✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
>12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||
264,3 km |
2 - 6 |
7 835 m |
4 911 mil. € |
85,2 min. |
2 541 - 93 344 | 2,2 |
2,0 |
|||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 85 - 257 | 2 | 2 | |||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 240 m | 555 mil. € | 9,9 min. | 22 691 - 32 334 | 639 - 3 702 | 1 | 2 | |||||
3 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | 0 m | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 2 998 - 3 233 | 4 | 2 | |||||
4 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||
5 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 3 057 - 7 634 | 1 | 2 | |||||||
6 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 1 660 m | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 43 - 486 | 2 | 2 | ||||||
7 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 1 071 m | 269 mil. € | 13,3 min. | 11 465 - 18 743 | 2 643 - 3 222 | 1 | 2 | |||||
8 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 1 513 m | 434 mil. € | 6,7 min. | 19 072 - 21 988 | 1 186 - 1 322 | 1 | 2 | |||||
9 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 5,0 min. | 9 007 - 9 998 | 1 039 - 1 131 | 2 | 2 | ||||||
10 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 135 m | 70 mil. € | 3,6 min. | 10 334 - 11 542 | 577 - 783 | 2 | 2 | |||||
11 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 68 m | 105 mil. € | 1,6 min. | 5 304 | 704 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||
12 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 428 m | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 742 - 818 | 2 | 2 | |||||
13 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 57 m | 169 mil. € | 2,3 min. | 5 277 - 6 250 | 692 - 710 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | |||
14 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 60 m | 272 mil. € | 5,1 min. | 5 792 - 7 064 | 456 - 489 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | |||
15 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 0 m | 77 mil. € | 2,8 min. | 2 | 2 | ||||||
16 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 496 m | 277 mil. € | 5,3 min. | 9 654 - 12 079 | 1 040 - 1 450 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | |||
17 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 578 m | 105 mil. € | 2,3 min. | 14 625 | 1 056 | 2 | 2 | ||||
18 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 1,9 min. | 15 053 | 2 660 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | ||||
19 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 227 m | 122 mil. € | 5,6 min. | 3 407 - 3 769 | 1 103 - 1 149 | 2 | 2 | ||||
20 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 137 - 3 460 | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | ||||
21 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 157 m | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 711 - 822 | 3 | 2 | |||||
22 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 228 m | 287 mil. € | 6,3 min. | 12 819 - 29 988 | 1 311 - 1 980 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | |||
23 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 45 m | 94 mil. € | 1,4 min. | 7 211 | 562 | 4 | 2 | ||||
24 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 164 m | 129 mil. € | 3,8 min. | 5 586 - 10 745 | 410 - 1 220 | 3 | 2 | ||||
25 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 408 m | 192 mil. € | 8,3 min. | 6 207 - 8 525 | 441 - 647 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | |||
26 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 300 m | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 947 - 1 015 | 4 | 2 | |||||
264,3 km |
2 - 6 |
7 835 m |
4 911 mil. € |
85,2 min. |
2 541 - 93 344 | 2,2 |
2,0 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku