✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
2021 vs 2017)
| |||||||||||
576,6 km |
2 - 6 |
7 555 mil. € |
194,9 mil. € |
1 065 - 37 927 | 4,3 |
3,9 |
3.47945205479452 - 10.1698630136986 |
|||||||||||
1 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 3,6 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | 4,5 | ||||||
2 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 2,4 mil. € | NDS údaj neposkytla | 6 452 - 10 032 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 5,6 | |||||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | Holice s I/63, D. Streda s III/06325 | 191 mil. € | 4,6 mil. € | 6,1 % | 6 428 - 9 084 | 4 | 5 | 3,5 | |||||
4 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | Stupava | 90 mil. € | 2,4 mil. € | NDS údaj neposkytla | 32 968 | . . . | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | 5,6 | |||
5 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | Mliečany s II/507, Dolný Bar | 161 mil. € | 4,4 mil. € | 7,3 % | 6 403 - 9 478 | 4 | 5 | 3,5 | |||||
6 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 16,4 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 713 - 13 545 | 5 | Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná. | 5 | ||||||
7 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | Bešeňov, Čaka | 230 mil. € | 5,5 mil. € | -0,5 % | 2 156 - 6 890 | 5 | 5 | ||||||
8 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 0,0 mil. € | 2,2 % | 5 420 - 8 693 | 5 | Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou. | 5 | ||||||
9 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | Stupava | 107 mil. € | 2,9 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | 6,0 | |||||
10 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | Plešivec | 176 mil. € | 4,5 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 189 - 6 389 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 4,9 | ||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | Kľačany, Lučenec Západ, Lučenec Východ | 367 mil. € | 9,1 mil. € | -0,6 % | 2 228 - 6 331 | 5 | 5 | ||||||
12 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | Šárovce, Demandice, Tupá, Šahy, Tešmák, Veľký Krtíš | 553 mil. € | 14,6 mil. € | 4,3 % | 1 065 - 4 239 | 5 | 5 | ||||||
13 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | Zemné | 227 mil. € | 6,3 mil. € | 9,0 % | 4 | 4 | 4,1 | ||||||
14 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | Jablonov n.Turňou | 73 mil. € | 1,9 mil. € | 3,6 % | 5 587 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 4,1 | ||||
15 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | Liptovská Osada | 406 mil. € | 11,5 mil. € | NDS údaj neposkytla | 7 784 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | 10,2 | ||||
16 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 9,5 mil. € | NDS údaj neposkytla | 9 704 - 13 715 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | 10,2 | |||||
17 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 211 mil. € | 5,8 mil. € | NDS údaj neposkytla | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | 4,8 | |||||
18 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | Prievidza, Brusno, Handlová, Nová Lehota | 662 mil. € | 17,4 mil. € | 5,8 % | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | 5,9 | ||||
19 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | Rimavská Sobota | 125 mil. € | 3,4 mil. € | 4,9 % | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | 5,1 | ||||
20 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | Turňa nad Bodvou | 117 mil. € | 3,0 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 809 - 8 826 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 5,4 | ||||
21 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | Nové Zámky | 172 mil. € | 4,9 mil. € | 8,6 % | 4 | 4 | 4,1 | ||||||
22 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | Budča, privádzače D. Niva, Babiná, Hont. Nemce, Dudince, Semerovce | 611 mil. € | 16,2 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | ||||||
23 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | Kuková | 133 mil. € | 3,5 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | 6,1 | |||||
24 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | Púchov západ,
Púchov východ,
Dolné Kočkovce | 182 mil. € | 4,8 mil. € | NDS údaj neposkytla | 7 234 | 4 | 3 | 4,3 | |||||
25 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | Sobrance | 139 mil. € | 3,8 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 033 - 8 369 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | 7,7 | ||||
26 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | Mošovce,
Horná Štubňa | 71 mil. € | 1,6 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | 4,1 | |||||
27 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | Ružomberok juh, Ružomberok východ | 155 mil. € | 4,2 mil. € | NDS údaj neposkytla | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | 3,5 | ||||
28 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | križovatka D1 | 100 mil. € | 2,7 mil. € | NDS údaj neposkytla | 11 611 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | 3,5 | ||||
29 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | Záhor | 136 mil. € | 3,7 mil. € | NDS údaj neposkytla | 1 698 - 6 812 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | 7,7 | ||||
30 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | Stročín | 101 mil. € | 2,6 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | 6,1 | |||||
31 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | Hunkovce, Vyšný Komárnik | 129 mil. € | 3,4 mil. € | NDS údaj neposkytla | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | 4,8 | |||||
32 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | Mestečko | 222 mil. € | 6,0 mil. € | NDS údaj neposkytla | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | 4,3 | |||||
33 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | Valaská Dubová, Likavka | 94 mil. € | 2,2 mil. € | 1,9 % | 7 211 | 4 | 2 | 5,1 | |||||
34 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 2,1 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | |||||||
35 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | Brodno - dočasná | 269 mil. € | 3,9 mil. € | 7,6 % | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | 12/2017 | |||||
576,6 km |
2 - 6 |
7 555 mil. € |
194,9 mil. € |
1 065 - 37 927 | 4,3 |
3,9 |
3.47945205479452 - 10.1698630136986 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku