✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||
264,3 km |
2 - 6 |
4 911 mil. € |
2 541 - 93 344 | 2,2 |
2,0 |
6/2017 - 10/2021 |
||||||||||
1 | 10/2013 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 2 | 2 | 6/2017 | ||||||||
2 | 6/2014 | 13,5 km | 4 | Lietavská Lúčka | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | 4/2009 | |||||||
3 | 6/2014 | 4,3 km | 4 | Brodno - dočasná | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | 12/2017 | ||||||
4 | 7/2016 | 4,4 km | 4 - 6 | Čierna voda, Rača | 1 | 2 | 9/2017 | |||||||||
5 | 7/2016 | 22,6 km | 4 - 6 | Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | 9/2017 | |||||||
6 | 11/2016 | 14,4 km | 4 | Budimír (Košice-Sever), Košické Olšany, Bidovce | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 2 | 2 | 4/2015 | 12/2019 (0,0) | ||||||
7 | 12/2016 | 5,7 km | 4 | Čadca Podzávoz, Čadca Bukov | 269 mil. € | 11 465 - 18 743 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | |||||||
8 | 6/2017 | 7,9 km | 4 | Prešov západ, Prešov juh | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 6/2015 | 10/2021 | ||||||
9 | 8/2019 | 13,5 km | 4 | Mýtna | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 12/2018 | |||||||
10 | 3/2021 | 4,4 km | 2 | Nižná,
Nižná - sever | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 7/2012 | |||||||
11 | 8. - 9. | 3/2024 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 5 304 | 2 | 2 | 8/2022 | |||||||
12 | 12. | 7/2024 | 6,5 km | 2 | privádzač Krupina | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 4/2023 | ||||||
13 | 13. | 8/2024 | 8,3 km | 2 | Zacharovce, Bátka | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | 2 | 12/2022 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
14 | 16. - 17. | 12/2024 | 14,1 km | 2 | Rožňava, Jablonov nad Turňou | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | 2 | 9/2023 | ||||||
15 | 20. - 23. | 10/2025 | 4,9 km | 2 | Dlhá nad Oravou | 77 mil. € | 2 | 2 | 6/2024 | |||||||
16 | 20. - 23. | 10/2025 | 16,0 km | 4 | Trenčianske Mitice | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | 2 | 8/2024 | ||||||
17 | 28. - 29. | 8/2026 | 4,0 km | 4 | Lipníky | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | 11/2024 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
18 | 31. | 11/2026 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 15 053 | 1 | 2 | 5/2025 | |||||||
19 | 34. - 36. | 6/2027 | 7,0 km | 2 | Okrúhle | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | 9/2025 | ||||||
20 | 39. - 40. | 3/2028 | 19,9 km | 6 | Zeleneč nová, Trnava rekonštrukcia | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | 2 | 10/2026 | |||||
21 | 42. - 43. | 11/2028 | 5,0 km | 2 | Šahy | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | 7/2027 | ||||||
22 | 59. | 7/2031 | 17,5 km | 4 | Rákoš, Zvolenská Slatina | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 2 | 2 | 3/2030 | ||||||
23 | 60. - 61. | 8/2031 | 8,7 km | 2 | Valaská Dubová, Likavka | 94 mil. € | 7 211 | 4 | 2 | 4/2030 | ||||||
24 | 60. - 61. | 8/2031 | 10,9 km | 2 | Široká, Jasenová, v mestskom variante tiež Kocmáľ (Mokraď) a Dolný Kubín stred | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | 4/2030 | ||||||
25 | 64. - 68. | 8/2033 | 18,2 km | 4 | Hriadky, Pozdišovce | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 2 | 2 | 11/2031 | ||||||
26 | 71. - 78. | po 2040 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||||
264,3 km |
2 - 6 |
4 911 mil. € |
2 541 - 93 344 | 2,2 |
2,0 |
6/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku