Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)35 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)16 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 3 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 1 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 1 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
plánovaný
 
 
odhad NDS
 
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
 
 
 
 
 
 
 
 
576,6 km
2 - 6
7 555 mil. €
34,7 min.
1 065 - 37 927
4,3
3,9
1
6/2014
D3
4,3 km
4
D3 Kysuce
Brodno - dočasná
269 mil. €
28 413 - 37 927
.
.
.
4
2
12/2017
2
8. - 9.
3/2024
R7
9,4 km
4
R7 západ
Holice s I/63, D. Streda s III/06325
191 mil. €
2,5 min.
6 428 - 9 084
4
5
ostatné
3
11.
6/2024
R1
2,7 km
4
R1 BB - RK
Ružomberok juh, Ružomberok východ
155 mil. €
16 268
4
3
S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3).
variant TEN-T
4
14. - 15.
10/2024
R7
23,5 km
2
R7 západ
Zemné
227 mil. €
4
4
ostatné
5
14. - 15.
10/2024
R7
14,3 km
2
R7 západ
Nové Zámky
172 mil. €
4
4
ostatné
6
16. - 17.
12/2024
R7
8,4 km
4
R7 západ
Mliečany s II/507, Dolný Bar
161 mil. €
6 403 - 9 478
4
5
ostatné
7
26.
4/2026
R2
20,7 km
2
R2 stred
211 mil. €
1,9 min.
6 969 - 10 726
4
4
Na tomto úseku by stačilo postaviť krátky obchvat obce Pinciná a menšími úpravami na jestvujúcej ceste I/16 zvýšiť bezpečnosť križovatky pri Lučenci. Zostávajúca väčšina z takmer 21-kilometrového úseku má ešte veľkú kapacitnú rezervu a jediné čo potrebuje, je poriadna údržba zanedbanej vozovky.
ostatné
8
28. - 29.
8/2026
R2
10,6 km
2
R2 stred
Rimavská Sobota
125 mil. €
2,3 min.
6 412 - 8 112
4
4
Na tomto úseku bude aj v prípade rastu intenzity dopravy ešte dlho postačovať súčasná široká a prehľadná cesta I/16. Potrebuje len poriadnu opravu výrazne zanedbanej vozovky.
ostatné
9
30.
10/2026
R1
4,6 km
4
R1 BB - RK
križovatka D1
100 mil. €
11 611
4
3
S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3).
variant TEN-T
10
37. - 38.
2/2028
R2
7,8 km
2
R2 východ
Jablonov n.Turňou
73 mil. €
0,1 min.
5 587
5
4
ostatné
11
42. - 43.
11/2028
R4
7,9 km
2
R4 sever
Hunkovce, Vyšný Komárnik
129 mil. €
1,8 min.
2 552 - 2 737
4
3
ostatné
12
44. - 45.
2/2029
R2
18,0 km
2
R2 východ
Plešivec
176 mil. €
2,4 min.
5 189 - 6 389
5
5
Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy.
ostatné
13
44. - 45.
2/2029
D4
3,6 km
4
D4 sever
133 mil. €
5
5
ostatné
14
47.
7/2029
R2
14,0 km
2
R2 východ
Turňa nad Bodvou
117 mil. €
1,2 min.
5 809 - 8 826
5
4
ostatné
15
48. - 49.
9/2029
R2
9,8 km
2
R2 východ
93 mil. €
0,8 min.
6 452 - 10 032
5
5
Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy.
ostatné
16
48. - 49.
9/2029
R3
7,9 km
2
R3 stred (Turiec)
Mošovce, Horná Štubňa
71 mil. €
5 441 - 8 427
4
3
variant TEN-T
17
50. - 52.
5/2030
R4
8,0 km
2
R4 sever
Kuková
133 mil. €
2,6 min.
5 814 - 7 518
4
3
ostatné
18
50. - 52.
5/2030
R4
6,0 km
2
R4 sever
Stročín
101 mil. €
1,2 min.
3 782 - 6 302
4
3
ostatné
19
53. - 54.
7/2030
R6
11,2 km
2
R6 Púchov - ČR
Púchov západ, Púchov východ, Dolné Kočkovce
182 mil. €
7 234
4
3
TEN-T
20
53. - 54.
7/2030
R6
11,3 km
2
R6 Púchov - ČR
Mestečko
222 mil. €
2 561 - 5 054
4
3
TEN-T
21
55. - 56.
5/2031
R1
11,5 km
4
R1 BB - RK
Liptovská Osada
406 mil. €
7 784
4
4
S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3).
variant TEN-T
22
55. - 56.
5/2031
R1
9,5 km
4
R1 BB - RK
339 mil. €
9 704 - 13 715
4
4
S ohľadom na blížiace sa dokončenie súvislej D1 (síce neskoro ale skôr ako je reálne predĺžiť R1) nie je namieste očakávať výrazný rast dopravy cez Donovaly. Preto je ambícia spájať B. Bystricu s Ružomberkom rýchlocestou s viacerými tunelmi a celkovými nákladmi cca 1,8 miliardy eur prehnane ambiciózna. Je potrebné posúdiť aj iné varianty riešenia - napríklad cestou I. triedy s jednorúrovým tunelom popod Nízke Tatry a modernizáciou nadväzných úsekov jestvujúcej cesty, prípadne prepojením R1 od B. Bystrice smerom do Turčianskej kotliny (jej spojením s ťahom R3).
variant TEN-T
23
60. - 61.
8/2031
R3
8,7 km
2
R3 sever (Orava)
Valaská Dubová, Likavka
94 mil. €
1,4 min.
7 211
4
2
ostatné
24
62. - 63.
10/2032
D2
8,5 km
6
D2 Záhorie
Stupava
90 mil. €
32 968
.
.
.
5
5
Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch).
25
62. - 63.
10/2032
D2
6,9 km
6
D2 Záhorie
Stupava
107 mil. €
5
5
Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch).
26
64. - 68.
8/2033
D1
15,8 km
4
D1 východ
Sobrance
139 mil. €
8,9 min.
4 033 - 8 369
4
3
Za Michalovcami bude diaľnica D1 nadlho postačovať v polovičnom profile, výstavba 4-pruhu nebude opodstatnená.
TEN-T
27
64. - 68.
8/2033
D1
15,5 km
4
D1 východ
Záhor
136 mil. €
7,6 min.
1 698 - 6 812
4
3
Dostavba diaľnice D1 až po hranicu s Ukrajinou bude opodstatnená až v prípade dramatického nárastu dopravy, a aj potom iba v polovičnom profile. Je potrebné ju realizovať súčasne s nadväzujúcim úsekom na ukrajinskej strane, keďže trasovanie D1 počíta s novým miestom cezhraničného prepojenia. Bez pokračovania za ukrajinskou hranicou by si tento úsek D1 vyžiadal navyše až 4-kilometrový privádzač k súčasnému hraničnému prechodu Vyšné Nemecké a znamenal by predĺženie súčasnej trasy.
ostatné
28
69. - 70.
8/2034
R2
49,0 km
2
R2 západ
Prievidza, Brusno, Handlová, Nová Lehota
662 mil. €
5 762 - 14 648
4
4
Medzi Novákmi a Prievidzou už je 4-pruhová cesta porovnateľná s rýchlocestou. Ďalej až takmer po Handlovú má jestvujúca cesta I. triedy po modernizácii veľmi dobré parametre a ešte veľkú kapacitnú rezervu, teda tiež môže byť trvalým riešením. Na plánovanie rýchlostnej cesty na väčšine úseku tu preto chýbajú objektívne dôvody. Zásadne lepšiu cestu potrebuje len úsek pri Handlovej, kde je potrebná buď preložka cesty mimo mesta a rozšírenie úseku južne od mesta. Alebo rýchlostná cesta R3, ak by sa práve prepojenie v trase Martin - Horná Štubňa - Handlová - Žiar nad Hronom ukázalo ako najefektívnejší variant kapacitného severo-južného prepojenia stredným Slovenskom.
variant TEN-T
29
71. - 78.
po 2040
R1
42,1 km
4
R1 západ
631 mil. €
5 713 - 13 545
5
5
Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch).
30
71. - 78.
po 2040
R7
29,2 km
2
R7 stred
Bešeňov, Čaka
230 mil. €
2 156 - 6 890
5
5
ostatné
31
71. - 78.
po 2040
R3
10,3 km
2
R3 stred (Turiec)
92 mil. €
5 098 - 5 557
4
2
variant TEN-T
32
71. - 78.
po 2040
D3
3,1 km
4
D3 Kysuce
60 mil. €
5 420 - 8 693
5
5
Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur.
33
71. - 78.
po 2040
R7
32,8 km
2
R7 stred
Kľačany, Lučenec Západ, Lučenec Východ
367 mil. €
2 228 - 6 331
5
5
ostatné
34
71. - 78.
po 2040
R3
58,5 km
2
R3 juh
Budča, privádzače D. Niva, Babiná, Hont. Nemce, Dudince, Semerovce
611 mil. €
3 247 - 11 434
4
4
variant TEN-T
35
71. - 78.
po 2040
R7
71,3 km
2
R7 stred
Šárovce, Demandice, Tupá, Šahy, Tešmák, Veľký Krtíš
553 mil. €
1 065 - 4 239
5
5
ostatné
 
 
 
 
 
576,6 km
2 - 6
7 555 mil. €
34,7 min.
1 065 - 37 927
4,3
3,9
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku