✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| |||||||
319,9 km |
2 - 6 |
26 |
4 093 mil. € |
4,5 |
5,0 |
||||||||
1 | 44. - 45. | 2/2029 | 3,6 km | 4 | 2 | 133 mil. € | 5 | 5 | 8/2010 | ||||
2 | 48. - 49. | 9/2029 | 9,8 km | 2 | 0 | 93 mil. € | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 9/2009 | |||
3 | 8. - 9. | 3/2024 | 9,4 km | 4 | 2 | 191 mil. € | 4 | 5 | 12/2011 | ||||
4 | 62. - 63. | 10/2032 | 8,5 km | 6 | 0 | 90 mil. € | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | ||||
5 | 16. - 17. | 12/2024 | 8,4 km | 4 | 2 | 161 mil. € | 4 | 5 | 7/2018 | ||||
6 | 32. - 33. | 12/2026 | 18,0 km | 2 | 2 | 224 mil. € | 3 | 5 | Namiesto zbytočných 18 km rýchlostnej cesty, ktorá predĺži súčasnú priamu trasu o 1,6 km a vyrieši obchvat jedinej obce, odporúčame pripraviť kratší obchvat obce Čečejovce. Ostatné úseky súčasnej cesty majú veľmi dobré parametre a nevyžadujú budovanie rýchlocesty v novej trase. | 6/2016 | |||
7 | 71. - 78. | po 2040 | 42,1 km | 4 | 4 | 631 mil. € | 5 | 5 | Preťažovaniu diaľnice D1 v dopravnej špičke treba predchádzať nie plánovaním ďalších rýchlociest ale zlepšením ponuky vlakov medzi Trnavou a Bratislavou, prípadne aj Sencom a Bratislavou (15-minútový interval v špičke v pracovných dňoch). | ||||
8 | 57. - 58. | 6/2031 | 54,9 km | 4 | 1 | 1 020 mil. € | 3 | 5 | Rýchlostná cesta v tejto trase nemá opodstatnenie. Dopravne primeranejším riešením je tu preložka cesty I. triedy - tá súčasná totiž vedie takmer súvislo naprieč obcami. Takéto riešenie by bolo lacnejšie, skôr realizovateľné a trvalo postačujúce na dopravnú obsluhu územia od Nitry až po Partizánske. Rýchlocestu R8 treba vypustiť z plánovanej siete, pretože v skutočnosti odďaľuje hľadanie primeranejšieho riešenia, ktoré tento región potrebuje. | 4/2010 | |||
9 | 71. - 78. | po 2040 | 29,2 km | 2 | 2 | 230 mil. € | 5 | 5 | 12/2011 | ||||
10 | 10. | 4/2024 | 3,8 km | 2 | 0 | 57 mil. € | 3 | 5 | Veľkorysé a mimoriadne nákladné riešenie (56 mil. € za 3,8 km dvojpruhovej cesty, čo je viac ako treba napríklad na obchvat Prievidze s 50 tisíc obyvateľmi) je úplne neprimerané. Je potrebné hľadať podstatne menej nákladné napojenie cesty I/64 na diaľnicu D1. | ||||
11 | 71. - 78. | po 2040 | 3,1 km | 4 | 0 | 60 mil. € | 5 | 5 | Dostavba na 4-pruh tu nebude potrebná celé desaťročia. O to zarážajúce je, že NDS na prípravu už minula vyše 1,3 milióna eur. | ||||
12 | 62. - 63. | 10/2032 | 6,9 km | 6 | 1 | 107 mil. € | 5 | 5 | Prípadnému preťaženiu diaľnice v dopravnej špičke (ak intenzita dopravy ďalej porastie) treba predísť zatraktívnením verejnej dopravy - napríklad skrátením intervalu vlakov z Malaciek do Bratislavy na 15 minút (v špičke v pracovných dňoch). | ||||
13 | 44. - 45. | 2/2029 | 18,0 km | 2 | 1 | 176 mil. € | 5 | 5 | Ani výstavba 1/2-prifilu rýchlostnej cesty tu nie je opodstatnená, keďže už súčasná cesta vedie mimo obcí, navyše patrí k málo zaťaženým cestám I. triedy. | 2/2016 | |||
14 | 71. - 78. | po 2040 | 32,8 km | 2 | 3 | 367 mil. € | 5 | 5 | 2/2016 | ||||
15 | 71. - 78. | po 2040 | 71,3 km | 2 | 6 | 553 mil. € | 5 | 5 | 9/2015 | ||||
319,9 km |
2 - 6 |
26 |
4 093 mil. € |
4,5 |
5,0 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku