Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)52 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)15 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 2 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 1 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
plánovaný
 
odhad NDS
 
>12 t
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
 
 
 
 
 
518,6 km
2 - 6
42 485 m
10 333 mil. €
1 698 - 93 344
2,6
2,5
6/2017 - 10/2021
1
5.
4/2023
R1
8,1 km
4
0 m
173 mil. €
12 387 - 17 316
434 - 541
2
3
4/2010
2
46.
3/2029
D1
7,3 km
4
4 932 m
321 mil. €
10 359
1 175
3
Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne.
3
8/2013
3
64. - 68.
8/2033
D1
12,6 km
4
4 008 m
418 mil. €
9 503 - 9 802
478 - 541
3
Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž
3
4
39. - 40.
3/2028
D1
19,9 km
6
0 m
321 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
3 137 - 3 460
3
Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec.
2
12/2009
5
11/2016
D1
14,4 km
4
0 m
241 mil. €
3 166 - 11 562
43 - 486
2
2
12/2019
(0,0)
6
8. - 9.
3/2024
R2
6,2 km
2
0 m
105 mil. €
5 304
704
2
Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel.
2
11/2004
7
64. - 68.
8/2033
D1
18,2 km
4
0 m
192 mil. €
6 207 - 8 525
441 - 647
2
Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov.
2
8
20. - 23.
10/2025
R3
4,9 km
2
0 m
77 mil. €
2
2
8/2006
9
60. - 61.
8/2031
R3
8,7 km
2
0 m
94 mil. €
7 211
562
4
2
10
7/2016
R7
17,4 km
4
0 m
8 544 - 13 236
632 - 727
2
3
7/2020
(0,0)
11
34. - 36.
6/2027
R4
6,5 km
2
0 m
116 mil. €
6 651 - 9 113
414 - 522
2
3
12
69. - 70.
8/2034
R3
14,0 km
2
3 450 m
305 mil. €
3
3
2/2020
13
1/2014
D1
11,3 km
4
3 015 m
517 mil. €
23 579 - 28 413
3 167 - 3 233
2
3
1/2021
(0,0)
14
7/2016
D4
4,4 km
4 - 6
0 m
1
2
15
7/2016
D4
22,6 km
4 - 6
0 m
32 336 - 93 344
.
.
.
3 057 - 7 634
1
2
16
6.
7/2023
R2
6,8 km
4
0 m
171 mil. €
11 764 - 50 895
264 - 2 380
3
3
6/2014
17
12.
7/2024
R3
6,5 km
2
0 m
70 mil. €
6 706 - 9 733
742 - 818
2
2
11/2018
18
50. - 52.
5/2030
R4
8,0 km
2
0 m
133 mil. €
5 814 - 7 518
142 - 701
4
3
19
19.
6/2025
R4
8,2 km
2
0 m
94 mil. €
4 001
1 361
3
3
1/2000
20
6/2014
D1
13,5 km
4
7 445 m
555 mil. €
22 691 - 32 334
639 - 3 702
1
2
21
28. - 29.
8/2026
R4
4,0 km
4
0 m
105 mil. €
14 625
1 056
2
2
22
57. - 58.
6/2031
R3
14,0 km
4
0 m
191 mil. €
14 233 - 18 874
1 297 - 1 405
3
3
9/2010
23
53. - 54.
7/2030
R6
11,2 km
2
0 m
182 mil. €
7 234
394
4
3
4/2008
24
64. - 68.
8/2033
D1
15,8 km
4
0 m
139 mil. €
4 033 - 8 369
275 - 402
4
Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená
3
25
20. - 23.
10/2025
R2
16,0 km
4
510 m
277 mil. €
9 654 - 12 079
1 040 - 1 450
2
Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec.
2
11/2003
26
48. - 49.
9/2029
R3
7,9 km
2
0 m
71 mil. €
5 441 - 8 427
788 - 963
4
3
5/2019
27
8/2019
R2
13,5 km
4
0 m
142 mil. €
9 007 - 9 998
1 039 - 1 131
2
2
11/2004
28
20. - 23.
10/2025
R3
8,3 km
2
630 m
199 mil. €
5 550 - 9 787
526 - 829
2
3
8/2006
29
60. - 61.
8/2031
R3
10,9 km
2
0 m
129 mil. €
5 586 - 10 745
410 - 1 220
3
2
30
31.
11/2026
D3
4,0 km
4
590 m
179 mil. €
15 053
2 660
1
Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne.
2
12/1997
31
64. - 68.
8/2033
D1
12,1 km
4
0 m
162 mil. €
10 444 - 14 783
441 - 571
3
Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje
3
32
7/2019
R4
4,3 km
4
1 153 m
179 mil. €
15 837 - 18 098
399 - 500
1
3
5/2004
33
4.
9/2022
R4
10,2 km
4
1 917 m
299 mil. €
22 341 - 30 731
953 - 1 474
1
3
5/2004
34
6/2017
D1
7,9 km
4
2 237 m
434 mil. €
19 072 - 21 988
1 186 - 1 322
1
2
2/2001
10/2021
35
50. - 52.
5/2030
R4
7,5 km
2
0 m
124 mil. €
3 769 - 3 897
1 149 - 1 405
3
3
36
71. - 78.
po 2040
R3
10,3 km
2
0 m
92 mil. €
5 098 - 5 557
947 - 1 015
4
2
9/2010
37
34. - 36.
6/2027
R4
7,0 km
2
0 m
122 mil. €
3 407 - 3 769
1 103 - 1 149
2
2
38
16. - 17.
12/2024
R2
14,1 km
2
4 282 m
272 mil. €
5 792 - 7 064
456 - 489
3
Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém.
2
9/2009
39
11.
6/2024
R1
2,7 km
4
0 m
155 mil. €
16 268
1 263
4
Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva.
3
4/2010
40
30.
10/2026
R1
4,6 km
4
0 m
100 mil. €
11 611
693
4
Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1.
3
4/2010
41
37. - 38.
2/2028
R1
14,9 km
4
4 780 m
785 mil. €
8 140 - 13 204
544 - 944
3
Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok.
3
4/2010
42
64. - 68.
8/2033
D1
15,5 km
4
0 m
136 mil. €
1 698 - 6 812
144 - 265
4
Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením
3
43
50. - 52.
5/2030
R4
6,0 km
2
0 m
101 mil. €
3 782 - 6 302
1 375 - 1 435
4
3
44
10/2013
D3
12,3 km
2
1 318 m
377 mil. €
2 541 - 3 501
85 - 257
2
2
6/2017
45
3/2021
R3
4,4 km
2
0 m
70 mil. €
10 334 - 11 542
577 - 783
2
2
8/2006
46
13.
8/2024
R2
8,3 km
2
0 m
169 mil. €
5 277 - 6 250
692 - 710
2
Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel.
2
11/2004
47
59.
7/2031
R2
17,5 km
4
0 m
287 mil. €
12 819 - 29 988
1 311 - 1 980
2
Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1.
2
11/2008
48
12/2016
D3
5,7 km
4
0 m
269 mil. €
11 465 - 18 743
2 643 - 3 222
1
2
12/2020
(0,0)
49
42. - 43.
11/2028
R3
5,0 km
2
0 m
63 mil. €
9 492 - 10 279
711 - 822
3
2
11/2018
50
42. - 43.
11/2028
R4
7,9 km
2
0 m
129 mil. €
2 552 - 2 737
709 - 1 316
4
3
4/2016
51
53. - 54.
7/2030
R6
11,3 km
2
0 m
222 mil. €
2 561 - 5 054
292 - 307
4
3
4/2008
52
6/2014
D3
4,3 km
4
2 218 m
269 mil. €
28 413 - 37 927
.
.
.
2 998 - 3 233
4
2
12/2017
 
 
 
 
 
518,6 km
2 - 6
42 485 m
10 333 mil. €
1 698 - 93 344
2,6
2,5
6/2017 - 10/2021
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku