✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||||||||
21 úsekov |
256,0 km |
2 - 6 |
29,8 min. |
3 769 - 54 519 | 3,0 |
3,3 |
|||||||||||
1 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 2,6 min. | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | |||||||||
2 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | Preberacie konanie po kompletnom dodaní dokumentácie na ponuku v podrobnosti dokumentácie na realizáciu stavby. | ||||||||
3 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 10 312 | 3 | 5 | žiadna | ||||||||
4 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 5,1 min. | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | žiadna | |||||||
5 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 1,8 min. | 4 001 | 3 | 3 | žiadna | |||||||
6 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 1,1 min. | 12 862 | 3 | 4 | 9/2022 | Vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie, jej pripomienkovanie a preberanie. | ||||||
7 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 1,4 min. | 12 157 | 3 | 4 | 2/2023 | Dobieha vypracovanie dokumentácií na zmenu územného rozhodnutia a na stavebné povolenie. Ide však o plytvanie kapacitami a zdrojmi, keďže realizácia nákladného riešenia s malými prínosmi je prakticky vylúčená - podľa priorít schválených vládou v septembri 2020 je projekt až na 97. mieste zo 100 hodnotených. | ||||||
8 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | Od roku 2017 prebieha proces posúdenia vplyvov na životné prostredie (EIA). | ||||||||
9 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 1,7 min. | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | žiadna | ||||||
10 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | žiadna | ||||||||
11 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | 7/2025 | žiadna | ||||||
12 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | žiadna | ||||||||
13 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 1,4 min. | 10 359 | 3 | 3 | žiadna | |||||||
14 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 3,6 min. | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | žiadna | |||||||
15 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | žiadna | |||||||
16 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | žiadna | ||||||||
17 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 3,8 min. | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | žiadna | |||||||
18 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 5,5 min. | 9 503 - 9 802 | 3 | 3 | žiadna | |||||||
19 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 1,9 min. | 10 444 - 14 783 | 3 | 3 | žiadna | |||||||
20 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 3 | 3 | žiadna | |||||||||
21 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 7 972 | 3 | 4 | žiadna | ||||||||
21 úsekov |
256,0 km |
2 - 6 |
29,8 min. |
3 769 - 54 519 | 3,0 |
3,3 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku