✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
- predĺženie
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||
26 úsekov |
264,3 km |
2 - 6 |
4 911 mil. € |
14,8 km |
2,2 |
2,0 |
6/2017 - 10/2021 |
|||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 2 | 2 | 6/2017 | ||||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 5,0 km | 1 | 2 | ||||||||
3 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | 269 mil. € | 4 | 2 | 12/2017 | ||||||||
4 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||
5 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||
6 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 241 mil. € | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | ||||||||
7 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 1,8 km | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | |||||||
8 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 1,9 km | 1 | 2 | 10/2021 | |||||||
9 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 0,1 km | 2 | 2 | 9,0 | |||||||
10 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 0,1 km | 2 | 2 | 11,0 | |||||||
11 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 0,0 km | 2 | 2 | 8,0 | ||||||
12 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | -1,3 % (Zvolen-Šahy) | 2 | 2 | 6,0 | ||||||
13 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 0,0 km | 2 | 2 | 8,0 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020"> "Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
14 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 3,4 km | 3 | 2 | 8,0 | ||||||
15 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 0,9 km | 2 | 2 | 6,0 | ||||||
16 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | -0,6 km | 7,2 % (D1 -Nováky) | 2 | 2 | 6,0 | |||||
17 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 0,3 km | 5,9 % (Kapušany - V. Komárnik) | 2 | 2 | 5,0 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 "> "Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | ||||
18 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 0,0 km | 1 | 2 | 7,0 | ||||||
19 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 1,0 km | 5,9 % (Kapušany - V. Komárnik) | 2 | 2 | 5,0 | |||||
20 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 3 | 2 | 5,0 | |||||||
21 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | -1,3 % (Zvolen-Šahy) | 3 | 2 | 3,0 | ||||||
22 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | -1,0 km | 2 | 2 | 5,0 | ||||||
23 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 0,3 km | 4 | 2 | 3,0 | ||||||
24 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 0,2 km | 3 | 2 | 3,0 | ||||||
25 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 1,4 km | 7,7 % (Bidovce - št. hr. SR/UA) | 2 | 2 | 2,0 | |||||
26 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 5,8 % (Martin - Horná Štubňa) | 4 | 2 | 4,0 | Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020"> "TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020 "Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu." Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 | |||||
26 úsekov |
264,3 km |
2 - 6 |
4 911 mil. € |
14,8 km |
2,2 |
2,0 |
6/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku