Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)46 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)15 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 3 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 1 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 1 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
 
 
 
 
 
 
46 úsekov
508,2 km
14,1 %
2 - 8
10 298 mil. €
2 541 - 62 652
2,5
2,8
10/2016 - 1/2021
1
69. - 70.
8/2034
R3
14,0 km
18,9 %
2
305 mil. €
3
3
2/2032

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020

"Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020">
"TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020

"Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
2
64. - 68.
8/2033
D1
12,6 km
1,3 %
4
418 mil. €
9 503 - 9 802
3
3
8/2030
3
64. - 68.
8/2033
D1
18,2 km
2,3 %
4
192 mil. €
6 207 - 8 525
2
2
8/2030
4
64. - 68.
8/2033
D1
12,1 km
3,2 %
4
162 mil. €
10 444 - 14 783
3
3
8/2030
5
57. - 58.
6/2031
R3
14,0 km
7,3 %
4
191 mil. €
14 233 - 18 874
3
3
9/2029

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020

"Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020">
"TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020

"Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
6
60. - 61.
8/2031
R3
10,9 km
9,5 %
2
129 mil. €
5 586 - 10 745
3
2
1/2029
7
59.
7/2031
R2
17,5 km
20,7 %
4
287 mil. €
12 819 - 29 988
2
2
9/2028
8
57. - 58.
6/2031
R8
54,9 km
4
1 020 mil. €
4 151 - 11 477
3
5
6/2027
9
50. - 52.
5/2030
R4
7,5 km
24,3 %
2
124 mil. €
3 769 - 3 897
3
3
5/2027
10
42. - 43.
11/2028
R3
5,0 km
13,1 %
2
63 mil. €
9 492 - 10 279
3
2
8/2026
11
41.
9/2028
R2
11,5 km
22,1 %
2
235 mil. €
7 793
2
4
4/2026
12
39. - 40.
3/2028
R2
9,6 km
12,1 %
2
112 mil. €
8 634 - 11 116
2
4
9/2025
13
46.
3/2029
D1
7,3 km
9,0 %
4
321 mil. €
10 359
3
3
6/2024
14
39. - 40.
3/2028
D1
19,9 km
6
321 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
3
2
6/2024
15
34. - 36.
6/2027
R4
6,5 km
32,4 %
2
116 mil. €
6 651 - 9 113
2
3
6/2024
16
34. - 36.
6/2027
R4
7,0 km
24,6 %
2
122 mil. €
3 407 - 3 769
2
2
6/2024
17
37. - 38.
2/2028
R1
14,9 km
27,4 %
4
785 mil. €
8 140 - 13 204
3
3
3/2024

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020

"Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020">
"TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020

"Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
18
32. - 33.
12/2026
R2
18,0 km
2,5 %
2
224 mil. €
10 140 - 11 010
3
5
12/2023
19
28. - 29.
8/2026
R4
4,0 km
36,7 %
4
105 mil. €
14 625
2
2
12/2023

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 ">
"Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
20
20. - 23.
10/2025
R2
16,0 km
9,0 %
4
277 mil. €
9 654 - 12 079
2
2
9/2023
21
24.
12/2025
R2
6,1 km
24,1 %
4
143 mil. €
12 157
3
4
2/2023

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020">
"Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020
22
20. - 23.
10/2025
R3
4,9 km
31,5 %
2
77 mil. €
2
2
1/2023
23
20. - 23.
10/2025
R3
8,3 km
33,3 %
2
199 mil. €
5 550 - 9 787
2
3
1/2023
24
20. - 23.
10/2025
R2
2,7 km
5,4 %
4
59 mil. €
12 862
3
4
10/2022
25
12.
7/2024
R3
6,5 km
22,4 %
2
70 mil. €
6 706 - 9 733
2
2
11/2021
26
13.
8/2024
R2
8,3 km
4,8 %
2
169 mil. €
5 277 - 6 250
2
2
3/2020

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020">
"Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020
27
8. - 9.
3/2024
R2
6,2 km
5,5 %
2
105 mil. €
5 304
2
2
12/2019
28
5.
4/2023
R1
8,1 km
4,7 %
4
173 mil. €
12 387 - 17 316
2
3
12/2019
29
6.
7/2023
R2
6,8 km
22,9 %
4
171 mil. €
11 764 - 50 895
3
3
8/2018
30
1.
10/2021
R4
14,3 km
7,2 %
4
202 mil. €
10 088 - 50 895
2
1
7/2018
31
16. - 17.
12/2024
R2
14,1 km
7,3 %
2
272 mil. €
5 792 - 7 064
3
2
6/2018
32
19.
6/2025
R4
8,2 km
5,5 %
2
94 mil. €
4 001
3
3
12/2017
33
8/2019
R2
13,5 km
12,1 %
4
142 mil. €
9 007 - 9 998
2
2
12/2017
34
18.
4/2025
D1
1,1 km
2,9 %
2
12 mil. €
2
1
12/2016
35
34. - 36.
6/2027
D1
10,6 km
0,3 %
8
234 mil. €
62 652
.
.
.
2
1
6/2016
36
10.
4/2024
D1
3,8 km
27,0 %
2
57 mil. €
10 312
3
5
12/2014
37
7/2016
R7
17,4 km
4
8 544 - 13 236
2
3
12/2013
7/2020
(0,0)
38
11/2016
D1
14,4 km
12,2 %
4
241 mil. €
3 166 - 11 562
2
2
4/2011
12/2019
(0,0)
39
3/2021
R3
4,4 km
30,2 %
2
70 mil. €
10 334 - 11 542
2
2
2/2011
40
25.
1/2026
D3
10,8 km
11,6 %
4
309 mil. €
14 176 - 14 186
2
4
8/2010

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 ">
"Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
41
1/2014
D1
11,3 km
0,0 %
4
517 mil. €
23 579 - 28 413
2
3
5/2005
1/2021
(0,0)
42
32. - 33.
12/2026
D4
12,4 km
4
772 mil. €
3
4
43
3/2020
R2
9,1 km
27,9 %
4
267 mil. €
8 780 - 11 203
3
4
44
1/2014
R2
9,6 km
6,0 %
2
8 248 - 13 434
2
1
10/2016
45
10/2013
D3
12,3 km
48,1 %
2
377 mil. €
2 541 - 3 501
2
2
6/2017
46
71. - 78.
po 2040
R5
1,7 km
55,2 %
2
54 mil. €
7 972
3
4
 
 
 
 
 
46 úsekov
508,2 km
14,1 %
2 - 8
10 298 mil. €
2 541 - 62 652
2,5
2,8
10/2016 - 1/2021
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku