✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| ||||||||||
508,2 km |
2 - 8 |
10 298 mil. € |
151,8 min. |
2 541 - 62 652 | 2,5 |
2,8 |
10/2016 - 1/2021 | |||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 2 | 2 | 6/2017 | |||||||
2 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 5,9 min. | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | ||||||
3 | 1/2014 | R2 | 9,6 km | 2 | 8 248 - 13 434 | 2 | 1 | 10/2016 | ||||||||
4 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | Šamorín, Holice | 8,4 min. | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | ||||||
5 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | Budimír (Košice-Sever), Košické Olšany, Bidovce | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | ||||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | Mýtna | 142 mil. € | 6,5 min. | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | ||||||
7 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | Kriváň | 267 mil. € | 4,4 min. | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | ||||||
8 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | Nižná,
Nižná - sever | 70 mil. € | 3,4 min. | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | ||||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | Košice-juh, Krásna, Hrašovík | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | ||||||
10 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | Šalková | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | ||||||
11 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | Ludvíkov Dvor, Haniska | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | ||||||
12 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 3,9 min. | 5 304 | 2 | 2 | ||||||
13 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 10 312 | 3 | 5 | |||||||
14 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | privádzač Krupina | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | ||||||
15 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | Zacharovce, Bátka | 169 mil. € | 5,2 min. | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | |||||
16 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 9,4 min. | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | |||||
17 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | ||||||||
18 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | Svidník sever | 94 mil. € | 5,2 min. | 4 001 | 3 | 3 | |||||
19 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | Dlhá nad Oravou | 77 mil. € | 2,7 min. | 2 | 2 | ||||||
20 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | Podbiel | 199 mil. € | 5,1 min. | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | |||||
21 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | Trenčianske Mitice | 277 mil. € | 7,7 min. | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | |||||
22 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 1,2 min. | 12 862 | 3 | 4 | ||||||
23 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | Trenčín juh, Trenčianska Turná | 143 mil. € | 3,1 min. | 12 157 | 3 | 4 | |||||
24 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | Krásno nad Kysucou | 309 mil. € | 5,2 min. | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | ||||
25 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | Lipníky | 105 mil. € | 1,7 min. | 14 625 | 2 | 2 | |||||
26 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | |||||||
27 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | Moldava nad Bodvou, Šaca | 224 mil. € | 11,3 min. | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | ||||
28 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | Senec | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | |||||
29 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | Kuková | 116 mil. € | 4,0 min. | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | |||||
30 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | Okrúhle | 122 mil. € | 4,4 min. | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | |||||
31 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | Slovenská Ľupča, Korytnica | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | ||||||
32 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | Zeleneč nová, Trnava rekonštrukcia | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | |||||
33 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | Nováky - západ | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | ||||||
34 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 7,3 min. | 7 793 | 2 | 4 | ||||||
35 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | Šahy | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | ||||||
36 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 4,6 min. | 10 359 | 3 | 3 | ||||||
37 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | Giraltovce | 124 mil. € | 4,4 min. | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | |||||
38 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | ||||||
39 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | Martin, Rakovo | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | ||||||
40 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | Rákoš, Zvolenská Slatina | 287 mil. € | 7,7 min. | 12 819 - 29 988 | 2 | 2 | |||||
41 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | Široká, Jasenová, v mestskom variante tiež Kocmáľ (Mokraď) a Dolný Kubín stred | 129 mil. € | 7,7 min. | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | |||||
42 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | Dargov | 418 mil. € | 6,5 min. | 9 503 - 9 802 | 3 | 3 | |||||
43 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | Hriadky, Pozdišovce | 192 mil. € | 8,7 min. | 6 207 - 8 525 | 2 | 2 | |||||
44 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | Michalovce | 162 mil. € | 6,1 min. | 10 444 - 14 783 | 3 | 3 | |||||
45 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | Sklené,
Ráztočno | 305 mil. € | 3 | 3 | |||||||
46 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | Svrčinovec, Svrčinovec - hranica | 54 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | ||||||
508,2 km |
2 - 8 |
10 298 mil. € |
151,8 min. |
2 541 - 62 652 | 2,5 |
2,8 |
10/2016 - 1/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku