✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aspoň) zmenšiť skôr ako b
|
+ posun v rokoch
za posledné cca 4 roky |
||||||||||
41 úsekov |
584,2 km |
2 - 6 |
9 004 mil. € |
154,9 min. |
1 065 - 93 344 | 3,0 |
3,1 |
6/2017 - po 2040 | |||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 410 - 725 | 2 | 2 | 6/2017 | |||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 9,5 min. | 22 691 - 32 334 | 2 856 - 6 911 | 1 | 2 | 2024 (+4,0) | ||||||
3 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 6 242 - 6 867 | 4 | 2 | 12/2017 | ||||||
4 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | ||||||||||
5 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 5 319 - 16 483 | 1 | 2 | 11/2021 (+0,4) | |||||||
6 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 293 - 1 619 | 2 | 2 | 12/2019 | |||||||
7 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 4,0 min. | 11 465 - 18 743 | 4 092 - 4 909 | 1 | 2 | 2021 (+0,5) | ||||||
8 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 5,6 min. | 19 072 - 21 988 | 3 163 - 3 568 | 1 | 2 | 7/2021 (0,0) | ||||||
9 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 142 mil. € | 9,5 min. | 9 007 - 9 998 | 2 305 - 2 416 | 2 | 2 | 2021 (+1,1) | ||||||
10 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 70 mil. € | 3,8 min. | 10 334 - 11 542 | 1 946 - 2 004 | 2 | 2 | 8/2022 (+2,2) | ||||||
11 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 105 mil. € | 4,4 min. | 5 304 | 1 416 | 2 | 2 | 3/2026 (+4,7) | |||||
12 | 8. - 9. | 3/2024 | R7 | 9,4 km | 4 | 191 mil. € | 6,7 min. | 6 428 - 9 084 | 1 376 - 1 758 | 4 | 5 | 9/2028 (+3,5) | |||||
13 | 10. | 4/2024 | D1 | 3,8 km | 2 | 57 mil. € | 10 312 | 1 288 | 3 | 5 | 4/2027 (+4,1) | ||||||
14 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 1 568 - 1 801 | 2 | 2 | 7/2026 (+2,7) | ||||||
15 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 169 mil. € | 5,9 min. | 5 277 - 6 250 | 1 466 - 1 525 | 2 | 2 | 8/2026 (+5,1) | |||||
16 | 16. - 17. | 12/2024 | R7 | 8,4 km | 4 | 161 mil. € | 6 403 - 9 478 | 1 614 - 1 671 | 4 | 5 | 5/2029 (+3,5) | ||||||
17 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 272 mil. € | 10,0 min. | 5 792 - 7 064 | 1 175 - 1 286 | 3 | 2 | 12/2029 (+5,4) | |||||
18 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 77 mil. € | 3,0 min. | 2 | 2 | 10/2028 (+4,1) | |||||||
19 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 277 mil. € | 11,3 min. | 9 654 - 12 079 | 2 269 - 3 025 | 2 | 2 | 10/2028 (+3,2) | |||||
20 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 105 mil. € | 2,5 min. | 14 625 | 2 539 | 2 | 2 | 8/2029 (+3,8) | |||||
21 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 179 mil. € | 2,8 min. | 15 053 | 4 830 | 1 | 2 | Aj tento úsek by mohlo skôr odľahčiť (aspoň sčasti) zavedenie hustejšieho taktu vlakov medzi Čadcou a Žilinou s dobre nadväzujúcimi autobusmi, a tiež zriadenie novej železničnej zastávky na juhu Kysuckého Nového Mesta, kde je najväčšia koncentrácia pracovných miest (a teda každodenných cieľov dopravy) z celých Kysúc. | 11/2030 (+6,4) | ||||
22 | 32. - 33. | 12/2026 | R2 | 18,0 km | 2 | 224 mil. € | 12,7 min. | 10 140 - 11 010 | 1 815 - 1 961 | 3 | 5 | Rastúcu intenzitu dopravy medzi Moldavou a Košicami treba v prvom rade riešiť výrazným posilnením a zatraktívnením vlakového spojenia a nadväzujúcich autobusov. To sa dá aj na súčasnej infraštruktúre, iba lepším využívaním železničnej trate. | 12/2029 (+2,8) | ||||
23 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 122 mil. € | 5,3 min. | 3 407 - 3 769 | 1 499 - 1 529 | 2 | 2 | 6/2030 (+3,7) | |||||
24 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 6 627 - 7 615 | 3 | 2 | 9/2032 (+5,6) | |||||
25 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 1 443 - 1 643 | 3 | 2 | 11/2030 (+5,2) | ||||||
26 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 12,4 min. | 5 189 - 6 389 | 1 146 - 1 203 | 5 | 5 | 2/2032 (+4,9) | |||||
27 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | 5 | V uvedenej trase je potrebné riešiť radšej doplnenie zrýchlených vlakov medzi Bratislavou a Viedňou. Prínosom by bola aj elektrifikácia trate cez Marcheg, prípadne tiež jej zdvojkoľajnenie. | 2/2033 (+4,5) | |||||||
28 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 6,9 min. | 6 452 - 10 032 | 1 253 - 1 628 | 5 | 5 | 9/2032 (+5,6) | |||||
29 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 4 151 - 11 477 | 906 - 2 145 | 3 | 5 | Ešte skôr ako plánovať novú cestu treba bezodkladne zmodernizovať železničnú trať Prievidza - Jelšovce (pri Nitre), ktorá naliehavo potrebuje nový zabezpečovací systém (skráti jazdné doby vlakov o desiatky minút). Táto trať má výborný potenciál byť rýchlou a atraktívnou regionálnou traťou, pri ktorej veľa ľudí uprednostní denné využívanie vlaku namiesto auta. Pri výraznom skrátení cestových časov a zahustení ponuky vlakov (osobných aj expresov) môže modernizácia železnice priniesť s oveľa menšími nákladmi väčšie prínosy ako nová rýchlocesta v tejto trase. | 6/2036 (+2,3) | |||||
30 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 11,3 min. | 12 819 - 29 988 | 2 841 - 4 706 | 2 | 2 | 7/2034 (+10,0) | |||||
31 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 6,5 min. | 7 211 | 1 520 | 4 | 2 | 8/2034 (+2,1) | |||||
32 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 8,2 min. | 5 586 - 10 745 | 1 352 - 2 228 | 3 | 2 | 8/2034 (+2,1) | |||||
33 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 32 968 | . . . | 9 787 | 5 | 5 | 10/2035 (+5,6) | |||||
34 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 5 | 5 | 10/2035 (+5,9) | ||||||||
35 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 12,8 min. | 6 207 - 8 525 | 1 315 - 1 505 | 2 | 2 | 8/2036 (+7,9) | |||||
36 | 71. - 78. | po 2040 | R1 | 42,1 km | 4 | 631 mil. € | 5 713 - 13 545 | 1 113 - 2 310 | 5 | 5 | po 2040 | ||||||
37 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 29,2 km | 2 | 230 mil. € | 2 156 - 6 890 | 607 - 1 070 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | ||||||
38 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 1 576 - 1 685 | 4 | 2 | po 2040 (0,0) | ||||||
39 | 71. - 78. | po 2040 | D3 | 3,1 km | 4 | 60 mil. € | 5 420 - 8 693 | 1 014 - 1 369 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | ||||||
40 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 32,8 km | 2 | 367 mil. € | 2 228 - 6 331 | 328 - 768 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | ||||||
41 | 71. - 78. | po 2040 | R7 | 71,3 km | 2 | 553 mil. € | 1 065 - 4 239 | 215 - 1 012 | 5 | 5 | po 2040 (0,0) | ||||||
41 úsekov |
584,2 km |
2 - 6 |
9 004 mil. € |
154,9 min. |
1 065 - 93 344 | 3,0 |
3,1 |
6/2017 - po 2040 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku