Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)39 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)14 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 2 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 2 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 1 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 2 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 1 / 6
+
 
#
dátum
 
 
plánovaný
odhad NDS
 
<3,5 t
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
pôvodný zmluvný termín
 
 
 
 
 
 
378,7 km
2 - 8
7 622 mil. €
2 541 - 93 344
1,9
1,7
12/2015 - 6/2023
11/2015 - 10/2021
1
10/2013
12,3 km
2
377 mil. €
2 541 - 3 501
194 - 270
2
2
10/2016
6/2017
2
12/2013
14,9 km
4
341 mil. €
12 491 - 24 900
926 - 1 852
1
1
6/2017
3
12/2013
10,4 km
4
11 493 - 12 436
733 - 804
1
1
12/2015
11/2015
4
1/2014
9,6 km
2
8 248 - 13 434
626 - 997
2
1
5/2016
10/2016
5
6/2014
13,5 km
4
555 mil. €
22 691 - 32 334
1 254 - 2 069
1
2
12/2019
6
6/2014
4,3 km
4
269 mil. €
28 413 - 37 927
.
.
.
1 886 - 2 202
4
2
6/2017
12/2017
7
8/2014
7,9 km
4
88 mil. €
14 357 - 15 923
818 - 1 092
1
1
7/2016
5/2017
8
7/2016
4,4 km
4 - 6
1
2
3/2020
9
7/2016
22,6 km
4 - 6
32 336 - 93 344
.
.
.
1 679 - 8 658
1
2
9/2020
10
7/2016
8,4 km
4
13 102 - 19 993
676 - 881
1
1
3/2020
7/2020
(0,0)
11
7/2016
6,4 km
4 - 6
27 633 - 44 493
.
.
.
1 073 - 2 257
1
1
9/2020
10/2021
12
11/2016
14,4 km
4
241 mil. €
3 166 - 11 562
191 - 682
2
2
12/2019
12/2019
(0,0)
13
12/2016
5,7 km
4
269 mil. €
11 465 - 18 743
741 - 995
1
2
12/2020
12/2020
(0,0)
14
6/2017
7,9 km
4
434 mil. €
19 072 - 21 988
1 228 - 1 350
1
2
6/2021
10/2021
15
12/2017
2,6 km
4
39 mil. €
14 624
800
1
1
6/2019
1/2021
(0,0)
16
8/2019
13,5 km
4
142 mil. €
9 007 - 9 998
831 - 943
2
2
8/2021
17
3/2021
4,4 km
2
70 mil. €
10 334 - 11 542
639 - 801
2
2
6/2023
18
1.
10/2021
14,3 km
4
202 mil. €
10 088 - 50 895
603 - 2 996
2
1
Vyhodnocovanie ponúk v súťaži o zhotoviteľa stavby.
19
3.
3/2022
3,5 km
8
149 mil. €
62 652
.
.
.
4 281
1
1
Súťaž vyhlásená v 9/2021 na zhotoviteľa obchádzkových trás a prestavby D1 po Triblavinu, v režime naprojektuj a postav
20
7.
2/2024
13,5 km
4
1 235 mil. €
13 676 - 21 949
869 - 1 422
1
1
Aktuálne sa vypracováva Dokumentácia pre následné posúdenie vôd (termín dodania 1.Q 2022), ktorá posúdi riešenie v zmysle vodného zákona. Následne by malo pokračovať územné konanie. Odporcovia projektu z dotknutého regiónu napadli závery EIA na súde.

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 ">
"Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
21
8. - 9.
3/2024
6,2 km
2
105 mil. €
5 304
462
2
2
žiadna
22
12.
7/2024
6,5 km
2
70 mil. €
6 706 - 9 733
393 - 539
2
2
Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie.
23
13.
8/2024
8,3 km
2
169 mil. €
5 277 - 6 250
489 - 523
2
2
žiadna

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020">
"Pri všetkých projektoch je pred ich realizáciou potrebné overiť spoločenskú návratnosť v súlade s platnými metodikami a optimalizovať ich náklady. Náklady sa javia vysoké najmä pri projektoch R2 - Križovatka D1 - Trenčianska Turná, R2 - Zacharovce - Figa a R7 - Dolný Bar - Nové Zámky."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 30, schválené vládou SR v septembri 2020
24
16. - 17.
12/2024
14,1 km
2
272 mil. €
5 792 - 7 064
461 - 521
3
2
žiadna
25
18.
4/2025
1,1 km
2
12 mil. €
2
1
žiadna
26
20. - 23.
10/2025
4,9 km
2
77 mil. €
2
2
Vypracúva sa dokumentácia na stavebné povolenie.
27
20. - 23.
10/2025
16,0 km
4
277 mil. €
9 654 - 12 079
692 - 940
2
2
Prebieha nový proces EIA na zmenené technické riešenie, zároveň sa spracúva dokumentácia na územné rozhodnutie.
28
27.
5/2026
11,2 km
4
410 mil. €
13 886 - 21 743
738 - 1 705
1
1
Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 obstaráva štúdia realizovateľnosti, a tiež sa začína nový proces EIA. Zároveň sa už spracúva dokumentácia na stavebné povolenie, ktorej projektovanie sa však zrejme výrazne predĺži pre čakanie na závery EIA.

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 ">
"Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
29
28. - 29.
8/2026
4,0 km
4
105 mil. €
14 625
888
2
2
žiadna

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020 ">
"Dopravne prioritné projekty s vysokými nákladmi by mali byť v rámci ďalšej prípravy preverené z hľadiska technického riešenia a možnosti optimalizácie nákladov. Týka sa to predovšetkým úseku D1 Turany – Hubová a úsekov D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto, D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica a R4 Lipníky – Kapušany, ktorých náklady sú vyššie ako benchmark pre podobnú náročnosť terénu a skladbu objektov. Znížením nákladov je možné uvoľniť rozpočtové prostriedky pre ďalšie projekty."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
30
31.
11/2026
4,0 km
4
179 mil. €
15 053
1 018
1
2
Výrazne oneskorene sa až v roku 2021 začal nový proces EIA. Zároveň dobieha preberacie konanie už dodanej dokumentácie na stavebné povolenie.
31
34. - 36.
6/2027
10,6 km
8
234 mil. €
62 652
.
.
.
4 281
2
1
žiadna
32
34. - 36.
6/2027
7,0 km
2
122 mil. €
3 407 - 3 769
201 - 240
2
2
žiadna
33
39. - 40.
3/2028
19,9 km
6
321 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
2 765 - 3 271
3
2
žiadna
34
42. - 43.
11/2028
5,0 km
2
63 mil. €
9 492 - 10 279
332 - 531
3
2
žiadna
35
59.
7/2031
17,5 km
4
287 mil. €
12 819 - 29 988
940 - 1 697
2
2
žiadna
36
60. - 61.
8/2031
8,7 km
2
94 mil. €
7 211
601
4
2
žiadna
37
60. - 61.
8/2031
10,9 km
2
129 mil. €
5 586 - 10 745
561 - 714
3
2
žiadna
38
64. - 68.
8/2033
18,2 km
4
192 mil. €
6 207 - 8 525
404 - 665
2
2
žiadna
39
71. - 78.
po 2040
10,3 km
2
92 mil. €
5 098 - 5 557
421 - 428
4
2
žiadna

Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020

"Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020">
"TEN-T Core koridor severo-južného prepojenia je zaradený do priorizácie (rovnako ako všetky TEN-T Core úseky), ale nie je hodnotený z pohľadu ekonomickej návratnosti a plnenia cieľov. Projekt je vzhľadom na svoj rozsah potrebné posúdiť samostatnou štúdiou uskutočniteľnosti podľa aktuálnej metodiky a dopravným modelom, ktorý zohľadní diaľkové tranzitné vzťahy a prevedenú dopravu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 43, schválené vládou SR v septembri 2020

"Je potrebné preveriť predovšetkým trasovanie severojužného prepojenia medzi diaľnicou D1, rýchlostnou cestou R1/R2 a hranicou s Maďarskom. Sieť TEN-T CORE dnes počíta s vedením tohto koridoru cez Turiec, Krupinu a Šahy rýchlostnou cestou R3. Alternatívy vedenia tejto cesty rýchlostnou cestou R1 popod Nízke Tatry a variantami napojenia na Maďarsko prostredníctvom R3 z Hronského Beňadiku cez Levice alebo s využitím existujúcej a rozostavanej R2 medzi Zvolenom a Lučencom je potrebné samostatne preveriť a zamerať prípravu na jednu najefektívnejšiu alternatívu."
Priority vo výstavbe cestnej infraštruktúry, str. 29, schválené vládou SR v septembri 2020
 
 
 
 
378,7 km
2 - 8
7 622 mil. €
2 541 - 93 344
1,9
1,7
12/2015 - 6/2023
11/2015 - 10/2021
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku