Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)39 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)16 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 3 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 1 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 1 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
 
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
 
 
 
 
 
39 úsekov
368,7 km
15,0 %
2 - 8
8 133 mil. €
1 698 - 62 652
2,5
2,3
11/2015 - 10/2021
1
5.
4/2023
R1
8,1 km
4,7 %
4
173 mil. €
298 mil. € spolu za 53 km predĺženia R1 B. Bystrica - Ružomberok s investičnými nákladmi až 1857 mil. €
12 387 - 17 316
2
3
12/2019
2
46.
3/2029
D1
7,3 km
9,0 %
4
321 mil. €
10 359
3
Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne.
3
6/2024
3
64. - 68.
8/2033
D1
12,6 km
1,3 %
4
418 mil. €
717 mil. € spolu za 74 km D1 Bidovce - št. hr. SR/Ukr. s investičnými nákladmi 1 044 mil. €
9 503 - 9 802
3
Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž
3
8/2030
4
3.
3/2022
D1
3,5 km
14,0 %
8
149 mil. €
218 mil. eur
62 652
.
.
.
1
1
6/2016
5
34. - 36.
6/2027
D1
10,6 km
0,3 %
8
234 mil. €
183 mil. eur
62 652
.
.
.
2
1
6/2016
6
7/2016
R7
17,4 km
4
8 544 - 13 236
2
3
12/2013
7/2020
(0,0)
7
34. - 36.
6/2027
R4
6,5 km
32,4 %
2
116 mil. €
514 mil. € spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. €
6 651 - 9 113
2
3
6/2024
8
69. - 70.
8/2034
R3
14,0 km
18,9 %
2
305 mil. €
451 mil. € spolu za dlhší úsek R3 Martin - Šášovské Podhradie
3
3
2/2032
9
1/2014
D1
11,3 km
0,0 %
4
517 mil. €
23 579 - 28 413
2
3
5/2005
1/2021
(0,0)
10
12/2013
D1
14,9 km
29,1 %
4
341 mil. €
12 491 - 24 900
1
1
5/2007
11
7/2016
R7
8,4 km
4
13 102 - 19 993
1
1
5/2015
7/2020
(0,0)
12
1.
10/2021
R4
14,3 km
7,2 %
4
202 mil. €
591 mil. € spolu s už už otvoreným úsekom D1 Budimír - Bidovce, s ktorým dokopy tvorí východný obchvat Košíc
10 088 - 50 895
2
1
7/2018
13
6.
7/2023
R2
6,8 km
22,9 %
4
171 mil. €
449 mil. € spolu za obe etapy - 32 km R2 Šaca - Košické Olšany s investičnými nákladmi 372 mil. €
11 764 - 50 895
3
3
8/2018
14
50. - 52.
5/2030
R4
8,0 km
36,3 %
2
133 mil. €
514 mil. € spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. €
5 814 - 7 518
4
3
5/2027
15
19.
6/2025
R4
8,2 km
5,5 %
2
94 mil. €
514 mil. € spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. €
4 001
3
3
12/2017
16
57. - 58.
6/2031
R3
14,0 km
7,3 %
4
191 mil. €
695 mil. € spolu za 32 km R3 Martin - Horná Štubňa s investičnými nákladmi 353 mil. €
14 233 - 18 874
3
3
9/2029
17
53. - 54.
7/2030
R6
11,2 km
26,4 %
2
182 mil. €
7 234
4
3
2/2028
18
64. - 68.
8/2033
D1
15,8 km
1,1 %
4
139 mil. €
717 mil. € spolu za 74 km D1 Bidovce - št. hr. SR/Ukr. s investičnými nákladmi 1 044 mil. €
4 033 - 8 369
4
Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená
3
8/2030
19
48. - 49.
9/2029
R3
7,9 km
10,1 %
2
71 mil. €
695 mil. € spolu za 32 km R3 Martin - Horná Štubňa s investičnými nákladmi 353 mil. €
5 441 - 8 427
4
3
2/2027
20
20. - 23.
10/2025
R3
8,3 km
33,3 %
2
199 mil. €
5 550 - 9 787
2
3
1/2023
21
64. - 68.
8/2033
D1
12,1 km
3,2 %
4
162 mil. €
717 mil. € spolu za 74 km D1 Bidovce - št. hr. SR/Ukr. s investičnými nákladmi 1 044 mil. €
10 444 - 14 783
3
Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje
3
8/2030
22
7/2019
R4
4,3 km
20,6 %
4
179 mil. €
370 mil. € spolu za I. aj II. etapu s celkovými investičnými nákladmi 470 mil. €
15 837 - 18 098
1
3
10/2014
23
4.
9/2022
R4
10,2 km
14,0 %
4
299 mil. €
370 mil. € spolu za I. aj II. etapu s celkovými investičnými nákladmi 470 mil. €
22 341 - 30 731
1
3
10/2014
24
7/2016
R7
6,4 km
4 - 6
27 633 - 44 493
.
.
.
1
1
2/2017
10/2021
25
12/2017
D1
2,6 km
2,9 %
4
39 mil. €
14 624
1
1
12/2014
1/2021
(0,0)
26
18.
4/2025
D1
1,1 km
2,9 %
2
12 mil. €
2
1
12/2016
27
12/2013
R2
10,4 km
10,4 %
4
11 493 - 12 436
1
1
11/2015
28
50. - 52.
5/2030
R4
7,5 km
24,3 %
2
124 mil. €
514 mil. € spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. €
3 769 - 3 897
3
3
5/2027
29
1/2014
R2
9,6 km
6,0 %
2
8 248 - 13 434
2
1
10/2016
30
11.
6/2024
R1
2,7 km
8,1 %
4
155 mil. €
298 mil. € spolu za 53 km predĺženia R1 B. Bystrica - Ružomberok s investičnými nákladmi až 1857 mil. €
16 268
4
Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva.
3
1/2023
31
30.
10/2026
R1
4,6 km
26,6 %
4
100 mil. €
298 mil. € spolu za 53 km predĺženia R1 B. Bystrica - Ružomberok s investičnými nákladmi až 1857 mil. €
11 611
4
Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1.
3
7/2025
32
37. - 38.
2/2028
R1
14,9 km
27,4 %
4
785 mil. €
298 mil. € spolu za 53 km predĺženia R1 B. Bystrica - Ružomberok s investičnými nákladmi až 1857 mil. €
8 140 - 13 204
3
Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok.
3
3/2024
33
64. - 68.
8/2033
D1
15,5 km
2,2 %
4
136 mil. €
717 mil. € spolu za 74 km D1 Bidovce - št. hr. SR/Ukr. s investičnými nákladmi 1 044 mil. €
1 698 - 6 812
4
Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením
3
8/2030
34
50. - 52.
5/2030
R4
6,0 km
17,0 %
2
101 mil. €
514 mil. € spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. €
3 782 - 6 302
4
3
8/2027
35
7.
2/2024
D1
13,5 km
9,9 %
4
1 235 mil. €
13 676 - 21 949
1
Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem.
1
4/2008
36
8/2014
R2
7,9 km
10,2 %
4
88 mil. €
14 357 - 15 923
1
1
5/2017
37
42. - 43.
11/2028
R4
7,9 km
57,5 %
2
129 mil. €
514 mil. € spolu za 55 km R4 V. Komárnik - Kapušany s investičnými nákladmi 881 mil. €
2 552 - 2 737
4
3
11/2025
38
53. - 54.
7/2030
R6
11,3 km
30,1 %
2
222 mil. €
2 561 - 5 054
4
3
2/2028
39
27.
5/2026
D3
11,2 km
24,8 %
4
410 mil. €
13 886 - 21 743
1
Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa.
1
2000/ 2007/ 2011
 
 
 
 
 
39 úsekov
368,7 km
15,0 %
2 - 8
8 133 mil. €
1 698 - 62 652
2,5
2,3
11/2015 - 10/2021
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku