 2 829 | 3 | 4 | ||||||
7 | 24. | 12/2025 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 5 360 | 12 157 | 2 815 | 3 | 4 | ||||||
8 | 32. - 33. | 12/2026 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | ||||||||
9 | 32. - 33. | 12/2026 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 1 604 | 10 140 - 11 010 | 1 815 - 1 961 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | |||||
10 | 37. - 38. | 2/2028 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 1 405 - 2 512 | 3 | 3 | |||||||
11 | 39. - 40. | 3/2028 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 6 627 - 7 615 | 3 | 2 | ||||||
12 | 42. - 43. | 11/2028 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | 574 | 9 492 - 10 279 | 1 443 - 1 643 | 3 | 2 | ||||||
13 | 46. | 3/2029 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 10 359 | 2 741 | 3 | 3 | |||||||
14 | 50. - 52. | 5/2030 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 2 113 | 3 769 - 3 897 | 1 529 - 1 844 | 3 | 3 | ||||||
15 | 57. - 58. | 6/2031 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 906 - 2 145 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | ||||||
16 | 57. - 58. | 6/2031 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 3 174 | 14 233 - 18 874 | 3 025 - 3 385 | 3 | 3 | ||||||
17 | 60. - 61. | 8/2031 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 2 343 | 5 586 - 10 745 | 1 352 - 2 228 | 3 | 2 | ||||||
18 | 64. - 68. | 8/2033 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 3 434 | 9 503 - 9 802 | 1 548 - 1 641 | 3 | 3 | ||||||
19 | 64. - 68. | 8/2033 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 1 766 | 10 444 - 14 783 | 1 535 - 1 721 | 3 | 3 | ||||||
20 | 69. - 70. | 8/2034 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 3 | 3 | |||||||||
21 | 71. - 78. | po 2040 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 4 932 | 7 972 | 3 255 | 3 | 4 | ||||||
256,0 km |
2 - 6 |
5 955 mil. € |
3 769 - 54 519 | 3,0 |
3,3 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku