✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky |
|||||||||||
21 úsekov |
256,0 km |
2 - 6 |
22 209 m |
5 955 mil. € |
3 769 - 54 519 | 3,0 |
3,3 |
7/2024 - 8/2037 | ||||||||||
1 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 2 553 m | 267 mil. € | 12 064 | 8 780 - 11 203 | 1 657 - 1 567 | 3 | 4 | 2024 (+2,8) | ||||||
2 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 1 556 m | 171 mil. € | 12 495 - 26 580 | 11 764 - 50 895 | 770 - 3 909 | 3 | 3 | 7/2026 (+4,3) | |||||
3 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 1 030 m | 57 mil. € | 4 963 | 10 312 | 757 | 3 | 5 | 4/2027 (+4,1) | |||||
4 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 1 035 m | 272 mil. € | 6 302 | 5 792 - 7 064 | 714 - 765 | 3 | 2 | 12/2029 (+5,4) | |||||
5 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 453 m | 94 mil. € | 6 944 | 4 001 | 1 490 | 3 | 3 | 6/2027 (+4,7) | |||||
6 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 145 m | 59 mil. € | 13 396 | 12 862 | 1 935 | 3 | 4 | 10/2028 (+4,2) | |||||
7 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 1 462 m | 143 mil. € | 12 125 | 12 157 | 1 811 | 3 | 4 | 12/2028 (+4,3) | |||||
8 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 20 978 | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | 6/2033 (+3,3) | |||||||
9 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 554 m | 224 mil. € | 15 407 | 10 140 - 11 010 | 1 245 - 1 287 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | 12/2029 (+2,8) | ||||
10 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 4 086 m | 785 mil. € | 13 409 | 8 140 - 13 204 | 830 - 1 460 | 3 | 3 | 2/2031 (+6,9) | |||||
11 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | NDS údaj neposkytla | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 862 - 4 344 | 3 | 2 | 9/2032 (+5,6) | |||||
12 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 652 m | 63 mil. € | 1 303 | 9 492 - 10 279 | 1 111 - 1 112 | 3 | 2 | 11/2030 (+5,2) | |||||
13 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 660 m | 321 mil. € | 17 042 | 10 359 | 1 767 | 3 | 3 | 9/2033 (+5,8) | |||||
14 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 1 826 m | 124 mil. € | 7 637 | 3 769 - 3 897 | 1 289 - 1 580 | 3 | 3 | 5/2033 (+6,1) | |||||
15 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 151 - 11 477 | 573 - 1 333 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | 6/2036 (+2,3) | |||||
16 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 1 024 m | 191 mil. € | 17 821 | 14 233 - 18 874 | 2 114 - 2 070 | 3 | 3 | 6/2034 (+7,0) | |||||
17 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 1 040 m | 129 mil. € | 8 969 | 5 586 - 10 745 | 791 - 1 514 | 3 | 2 | 8/2034 (+2,1) | |||||
18 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 165 m | 418 mil. € | 13 069 | 9 503 - 9 802 | 870 - 911 | 3 | 3 | 8/2036 (+7,9) | |||||
19 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 383 m | 162 mil. € | 7 061 | 10 444 - 14 783 | 876 - 901 | 3 | 3 | 8/2036 (+7,7) | |||||
20 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 2 641 m | 305 mil. € | 10 765 | 3 | 3 | 8/2037 (+5,9) | |||||||
21 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 944 m | 54 mil. € | 12 176 | 7 972 | 2 756 | 3 | 4 | 3/2025 (0,0) | |||||
21 úsekov |
256,0 km |
2 - 6 |
22 209 m |
5 955 mil. € |
3 769 - 54 519 | 3,0 |
3,3 |
7/2024 - 8/2037 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku