✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||||
21 úsekov |
256,0 km |
2 - 6 |
5 955 mil. € |
23,2 mil. € |
3,0 |
3,3 |
||||||||
1 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 16,1 mil. € | 3 | 2 | |||||
2 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 44,0 mil. € | 3 | 3 | |||||
3 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 33,2 mil. € | 3 | 3 | |||||
4 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 62,1 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | ||||
5 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 25,1 mil. € | 3 | 3 | |||||
6 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 28,7 mil. € | 3 | 4 | ||||||
7 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 22,0 mil. € | 3 | 4 | |||||
8 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 13,6 mil. € | 3 | 3 | |||||
9 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 18,6 mil. € | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | ||||
10 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 13,5 mil. € | 3 | 3 | |||||
11 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 52,7 mil. € | 3 | 3 | |||||
12 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 23,3 mil. € | 3 | 4 | |||||
13 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 21,8 mil. € | 3 | 3 | |||||
14 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 11,4 mil. € | 3 | 3 | |||||
15 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 12,5 mil. € | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | ||||
16 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 11,8 mil. € | 3 | 2 | |||||
17 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 15,0 mil. € | 3 | 5 | |||||
18 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 16,6 mil. € | 3 | 3 | |||||
19 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 19,3 mil. € | 3 | 2 | |||||
20 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | 31,7 mil. € | 3 | 4 | |||||
21 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | 13,0 mil. € | 3 | 2 | |||||
21 úsekov |
256,0 km |
2 - 6 |
5 955 mil. € |
23,2 mil. € |
3,0 |
3,3 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku