✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
na aktuálne plánovaný počet jazdných pruhov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||
2 - 8 |
7 604 mil. € |
6 992 mil. € |
3 247 - 62 652 | 2,6 |
2,7 |
11/2015 - 10/2021 | |||||||||
1 | 12/2013 | ![]() | D1 | 4 | 341 mil. € | 288 mil. € | 12 491 - 24 900 | 1 | 1 | ||||||
2 | 12/2013 | ![]() | R2 | 4 | 11 493 - 12 436 | 1 | 1 | 11/2015 | |||||||
3 | 1/2014 | ![]() | R2 | 2 | 8 248 - 13 434 | 2 | 1 | 10/2016 | |||||||
4 | 8/2014 | ![]() | R2 | 4 | 88 mil. € | 84 mil. € | 14 357 - 15 923 | 1 | 1 | 5/2017 | |||||
5 | 7/2016 | ![]() | R7 | 4 | 70 mil. € | 13 102 - 19 993 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | ||||||
6 | 7/2016 | ![]() | R7 | 4 - 6 | 100 mil. € | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 | 1 | 10/2021 | |||||
7 | 12/2017 | ![]() | D1 | 4 | 39 mil. € | 25 mil. € | 14 624 | 1 | 1 | 10,0 | 1/2021 (0,0) | ||||
8 | 3/2020 | ![]() | R2 | 4 | 267 mil. € | 255 mil. € | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | 7,0 | |||||
9 | 1. | 10/2021 | ![]() | R4 | 4 | 202 mil. € | 138 mil. € | 10 088 - 50 895 | 2 | 1 | 10,0 | ||||
10 | 3. | 3/2022 | ![]() | D1 | 8 | 149 mil. € | 127 mil. € | 62 652 | . . . | 1 | 1 | 8,0 | |||
11 | 7. | 2/2024 | ![]() | D1 | 4 | 1 235 mil. € | 1 158 mil. € | 13 676 - 21 949 | 1 | Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem. | 1 | 7,0 | |||
12 | 14. - 15. | 10/2024 | ![]() | R7 | 2 | 227 mil. € | 210 mil. € | 4 | 4 | 5,0 | |||||
13 | 14. - 15. | 10/2024 | ![]() | R7 | 2 | 172 mil. € | 163 mil. € | 4 | 4 | 6,0 | |||||
14 | 18. | 4/2025 | ![]() | D1 | 2 | 12 mil. € | 10 mil. € | 2 | 1 | 7,0 | |||||
15 | 20. - 23. | 10/2025 | ![]() | R2 | 4 | 59 mil. € | 47 mil. € | 12 862 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 6,0 | |||
16 | 24. | 12/2025 | ![]() | R2 | 4 | 143 mil. € | 108 mil. € | 12 157 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | 7,0 | |||
17 | 25. | 1/2026 | ![]() | D3 | 4 | 309 mil. € | 278 mil. € | 14 176 - 14 186 | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | 6,0 | |||
18 | 26. | 4/2026 | ![]() | R2 | 2 | 211 mil. € | 192 mil. € | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | 5,0 | |||
19 | 27. | 5/2026 | ![]() | D3 | 4 | 410 mil. € | 370 mil. € | 13 886 - 21 743 | 1 | Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa. | 1 | 7,0 | |||
20 | 28. - 29. | 8/2026 | ![]() | R2 | 2 | 125 mil. € | 114 mil. € | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | 5,0 | |||
21 | 32. - 33. | 12/2026 | ![]() | D4 | 4 | 772 mil. € | 738 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | 4,0 | ||||
22 | 34. - 36. | 6/2027 | ![]() | D1 | 8 | 234 mil. € | 192 mil. € | 62 652 | . . . | 2 | 1 | 5,0 | |||
23 | 37. - 38. | 2/2028 | ![]() | R2 | 2 | 73 mil. € | 65 mil. € | 5 587 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 4,0 | |||
24 | 39. - 40. | 3/2028 | ![]() | R2 | 2 | 112 mil. € | 86 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | 4,0 | |||
25 | 41. | 9/2028 | ![]() | R2 | 2 | 235 mil. € | 204 mil. € | 7 793 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | 5,0 | |||
26 | 47. | 7/2029 | ![]() | R2 | 2 | 117 mil. € | 101 mil. € | 5 809 - 8 826 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 4,0 | |||
27 | 55. - 56. | 5/2031 | ![]() | R1 | 4 | 406 mil. € | 384 mil. € | 7 784 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | 3,0 | |||
28 | 55. - 56. | 5/2031 | ![]() | R1 | 4 | 339 mil. € | 317 mil. € | 9 704 - 13 715 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | 3,0 | |||
29 | 69. - 70. | 8/2034 | ![]() | R2 | 2 | 662 mil. € | 579 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | 2,0 | |||
30 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R5 | 2 | 54 mil. € | 49 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | 4,0 | ||||
31 | 71. - 78. | po 2040 | ![]() | R3 | 2 | 611 mil. € | 541 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | 2,0 | ||||
2 - 8 |
7 604 mil. € |
6 992 mil. € |
3 247 - 62 652 | 2,6 |
2,7 |
11/2015 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku