✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
plánovaný
|
odhad NDS
|
<3,5 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky | |||||||
26 úsekov |
264,3 km |
2 - 6 |
4 911 mil. € |
2,2 |
2,0 |
6/2017 - po 2040 |
||||||
1 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 2 765 - 3 271 | 3 | 2 | 9/2032 (+5,6) | ||||
2 | D1 | 14,4 km | 4 | 241 mil. € | 191 - 682 | 2 | 2 | 12/2019 | ||||
3 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 462 | 2 | 2 | 3/2026 (+4,7) | ||||
4 | D1 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 404 - 665 | 2 | 2 | 8/2036 (+7,9) | ||||
5 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 2 | 2 | 10/2028 (+4,1) | |||||
6 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 601 | 4 | 2 | 8/2034 (+2,1) | ||||
7 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | ||||||
8 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 1 679 - 8 658 | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | |||||
9 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 393 - 539 | 2 | 2 | 7/2026 (+2,7) | ||||
10 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 1 254 - 2 069 | 1 | 2 | 2024 (+4,0) | ||||
11 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 888 | 2 | 2 | 8/2029 (+3,8) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||
12 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 692 - 940 | 2 | 2 | 10/2028 (+3,2) | ||||
13 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 831 - 943 | 2 | 2 | 2021 (+1,1) | ||||
14 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 561 - 714 | 3 | 2 | 8/2034 (+2,1) | ||||
15 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 1 018 | 1 | 2 | 11/2030 (+6,4) | ||||
16 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 1 228 - 1 350 | 1 | 2 | 7/2021 (0,0) | ||||
17 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 421 - 428 | 4 | 2 | po 2040 (0,0) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||
18 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 201 - 240 | 2 | 2 | 6/2030 (+3,7) | ||||
19 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 461 - 521 | 3 | 2 | 12/2029 (+5,4) | ||||
20 | D3 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 194 - 270 | 2 | 2 | 6/2017 | ||||
21 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 639 - 801 | 2 | 2 | 8/2022 (+2,2) | ||||
22 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 489 - 523 | 2 | 2 | 8/2026 (+5,1) | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||
23 | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 940 - 1 697 | 2 | 2 | 7/2034 (+10,0) | ||||
24 | D3 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 741 - 995 | 1 | 2 | 2021 (+0,5) | ||||
25 | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | 332 - 531 | 3 | 2 | 11/2030 (+5,2) | ||||
26 | D3 | 4,3 km | 4 | 269 mil. € | 1 886 - 2 202 | 4 | 2 | 12/2017 | ||||
26 úsekov |
264,3 km |
2 - 6 |
4 911 mil. € |
2,2 |
2,0 |
6/2017 - po 2040 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku