✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | |||||||||||||
44 úsekov |
547,6 km |
2 - 6 |
70 458 m |
9 804 mil. € |
130,1 mil. € |
66,5 min. |
2 541 - 93 344 | 2,7 |
2,8 |
6/2017 - 10/2021 | ||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 5 908 m | 377 mil. € | 30,0 mil. € | 2 541 - 3 501 | 2 | 2 | 6/2017 | |||||||
2 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 2 365 m | 555 mil. € | 37,3 mil. € | 8,0 min. | 22 691 - 32 334 | 1 | 2 | |||||||
3 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | 1 912 m | 269 mil. € | 23,2 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 4 | 2 | 12/2017 | ||||||
4 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||||
5 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 | 2 | ||||||||||
6 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 1 758 m | 241 mil. € | 17,9 mil. € | 3 166 - 11 562 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | |||||||
7 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 2 365 m | 269 mil. € | 21,7 mil. € | 12,0 min. | 11 465 - 18 743 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||||
8 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 1 863 m | 434 mil. € | 5,4 min. | 19 072 - 21 988 | 1 | 2 | 10/2021 | |||||||
9 | 8/2019 | R2 | 13,5 km | 4 | 1 631 m | 142 mil. € | 0,0 mil. € | 2,0 min. | 9 007 - 9 998 | 2 | 2 | |||||||
10 | 3/2020 | R2 | 9,1 km | 4 | 2 553 m | 267 mil. € | 0,0 mil. € | 0,5 min. | 8 780 - 11 203 | 3 | 4 | |||||||
11 | 3/2021 | R3 | 4,4 km | 2 | 1 568 m | 70 mil. € | 3,2 min. | 10 334 - 11 542 | 2 | 2 | ||||||||
12 | 8. - 9. | 3/2024 | R2 | 6,2 km | 2 | 343 m | 105 mil. € | 1,1 min. | 5 304 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||||
13 | 12. | 7/2024 | R3 | 6,5 km | 2 | 1 463 m | 70 mil. € | 6 706 - 9 733 | 2 | 2 | ||||||||
14 | 13. | 8/2024 | R2 | 8,3 km | 2 | 401 m | 169 mil. € | 1,6 min. | 5 277 - 6 250 | 2 | Úseky jestvujúcej cesty I/16 od Zacharoviec pri Rimavskej Sobote po obchvat Figy sú výrazne najhoršie na celom južnom ťahu. Ide o naliehavejší problém ako riešenie iba zriedka problémového horského prechodu Soroška, kde sa plánuje dlhý a nákladný tunel. | 2 | ||||||
15 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 23,5 km | 2 | 2 006 m | 227 mil. € | 4 | 4 | |||||||||
16 | 14. - 15. | 10/2024 | R7 | 14,3 km | 2 | 2 006 m | 172 mil. € | 4 | 4 | |||||||||
17 | 16. - 17. | 12/2024 | R2 | 14,1 km | 2 | 1 035 m | 272 mil. € | 4,5 min. | 5 792 - 7 064 | 3 | Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém. | 2 | ||||||
18 | 20. - 23. | 10/2025 | R3 | 4,9 km | 2 | 1 544 m | 77 mil. € | 2,5 min. | 2 | 2 | ||||||||
19 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 16,0 km | 4 | 1 433 m | 277 mil. € | 1,7 min. | 9 654 - 12 079 | 2 | Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec. | 2 | ||||||
20 | 20. - 23. | 10/2025 | R2 | 2,7 km | 4 | 145 m | 59 mil. € | 0,5 min. | 12 862 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||||
21 | 24. | 12/2025 | R2 | 6,1 km | 4 | 1 462 m | 143 mil. € | -0,1 min. | 12 157 | 3 | Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky. | 4 | ||||||
22 | 25. | 1/2026 | D3 | 10,8 km | 4 | 1 256 m | 309 mil. € | 0,9 min. | 14 176 - 14 186 | 2 | Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou. | 4 | ||||||
23 | 26. | 4/2026 | R2 | 20,7 km | 2 | 2 594 m | 211 mil. € | 0,4 min. | 6 969 - 10 726 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná. | 4 | ||||||
24 | 28. - 29. | 8/2026 | R4 | 4,0 km | 4 | 1 468 m | 105 mil. € | 1,5 min. | 14 625 | 2 | 2 | |||||||
25 | 28. - 29. | 8/2026 | R2 | 10,6 km | 2 | 1 041 m | 125 mil. € | 1,1 min. | 6 412 - 8 112 | 4 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu. | 4 | ||||||
26 | 31. | 11/2026 | D3 | 4,0 km | 4 | 624 m | 179 mil. € | 1,2 min. | 15 053 | 1 | Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne. | 2 | ||||||
27 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | |||||||||
28 | 34. - 36. | 6/2027 | R4 | 7,0 km | 2 | 1 721 m | 122 mil. € | 4,8 min. | 3 407 - 3 769 | 2 | 2 | |||||||
29 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 397 m | 73 mil. € | -0,5 min. | 5 587 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||||
30 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 42 774 - 54 519 | . . . | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | |||||||
31 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 1 157 m | 112 mil. € | 8 634 - 11 116 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | |||||||
32 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 2 549 m | 235 mil. € | 2,9 min. | 7 793 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | ||||||
33 | 42. - 43. | 11/2028 | R3 | 5,0 km | 2 | 652 m | 63 mil. € | 9 492 - 10 279 | 3 | 2 | ||||||||
34 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 768 m | 117 mil. € | 0,1 min. | 5 809 - 8 826 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||||
35 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 907 m | 406 mil. € | 7 784 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||||
36 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 1 752 m | 339 mil. € | 9 704 - 13 715 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||||
37 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 2 230 m | 287 mil. € | 2,7 min. | 12 819 - 29 988 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | ||||||
38 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 178 m | 94 mil. € | 1,0 min. | 7 211 | 4 | 2 | |||||||
39 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 1 040 m | 129 mil. € | 3,3 min. | 5 586 - 10 745 | 3 | 2 | |||||||
40 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 412 m | 192 mil. € | 4,2 min. | 6 207 - 8 525 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | ||||||
41 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 2 587 m | 662 mil. € | 5 762 - 14 648 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | |||||||
42 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 10,3 km | 2 | 95 m | 92 mil. € | 5 098 - 5 557 | 4 | 2 | ||||||||
43 | 71. - 78. | po 2040 | R5 | 1,7 km | 2 | 944 m | 54 mil. € | 7 972 | 3 | 4 | ||||||||
44 | 71. - 78. | po 2040 | R3 | 58,5 km | 2 | 12 326 m | 611 mil. € | 3 247 - 11 434 | 4 | 4 | ||||||||
44 úsekov |
547,6 km |
2 - 6 |
70 458 m |
9 804 mil. € |
130,1 mil. € |
66,5 min. |
2 541 - 93 344 | 2,7 |
2,8 |
6/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku