✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
44 úsekov |
585,4 km |
2 - 6 |
10 879 mil. € |
60,0 min. |
1 698 - 54 519 | 3,5 |
3,4 |
|||||||||||
1 | 6/2014 | ![]() | D3 | 4,3 km | 4 | 269 mil. € | 7,6 % | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | 12/2017 | ||||||
2 | 3/2020 | ![]() | R2 | 9,1 km | 4 | 267 mil. € | 2,6 min. | NDS údaj neposkytla | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | |||||||
3 | 6. | 7/2023 | ![]() | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 25,6 % | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | 11/2021 | ||||||
4 | 8. - 9. | 3/2024 | ![]() | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 2,5 min. | 6,1 % | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | ||||||
5 | 10. | 4/2024 | ![]() | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | NDS údaj neposkytla | 10 312 | 3 | V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov. | 5 | 8/2015 | |||||
6 | 11. | 6/2024 | ![]() | R1 | 2,7 km | 4 | 155 mil. € | NDS údaj neposkytla | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | 8/2023 | |||||
7 | 14. - 15. | 10/2024 | ![]() | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 9,0 % | 4 | 4 | ||||||||
8 | 14. - 15. | 10/2024 | ![]() | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 8,6 % | 4 | 4 | ||||||||
9 | 16. - 17. | 12/2024 | ![]() | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 7,3 % | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | |||||||
10 | 16. - 17. | 12/2024 | ![]() | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 5,1 min. | 3,3 % | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 1/2023 | ||||
11 | 19. | 6/2025 | ![]() | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 1,8 min. | NDS údaj neposkytla | 4 001 | 3 | 3 | 3/2024 | |||||
12 | 20. - 23. | 10/2025 | ![]() | R2 | 2,7 km | 4 | 59 mil. € | 1,1 min. | NDS údaj neposkytla | 12 862 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 5/2024 | ||||
13 | 24. | 12/2025 | ![]() | R2 | 6,1 km | 4 | 143 mil. € | 1,4 min. | NDS údaj neposkytla | 12 157 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 1/2025 | ||||
14 | 26. | 4/2026 | ![]() | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 1,9 min. | NDS údaj neposkytla | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | 7/2025 | ||||
15 | 28. - 29. | 8/2026 | ![]() | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 2,3 min. | 4,9 % | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | 11/2025 | ||||
16 | 30. | 10/2026 | ![]() | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | NDS údaj neposkytla | 11 611 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | 12/2025 | |||||
17 | 32. - 33. | 12/2026 | ![]() | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | |||||||
18 | 32. - 33. | 12/2026 | ![]() | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 1,7 min. | 7,1 % | 10 140 - 11 010 | 3 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty. | 5 | 9/2025 | ||||
19 | 37. - 38. | 2/2028 | ![]() | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | NDS údaj neposkytla | 8 140 - 13 204 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | 4/2027 | |||||
20 | 39. - 40. | 3/2028 | ![]() | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | NDS údaj neposkytla | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | 3/2027 | ||||
21 | 42. - 43. | 11/2028 | ![]() | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 1,8 min. | NDS údaj neposkytla | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 9/2027 | |||||
22 | 42. - 43. | 11/2028 | ![]() | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | NDS údaj neposkytla | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | 12/2027 | ||||||
23 | 46. | 3/2029 | ![]() | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 1,4 min. | 2,2 % | 10 359 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | 4/2028 | ||||
24 | 48. - 49. | 9/2029 | ![]() | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | 10/2028 | ||||||
25 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 2,6 min. | NDS údaj neposkytla | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | 2/2029 | |||||
26 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 3,6 min. | NDS údaj neposkytla | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | 2/2029 | |||||
27 | 50. - 52. | 5/2030 | ![]() | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 1,2 min. | NDS údaj neposkytla | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | 2/2029 | |||||
28 | 53. - 54. | 7/2030 | ![]() | R6 | 11,2 km | 2 | 182 mil. € | NDS údaj neposkytla | 7 234 | 4 | 3 | 9/2029 | ||||||
29 | 53. - 54. | 7/2030 | ![]() | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | NDS údaj neposkytla | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | 9/2029 | ||||||
30 | 55. - 56. | 5/2031 | ![]() | R1 | 11,5 km | 4 | 406 mil. € | NDS údaj neposkytla | 7 784 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | 7/2030 | |||||
31 | 55. - 56. | 5/2031 | ![]() | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | NDS údaj neposkytla | 9 704 - 13 715 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | 7/2030 | |||||
32 | 57. - 58. | 6/2031 | ![]() | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 151 - 11 477 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | 7/2030 | |||||
33 | 57. - 58. | 6/2031 | ![]() | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | NDS údaj neposkytla | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | 8/2030 | ||||||
34 | 60. - 61. | 8/2031 | ![]() | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 1,4 min. | 1,9 % | 7 211 | 4 | 2 | 9/2030 | |||||
35 | 60. - 61. | 8/2031 | ![]() | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 3,8 min. | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | 9/2030 | ||||||
36 | 64. - 68. | 8/2033 | ![]() | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 5,5 min. | NDS údaj neposkytla | 9 503 - 9 802 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | 6/2032 | ||||
37 | 64. - 68. | 8/2033 | ![]() | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 8,9 min. | NDS údaj neposkytla | 4 033 - 8 369 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | 6/2032 | ||||
38 | 64. - 68. | 8/2033 | ![]() | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 1,9 min. | NDS údaj neposkytla | 10 444 - 14 783 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | 6/2032 | ||||
39 | 64. - 68. | 8/2033 | ![]() | D1 | 15,5 km | 4 | 136 mil. € | 7,6 min. | NDS údaj neposkytla | 1 698 - 6 812 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | 6/2032 | ||||
40 | 69. - 70. | 8/2034 | ![]() | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 | 3 | 10/2033 | |||||||
41 | 69. - 70. | 8/2034 | ![]() | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 5,8 % | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | 10/2033 | |||||
42 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | |||||||
43 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R5 | 1,7 km | 2 | 54 mil. € | NDS údaj neposkytla | 7 972 | 3 | 4 | |||||||
44 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | |||||||
44 úsekov |
585,4 km |
2 - 6 |
10 879 mil. € |
60,0 min. |
1 698 - 54 519 | 3,5 |
3,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku