Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)28 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)15 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 2 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 4 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
na aktuálne plánovaný počet jazdných pruhov
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
5 - vysoko predražená, 1 - veľmi nízka
 
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky
 
 
 
 
 
28 úsekov
434,3 km
2 - 8
6 804 mil. €
6 136 mil. €
1 065 - 62 652
3,0
3,1
11/2015 - po 2040
1
12/2013
D1
14,9 km
4
341 mil. €
288 mil. €
12 491 - 24 900
1
1
1
2023
(+1,0)
2
12/2013
R2
10,4 km
4
11 493 - 12 436
1
1
3
11/2015
3
1/2014
R2
9,6 km
2
8 248 - 13 434
2
1
3
10/2016
4
8/2014
R2
7,9 km
4
88 mil. €
84 mil. €
14 357 - 15 923
1
1
1
5/2017
5
7/2016
R7
8,4 km
4
70 mil. €
13 102 - 19 993
1
1
1
7/2020
(–1,0)
6
7/2016
R7
6,4 km
4 - 6
100 mil. €
27 633 - 44 493
.
.
.
1
1
1
10/2021
(+0,3)
7
12/2017
D1
2,6 km
4
39 mil. €
25 mil. €
14 624
1
1
2021
(+2,2)
8
1.
10/2021
R4
14,3 km
4
202 mil. €
138 mil. €
10 088 - 50 895
2
1
10/2024
(+2,6)
9
3.
3/2022
D1
3,5 km
8
149 mil. €
127 mil. €
62 652
.
.
.
1
1
9/2025
(+4,6)
10
7.
2/2024
D1
13,5 km
4
1 235 mil. €
1 158 mil. €
13 676 - 21 949
1
Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem.
1
12/2030
(+4,5)
11
8. - 9.
3/2024
R7
9,4 km
4
191 mil. €
153 mil. €
6 428 - 9 084
4
5
9/2028
(+3,5)
12
10.
4/2024
D1
3,8 km
2
57 mil. €
52 mil. €
10 312
3
V rannej špičke preťaženú cestu I/64 z Rajeckej doliny do Žiliny treba v prvom rade odľahčiť výrazným posilnením ponuky vlakov (po menších investíciách reálne aj na jednokoľajnej trati) a k nim nadväzujúcich autobusov.
5
4/2027
(+4,1)
13
16. - 17.
12/2024
R7
8,4 km
4
161 mil. €
130 mil. €
6 403 - 9 478
4
5
5/2029
(+3,5)
14
18.
4/2025
D1
1,1 km
2
12 mil. €
10 mil. €
2
1
1/2027
(+5,0)
15
27.
5/2026
D3
11,2 km
4
410 mil. €
370 mil. €
13 886 - 21 743
1
Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa.
1
5/2029
(+5,1)
16
32. - 33.
12/2026
R2
18,0 km
2
224 mil. €
189 mil. €
10 140 - 11 010
3
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty.
5
12/2029
(+2,8)
17
34. - 36.
6/2027
D1
10,6 km
8
234 mil. €
192 mil. €
62 652
.
.
.
2
1
6/2030
(+6,9)
18
44. - 45.
2/2029
R2
18,0 km
2
176 mil. €
151 mil. €
5 189 - 6 389
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy.
5
2/2032
(+4,9)
19
44. - 45.
2/2029
D4
3,6 km
4
133 mil. €
121 mil. €
5
Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave.
5
2/2033
(+4,5)
20
48. - 49.
9/2029
R2
9,8 km
2
93 mil. €
80 mil. €
6 452 - 10 032
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy.
5
9/2032
(+5,6)
21
57. - 58.
6/2031
R8
54,9 km
4
1 020 mil. €
943 mil. €
4 151 - 11 477
3
Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí.
5
6/2036
(+2,3)
22
62. - 63.
10/2032
D2
8,5 km
6
90 mil. €
82 mil. €
32 968
.
.
.
5
Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity.
5
10/2035
(+5,6)
23
62. - 63.
10/2032
D2
6,9 km
6
107 mil. €
98 mil. €
5
Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity.
5
10/2035
(+5,9)
24
71. - 78.
po 2040
R1
42,1 km
4
631 mil. €
546 mil. €
5 713 - 13 545
5
Po plánovanom rozšírení diaľnice D1 z Bratislavy do Senca na 8-pruh a ďalej do Trnavy na plnohodnotný 6-pruh nebude nová súbežná 4-pruhová rýchlocesta ešte veľmi dlho potrebná.
5
po 2040
25
71. - 78.
po 2040
R7
29,2 km
2
230 mil. €
182 mil. €
2 156 - 6 890
5
5
po 2040
(0,0)
26
71. - 78.
po 2040
D3
3,1 km
4
60 mil. €
60 mil. €
5 420 - 8 693
5
Ide o jednu z najmenej potrebných stavieb NDS. Intenzita dopravy je tu veľmi nízka. V roku 2017 otvorený polovičný profil diaľnice na tomto úseku bude dlho postačovať s veľkou kapacitnou rezervou.
5
po 2040
(0,0)
27
71. - 78.
po 2040
R7
32,8 km
2
367 mil. €
302 mil. €
2 228 - 6 331
5
5
po 2040
(0,0)
28
71. - 78.
po 2040
R7
71,3 km
2
553 mil. €
485 mil. €
1 065 - 4 239
5
5
po 2040
(0,0)
 
 
 
 
 
28 úsekov
434,3 km
2 - 8
6 804 mil. €
6 136 mil. €
1 065 - 62 652
3,0
3,1
11/2015 - po 2040
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku