✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||||
26 úsekov |
254,3 km |
2 - 4 |
5 422 mil. € |
138,8 mil. € |
20,4 mil. € |
1 698 - 50 895 | 3,0 |
3,0 |
7/2020 - 1/2021 | |||||||||
1 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 8,7 mil. € | 42,5 mil. € | 23 579 - 28 413 | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | |||||||
2 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 8 544 - 13 236 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | ||||||||||
3 | 7/2019 | R4 | 4,3 km | 4 | 179 mil. € | 2,6 mil. € | 36,0 mil. € | 15 837 - 18 098 | 1 | 3 | ||||||||
4 | 4. | 9/2022 | R4 | 10,2 km | 4 | 299 mil. € | 7,9 mil. € | 25,8 mil. € | 22 341 - 30 731 | 1 | 3 | |||||||
5 | 5. | 4/2023 | R1 | 8,1 km | 4 | 173 mil. € | 4,4 mil. € | 18,0 mil. € | 12 387 - 17 316 | 2 | 3 | |||||||
6 | 6. | 7/2023 | R2 | 6,8 km | 4 | 171 mil. € | 3,9 mil. € | 19,0 mil. € | 11 764 - 50 895 | 3 | 3 | |||||||
7 | 11. | 6/2024 | R1 | 2,7 km | 4 | 155 mil. € | 4,2 mil. € | 34,9 mil. € | 16 268 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 3 | ||||||
8 | 19. | 6/2025 | R4 | 8,2 km | 2 | 94 mil. € | 2,6 mil. € | 10,5 mil. € | 4 001 | 3 | 3 | |||||||
9 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 8,3 km | 2 | 199 mil. € | 5,5 mil. € | 22,0 mil. € | 5 550 - 9 787 | 2 | 3 | |||||||
10 | 30. | 10/2026 | R1 | 4,6 km | 4 | 100 mil. € | 2,7 mil. € | 19,7 mil. € | 11 611 | 4 | Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1. | 3 | ||||||
11 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 6,5 km | 2 | 116 mil. € | 2,8 mil. € | 14,5 mil. € | 6 651 - 9 113 | 2 | 3 | |||||||
12 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 22,4 mil. € | 50,2 mil. € | 8 140 - 13 204 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | ||||||
13 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 3,4 mil. € | 14,3 mil. € | 2 552 - 2 737 | 4 | 3 | |||||||
14 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 9,0 mil. € | 41,1 mil. € | 10 359 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | ||||||
15 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 1,6 mil. € | 4,8 mil. € | 5 441 - 8 427 | 4 | 3 | |||||||
16 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 3,5 mil. € | 14,8 mil. € | 5 814 - 7 518 | 4 | 3 | |||||||
17 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 3,3 mil. € | 14,7 mil. € | 3 769 - 3 897 | 3 | 3 | |||||||
18 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 2,6 mil. € | 14,5 mil. € | 3 782 - 6 302 | 4 | 3 | |||||||
19 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 182 mil. € | 4,8 mil. € | 14,3 mil. € | 7 234 | 4 | 3 | |||||||
20 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | 6,0 mil. € | 17,7 mil. € | 2 561 - 5 054 | 4 | 3 | |||||||
21 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 4,8 mil. € | 11,4 mil. € | 14 233 - 18 874 | 3 | 3 | |||||||
22 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 11,8 mil. € | 31,2 mil. € | 9 503 - 9 802 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | ||||||
23 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 3,8 mil. € | 8,0 mil. € | 4 033 - 8 369 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | ||||||
24 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 4,4 mil. € | 12,3 mil. € | 10 444 - 14 783 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | ||||||
25 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 136 mil. € | 3,7 mil. € | 8,0 mil. € | 1 698 - 6 812 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | ||||||
26 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 8,3 mil. € | 19,8 mil. € | 3 | 3 | ||||||||
26 úsekov |
254,3 km |
2 - 4 |
5 422 mil. € |
138,8 mil. € |
20,4 mil. € |
1 698 - 50 895 | 3,0 |
3,0 |
7/2020 - 1/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku