✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
| |||||||||
33 úsekov |
2 - 6 |
8 585 mil. € |
1 065 - 54 519 | 3,9 |
||||||||||
1 | 3/2020 | R2 | 4 | 267 mil. € | 8 780 - 11 203 | 4 | ||||||||
2 | 6. | 7/2023 | R2 | 4 | 171 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 8/2018 | ||||||
3 | 10. | 4/2024 | D1 | 2 | 57 mil. € | 10 312 | 5 | 12/2014 | ||||||
4 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 2 | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 2 | 6/2018 | ||||||
5 | 19. | 6/2025 | R4 | 2 | 94 mil. € | 4 001 | 3 | 12/2017 | ||||||
6 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 4 | 59 mil. € | 12 862 | 4 | 10/2022 | ||||||
7 | 24. | 12/2025 | R2 | 4 | 143 mil. € | 12 157 | 4 | 2/2023 | ||||||
8 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 4 | 772 mil. € | 4 | Preťažené cesty v hlavnom meste treba v prvom rade odľahčiť lepším využitím koľajovej dopravy. Konkrétne zatraktívnenie denného docházdzania do Bratislavy verejnou dopravou - doplnenie zrýchlených vlakov a 15-minútový interval vlakov z Trnavy, Senca a Malaciek v špičke, lepšia nadväznosť autobusov k vlakom, posilnenie možností parkovania pri železničných staniciach a zastávkach v širšom regióne, z ktorého sa denne dochádza do metropoly. | |||||||
9 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 2 | 224 mil. € | 10 140 - 11 010 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | 12/2023 | |||||
10 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 4 | 785 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | 3/2024 | ||||||
11 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 2 | 73 mil. € | 5 587 | 4 | 2/2025 | ||||||
12 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 6 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 2 | 6/2024 | |||||
13 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 2 | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 2 | 8/2026 | ||||||
14 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 2 | 176 mil. € | 5 189 - 6 389 | 5 | 1/2026 | ||||||
15 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 4 | 133 mil. € | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | |||||||
16 | 46. | 3/2029 | D1 | 4 | 321 mil. € | 10 359 | 3 | 6/2024 | ||||||
17 | 47. | 7/2029 | R2 | 2 | 117 mil. € | 5 809 - 8 826 | 4 | 7/2026 | ||||||
18 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 2 | 93 mil. € | 6 452 - 10 032 | 5 | 9/2026 | ||||||
19 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 2 | 124 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 5/2027 | ||||||
20 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 4 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | 6/2027 | |||||
21 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 4 | 191 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 9/2029 | ||||||
22 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 2 | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 2 | 1/2029 | ||||||
23 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 | 1/2030 | |||||
24 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6 | 107 mil. € | 5 | 1/2030 | |||||||
25 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 4 | 418 mil. € | 9 503 - 9 802 | 3 | 8/2030 | ||||||
26 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 4 | 162 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | 8/2030 | ||||||
27 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 2 | 305 mil. € | 3 | 2/2032 | |||||||
28 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 5 | |||||||
29 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 5 | |||||||
30 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 5 | |||||||
31 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 2 | 54 mil. € | 7 972 | 4 | |||||||
32 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 5 | |||||||
33 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 2 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 5 | |||||||
33 úsekov |
2 - 6 |
8 585 mil. € |
1 065 - 54 519 | 3,9 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku