✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
pozemky
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||
48 úsekov |
581,7 km |
2 - 8 |
646,5 mil. € |
1 698 - 62 652 | 3,0 |
2,8 |
||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 12,4 mil. € | 2 541 - 3 501 | 2 | 2 | ||||||
2 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 14,7 mil. € | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | ||||||
3 | 1/2014 | R2 | 9,6 km | 2 | 8 248 - 13 434 | 2 | 1 | |||||||
4 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | 5,1 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | |||||
5 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 30,8 mil. € | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | ||||||
6 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 31,8 mil. € | 3 166 - 11 562 | 2 | 2 | ||||||
7 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 4,3 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | ||||||
8 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 5,7 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | ||||||
9 | 1. | 10/2021 | R4 | 14,3 km | 4 | 52,0 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | |||||
10 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 16,6 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | |||||
11 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 2,3 mil. € | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||
12 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 31,9 mil. € | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | |||||
13 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 8,3 mil. € | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | ||||
14 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 5,8 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | |||||
15 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 5,8 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||
16 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 7,5 mil. € | 4 | 4 | ||||||
17 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 2,8 mil. € | 4 | 4 | ||||||
18 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 25,1 mil. € | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | |||||
19 | 18. | 4/2025 | D1 | 1,1 km | 2 | 0,8 mil. € | 2 | 1 | ||||||
20 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 5,1 mil. € | 2 | 2 | ||||||
21 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 7,1 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | |||||
22 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 29,5 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | ||||
23 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 15,4 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | ||||
24 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 9,3 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | ||||
25 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 8,5 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | |||||
26 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 5,5 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | ||||
27 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 2,8 mil. € | 11 611 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | ||||
28 | 34. - 36. | 6/2027 | D1 | 10,6 km | 8 | 34,4 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | ||||
29 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 12,6 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | |||||
30 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 10,4 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | |||||
31 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 18,7 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | ||||
32 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 19,0 mil. € | 7 793 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | ||||
33 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 4,4 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | |||||
34 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 8,9 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | |||||
35 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 6,0 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | |||||
36 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 6,1 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | |||||
37 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 10,0 mil. € | 7 234 | 4 | 3 | |||||
38 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 11,0 mil. € | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | |||||
39 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 4,6 mil. € | 7 784 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | ||||
40 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 4,8 mil. € | 9 704 - 13 715 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | ||||
41 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 14,9 mil. € | 12 819 - 29 988 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | ||||
42 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 12,0 mil. € | 7 211 | 4 | 2 | |||||
43 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 9,5 mil. € | 6 207 - 8 525 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | ||||
44 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 5,0 mil. € | 4 033 - 8 369 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | ||||
45 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 5,0 mil. € | 1 698 - 6 812 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | ||||
46 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 60,0 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | ||||
47 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 15,0 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | |||||
48 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 27,5 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | |||||
48 úsekov |
581,7 km |
2 - 8 |
646,5 mil. € |
1 698 - 62 652 | 3,0 |
2,8 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku