✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
na aktuálne plánovaný počet jazdných pruhov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||
329,4 km |
2 - 4 |
4 925 mil. € |
4 390 mil. € |
4,0 |
3,4 |
|||||||||
1 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 227 mil. € | 210 mil. € | 4 | 4 | NDS predpokladá obstaranie metódou naprojektuj a postav (tzv. žltý FIDIC), kde vyššie stupne projektovej dokumentácie i stavebné povolenie zabezpečí zhotoviteľ | ||||
2 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 75 mil. € | 4 | 2 | |||||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 153 mil. € | 4 | 5 | NDS predpokladá obstaranie metódou naprojektuj a postav (tzv. žltý FIDIC), kde vyššie stupne projektovej dokumentácie i stavebné povolenie zabezpečí zhotoviteľ | ||||
4 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 406 mil. € | 384 mil. € | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | ||||
5 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 118 mil. € | 4 | 3 | |||||
6 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 317 mil. € | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | ||||
7 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 192 mil. € | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | ||||
8 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 182 mil. € | 161 mil. € | 4 | 3 | |||||
9 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 127 mil. € | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | ||||
10 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 130 mil. € | 4 | 5 | NDS predpokladá obstaranie metódou naprojektuj a postav (tzv. žltý FIDIC), kde vyššie stupne projektovej dokumentácie i stavebné povolenie zabezpečí zhotoviteľ | ||||
11 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 54 mil. € | 4 | 3 | |||||
12 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 579 mil. € | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | ||||
13 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 125 mil. € | 114 mil. € | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | ||||
14 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 71 mil. € | 4 | 2 | V zmysle záverov Štúdie realizovateľnosti sa uvažuje s výstavbou úseku po roku 2040, existujúca - nedávno zmodernizovaná - cesta I/65 by dovtedy mala kapacitne vyhovovať | ||||
15 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 155 mil. € | 139 mil. € | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | ||||
16 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 90 mil. € | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | ||||
17 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 136 mil. € | 125 mil. € | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | ||||
18 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 87 mil. € | 4 | 3 | |||||
19 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 172 mil. € | 163 mil. € | 4 | 4 | NDS predpokladá obstaranie metódou naprojektuj a postav (tzv. žltý FIDIC), kde vyššie stupne projektovej dokumentácie i stavebné povolenie zabezpečí zhotoviteľ | ||||
20 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 611 mil. € | 541 mil. € | 4 | 4 | Štúdia realizovateľnosti odporučila realizovať po roku 2040 | ||||
21 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 113 mil. € | 4 | 3 | |||||
22 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | 199 mil. € | 4 | 3 | |||||
23 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | 269 mil. € | 249 mil. € | 4 | 2 | 12/2017 | |||||
329,4 km |
2 - 4 |
4 925 mil. € |
4 390 mil. € |
4,0 |
3,4 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku