✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||||
46 úsekov |
508,2 km |
2 - 8 |
2 541 - 62 652 | 2,5 |
2,8 |
10/2016 - 1/2021 | ||||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 2 541 - 3 501 | 2 | 2 | 6/2017 | ||||||||
2 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | ||||||||
3 | 1/2014 | R2 | 9,6 km | 2 | 8 248 - 13 434 | 2 | 1 | 10/2016 | ||||||||
4 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | ||||||||
5 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 3 166 - 11 562 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | ||||||||
6 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 0,0 | ||||||||
7 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 0,2 | ||||||||
8 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 0,1 | ||||||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 0,1 | |||||||
10 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | 1,6 | |||||||
11 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 1,8 | |||||||
12 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 5 304 | 2 | 2 | 2,5 | |||||||
13 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 10 312 | 3 | 5 | 2,6 | |||||||
14 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 2,8 | |||||||
15 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | 2,8 | |||||||
16 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | 3,2 | |||||||
17 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 2 | 1 | 3,5 | ||||||||
18 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 4 001 | 3 | 3 | 3,7 | |||||||
19 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 2 | 2 | 4,0 | ||||||||
20 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | 4,0 | |||||||
21 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | 4,1 | 1/2023 | ||||||
22 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 12 862 | 3 | 4 | 4,1 | 9/2022 | ||||||
23 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 12 157 | 3 | 4 | 4,2 | 2/2023 | ||||||
24 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 14 176 - 14 186 | 2 | 4 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 4,3 | 2/2024 | |||||
25 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 14 625 | 2 | 2 | 4,9 | |||||||
26 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 3 | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | 5,2 | |||||||
27 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 10 140 - 11 010 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | 5,2 | ||||||
28 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 62 652 | . . . | 2 | 1 | 5,7 | ||||||
29 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | 5,7 | |||||||
30 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | 5,7 | |||||||
31 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 8 140 - 13 204 | 3 | 3 | 6,4 | |||||||
32 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | 6,5 | 7/2025 | |||||
33 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 8 634 - 11 116 | 2 | 4 | 6,5 | |||||||
34 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 7 793 | 2 | 4 | 7,0 | |||||||
35 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | 7,1 | |||||||
36 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 10 359 | 3 | 3 | 7,5 | |||||||
37 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | 8,6 | |||||||
38 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 4 151 - 11 477 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | 9,7 | ||||||
39 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | 9,7 | |||||||
40 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 12 819 - 29 988 | 2 | 2 | 9,8 | |||||||
41 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | 9,9 | |||||||
42 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 9 503 - 9 802 | 3 | 3 | 11,9 | |||||||
43 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 6 207 - 8 525 | 2 | 2 | 11,9 | |||||||
44 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 10 444 - 14 783 | 3 | 3 | 11,9 | |||||||
45 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 3 | 3 | 12,9 | ||||||||
46 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 7 972 | 3 | 4 | ? | |||||||
46 úsekov |
508,2 km |
2 - 8 |
2 541 - 62 652 | 2,5 |
2,8 |
10/2016 - 1/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku