✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
<3,5 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||||||
15 úsekov |
153,9 km |
2 - 6 |
4 883 m |
3 131 mil. € |
2 541 - 93 344 | 1,5 |
1,8 |
5/2017 - 10/2021 | |||||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 194 - 270 | 59 - 89 | 216 - 455 | 2 | 2 | 6/2017 | |||||||
2 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 400 m | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 926 - 1 852 | 89 - 432 | 1 959 - 3 852 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | ||||||
3 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 0 m | 517 mil. € | 23 579 - 28 413 | 1 675 - 2 070 | 33 - 195 | 3 986 - 4 379 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 1/2021 (0,0) | |||||
4 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 240 m | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 1 254 - 2 069 | 133 - 458 | 1 602 - 4 842 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||||
5 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | 0 m | 269 mil. € | 28 413 - 37 927 | . . . | 1 886 - 2 202 | 195 - 491 | 4 356 - 4 665 | 4 | 2 | 12/2017 | |||||
6 | 8/2014 | R2 | 7,9 km | 4 | 88 mil. € | 14 357 - 15 923 | 818 - 1 092 | 194 - 236 | 1 860 - 2 355 | 1 | 1 | 5/2017 | |||||||
7 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 8 544 - 13 236 | 609 - 806 | 64 - 170 | 973 - 1 185 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | ||||||||
8 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||||||
9 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 1 679 - 8 658 | 146 - 596 | 3 640 - 7 825 | 1 | 2 | ||||||||
10 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 13 102 - 19 993 | 676 - 881 | 86 - 192 | 807 - 1 139 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | ||||||||
11 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 1 073 - 2 257 | 53 - 648 | 1 503 - 3 183 | 1 | 1 | 10/2021 | |||||||
12 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 1 660 m | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 191 - 682 | 14 - 146 | 102 - 937 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | ||||||
13 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 1 071 m | 269 mil. € | 11 465 - 18 743 | 741 - 995 | 138 - 504 | 3 351 - 3 914 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||||
14 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 1 513 m | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 1 228 - 1 350 | 220 - 372 | 1 935 - 2 218 | 1 | 2 | 10/2021 | ||||||
15 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | 14 624 | 800 | 229 | 1 378 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | |||||||
15 úsekov |
153,9 km |
2 - 6 |
4 883 m |
3 131 mil. € |
2 541 - 93 344 | 1,5 |
1,8 |
5/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku