✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
>12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
prebratie
| |||||||||
499,4 km |
2 - 8 |
6 973 mil. € |
81,2 min. |
1 065 - 62 652 | 3,0 |
3,1 |
10/2016 - 1/2021 | |||||||||
1 | 71. - 78. | po 2040 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 52 - 594 | 5 | 5 | 5/2016 | ||||||
2 | 71. - 78. | po 2040 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 358 - 1 118 | 5 | Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná. | 5 | ||||||
3 | 71. - 78. | po 2040 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 78 - 216 | 5 | 5 | 5/2016 | ||||||
4 | 71. - 78. | po 2040 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 143 - 281 | 5 | 5 | 5/2016 | ||||||
5 | 64. - 68. | 8/2033 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 8,3 min. | 6 207 - 8 525 | 441 - 647 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | 8/2014 | ||||
6 | 44. - 45. | 2/2029 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 2,4 min. | 5 189 - 6 389 | 489 - 606 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 4/2015 | ||||
7 | 59. | 7/2031 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 6,3 min. | 12 819 - 29 988 | 1 311 - 1 980 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | 3/2017 | ||||
8 | 7/2016 | 17,4 km | 4 | 8,6 min. | 8 544 - 13 236 | 632 - 727 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||||
9 | 20. - 23. | 10/2025 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 5,3 min. | 9 654 - 12 079 | 1 040 - 1 450 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | 9/2014 | ||||
10 | 11/2016 | 14,4 km | 4 | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 43 - 486 | 2 | 2 | 5/2015 | 12/2019 (0,0) | ||||||
11 | 1. | 10/2021 | 14,3 km | 4 | 202 mil. € | 10 088 - 50 895 | 477 - 2 380 | 2 | 1 | 12/2014 | ||||||
12 | 47. | 7/2029 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 1,2 min. | 5 809 - 8 826 | 593 - 844 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 12/2014 | ||||
13 | 8/2019 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 5,0 min. | 9 007 - 9 998 | 1 039 - 1 131 | 2 | 2 | 7/2014 | ||||||
14 | 10/2013 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 85 - 257 | 2 | 2 | 6/2017 | |||||||
15 | 41. | 9/2028 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 3,7 min. | 7 793 | 772 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | 9/2014 | ||||
16 | 1/2014 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 7,1 min. | 23 579 - 28 413 | 3 167 - 3 233 | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | ||||||
17 | 25. | 1/2026 | 10,8 km | 4 | 309 mil. € | 3,3 min. | 14 176 - 14 186 | 2 105 - 2 649 | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | 6/2014 | ||||
18 | 34. - 36. | 6/2027 | 10,6 km | 8 | 234 mil. € | 62 652 | . . . | 4 737 | 2 | 1 | ||||||
19 | 48. - 49. | 9/2029 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 0,8 min. | 6 452 - 10 032 | 491 - 590 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 4/2015 | ||||
20 | 39. - 40. | 3/2028 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 769 - 937 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | 9/2014 | |||||
21 | 1/2014 | 9,6 km | 2 | 8 248 - 13 434 | 715 - 1 450 | 2 | 1 | 10/2016 | ||||||||
22 | 62. - 63. | 10/2032 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 5 960 | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | 3/2016 | ||||
23 | 13. | 8/2024 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 2,3 min. | 5 277 - 6 250 | 692 - 710 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 6/2014 | ||||
24 | 20. - 23. | 10/2025 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 5,9 min. | 5 550 - 9 787 | 526 - 829 | 2 | 3 | 2/2016 | |||||
25 | 5. | 4/2023 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 12 387 - 17 316 | 434 - 541 | 2 | 3 | 8/2015 | ||||||
26 | 37. - 38. | 2/2028 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 0,1 min. | 5 587 | 470 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 4/2015 | ||||
27 | 34. - 36. | 6/2027 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 5,6 min. | 3 407 - 3 769 | 1 103 - 1 149 | 2 | 2 | 12/2014 | |||||
28 | 62. - 63. | 10/2032 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | 3/2016 | |||||||
29 | 12. | 7/2024 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 742 - 818 | 2 | 2 | 5/2015 | ||||||
30 | 34. - 36. | 6/2027 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 5,0 min. | 6 651 - 9 113 | 414 - 522 | 2 | 3 | 12/2014 | |||||
31 | 8. - 9. | 3/2024 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 1,6 min. | 5 304 | 704 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 6/2014 | ||||
32 | 20. - 23. | 10/2025 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 2,8 min. | 2 | 2 | 2/2016 | |||||||
33 | 3/2021 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 3,6 min. | 10 334 - 11 542 | 577 - 783 | 2 | 2 | 2/2016 | ||||||
34 | 28. - 29. | 8/2026 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 2,3 min. | 14 625 | 1 056 | 2 | 2 | 12/2014 | |||||
35 | 44. - 45. | 2/2029 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | 9/2009 | |||||||
36 | 71. - 78. | po 2040 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 41 - 376 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | 6/2014 | |||||
37 | 18. | 4/2025 | 1,1 km | 2 | 12 mil. € | 2 | 1 | |||||||||
499,4 km |
2 - 8 |
6 973 mil. € |
81,2 min. |
1 065 - 62 652 | 3,0 |
3,1 |
10/2016 - 1/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku