✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
2 - 6 |
4 911 mil. € |
2 541 - 93 344 | 2,2 |
2,0 |
6/2017 - 10/2021 | ||||||||||||
1 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 6 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | 12/2009 | 7/2025 | žiadna | ||||
2 | 11/2016 | D1 | 4 | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | |||||||||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 2 | 105 mil. € | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 11/2004 | žiadna | ||||||
4 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 4 | 192 mil. € | 6 207 - 8 525 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | žiadna | |||||||
5 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 2 | 77 mil. € | 2 | 2 | 8/2006 | Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie. | ||||||||
6 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 2 | 94 mil. € | 7 211 | 4 | 2 | žiadna | ||||||||
7 | 7/2016 | D4 | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||||
8 | 7/2016 | D4 | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | ||||||||||
9 | 12. | 7/2024 | R3 | 2 | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | 11/2018 | Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie. | |||||||
10 | 6/2014 | D1 | 4 | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | ||||||||||
11 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4 | 105 mil. € | 14 625 | 2 | 2 | žiadna | ||||||||
12 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 4 | 277 mil. € | 9 654 - 12 079 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | 11/2003 | 1/2023 | Prebieha nový proces EIA na zmenené technické riešenie, zároveň sa spracúva dokumentácia na územné rozhodnutie. | |||||
13 | 8/2019 | R2 | 4 | 142 mil. € | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | 11/2004 | |||||||||
14 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 2 | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | žiadna | ||||||||
15 | 31. | 11/2026 | D3 | 4 | 179 mil. € | 15 053 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | 12/1997 | 2/2024 | Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 začal nový proces EIA. Zároveň dobieha preberacie konanie už dodanej dokumentácie na stavebné povolenie. | |||||
16 | 6/2017 | D1 | 4 | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 2/2001 | 10/2021 | ||||||||
17 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 2 | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | 9/2010 | V zmysle záverov Štúdie realizovateľnosti sa uvažuje s výstavbou úseku po roku 2040, existujúca - nedávno zmodernizovaná - cesta I/65 by dovtedy mala kapacitne vyhovovať | žiadna | ||||||
18 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 2 | 122 mil. € | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | žiadna | ||||||||
19 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 2 | 272 mil. € | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | 9/2009 | žiadna | ||||||
20 | 10/2013 | D3 | 2 | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 2 | 2 | 6/2017 | |||||||||
21 | 3/2021 | R3 | 2 | 70 mil. € | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | 8/2006 | |||||||||
22 | 13. | 8/2024 | R2 | 2 | 169 mil. € | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | 11/2004 | žiadna | ||||||
23 | 59. | 7/2031 | R2 | 4 | 287 mil. € | 12 819 - 29 988 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | 11/2008 | žiadna | ||||||
24 | 12/2016 | D3 | 4 | 269 mil. € | 11 465 - 18 743 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | |||||||||
25 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 2 | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | 11/2018 | žiadna | |||||||
26 | 6/2014 | D3 | 4 | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | 12/2017 | ||||||||
2 - 6 |
4 911 mil. € |
2 541 - 93 344 | 2,2 |
2,0 |
6/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku