Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)45 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)16 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 1 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 2 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 4 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
 
odhad NDS
 
3,5 - 12 t
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
5 - vysoko predražená, 1 - veľmi nízka
 
 
 
 
 
 
 
45 úsekov
472,0 km
2 - 8
10 766 mil. €
2 541 - 93 344
2,4
2,7
5/2017 - 10/2021
1
10/2013
D3
12,3 km
2
377 mil. €
2 541 - 3 501
61 - 119
2
2
5
6/2017
2
12/2013
D1
14,9 km
4
Hubová, Likavka, Ivachnová
341 mil. €
12 491 - 24 900
449 - 869
1
1
1
3
1/2014
D1
11,3 km
4
517 mil. €
23 579 - 28 413
786 - 949
2
3
4
1/2021
(0,0)
4
6/2014
D1
13,5 km
4
Lietavská Lúčka
555 mil. €
22 691 - 32 334
598 - 1 181
1
2
1
5
6/2014
D3
4,3 km
4
Brodno - dočasná
269 mil. €
28 413 - 37 927
.
.
.
852 - 949
4
2
5
12/2017
6
8/2014
R2
7,9 km
4
88 mil. €
14 357 - 15 923
296 - 469
1
1
1
5/2017
7
7/2016
R7
17,4 km
4
Šamorín, Holice
8 544 - 13 236
199 - 387
2
3
1
7/2020
(0,0)
8
7/2016
D4
4,4 km
4 - 6
Čierna voda, Rača
1
2
1
9
7/2016
D4
22,6 km
4 - 6
Jarovce, Rusovce, Ketelec, Rovinka, Ivanka západ, Ivanka sever
32 336 - 93 344
.
.
.
437 - 2 455
1
2
1
10
7/2016
R7
8,4 km
4
Dunajská Lužná
13 102 - 19 993
180 - 274
1
1
1
7/2020
(0,0)
11
7/2016
R7
6,4 km
4 - 6
Prievoz
27 633 - 44 493
.
.
.
537 - 1 008
1
1
1
10/2021
12
11/2016
D1
14,4 km
4
Budimír (Košice-Sever), Košické Olšany, Bidovce
241 mil. €
3 166 - 11 562
35 - 280
2
2
2
12/2019
(0,0)
13
12/2016
D3
5,7 km
4
Čadca Podzávoz, Čadca Bukov
269 mil. €
11 465 - 18 743
373 - 471
1
2
3
12/2020
(0,0)
14
6/2017
D1
7,9 km
4
Prešov západ, Prešov juh
434 mil. €
19 072 - 21 988
456 - 660
1
2
4
10/2021
15
12/2017
D1
2,6 km
4
39 mil. €
14 624
343
1
1
1/2021
(0,0)
16
7.
2/2024
D1
13,5 km
4
Turany 2, Hubová
1 235 mil. €
13 676 - 21 949
422 - 799
1
Týmto úsekom už dnes prechádza 14 až 22 tisíc vozidiel denne, z toho 1,9 až 3,5 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty a neprimerane zaťažuje obce, ktorými takáto dopravná záťaž prechádza. Po dokončení úsekov D1 pri Žiline je pravdepodobné, že aj časť východo-západného tranzitu dnes využívajúca rýchlocestu R1 sa presunie na D1 a doprava tu ďalej stúpne. Po dokončení úseku D1 popri Ružomberku sa tak najväčšie zdržania presunú práve sem.
1
17
8. - 9.
3/2024
R7
9,4 km
4
Holice s I/63, D. Streda s III/06325
191 mil. €
6 428 - 9 084
189 - 255
4
5
18
14. - 15.
10/2024
R7
23,5 km
2
Zemné
227 mil. €
4
4
19
14. - 15.
10/2024
R7
14,3 km
2
Nové Zámky
172 mil. €
4
4
20
16. - 17.
12/2024
R7
8,4 km
4
Mliečany s II/507, Dolný Bar
161 mil. €
6 403 - 9 478
248 - 279
4
5
21
16. - 17.
12/2024
R2
14,1 km
2
Rožňava, Jablonov nad Turňou
272 mil. €
5 792 - 7 064
192 - 224
3
Úsek má riešiť horský prechod Soroška. Ten v skutočnosti patrí k najmenej problémovým na Slovensku. Prečo? Nízka intenzita dopravy, prijateľný podiel ťažkých vozidiel, trasa kompletne mimo obcí a v stúpaní z východu aj prídavný pruhu pre pomalé vozidlá. Viaceré iné cestné horské prechody na Slovensku sú nebezpečnejšie a potrebujú riešenie naliehavejšie. Ani v rámci južného ťahu Soroška nie najhorším úsekom, ide skôr o politikmi zveličený problém.
2
22
20. - 23.
10/2025
R3
4,9 km
2
Dlhá nad Oravou
77 mil. €
2
2
23
20. - 23.
10/2025
R3
8,3 km
2
Podbiel
199 mil. €
5 550 - 9 787
159 - 204
2
3
24
20. - 23.
10/2025
R2
16,0 km
4
Trenčianske Mitice
277 mil. €
9 654 - 12 079
443 - 502
2
Súčasná cesta má dobré šírkové parametre iba po Trenčianske Jastrabie, ďalej až po Ruskovce ide o úzku cestu neadekvátnu vysokej dopravnej záťaži, ktorá navyše sčasti vedie aj cez obec.
2
25
20. - 23.
10/2025
R2
2,7 km
4
59 mil. €
12 862
498
3
Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú má už pripravenú Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky.
4
26
24.
12/2025
R2
6,1 km
4
Trenčín juh, Trenčianska Turná
143 mil. €
12 157
494
3
Súčasná cesta I/9 v tomto úseku je prehľadná, dostatočne široká a vedie mimo obcí. Potrebuje len generálnu prestavbu úplne zdegradovanej betónovej vozovky, ktorú pripravuje Slovenská správa ciest. Po jej uskutočnení bude cesta I/9 od diaľnice D1 po Mníchovu Lehotu najmenej problémová z celého ťahu po Nováky.
4
27
25.
1/2026
D3
10,8 km
4
Krásno nad Kysucou
309 mil. €
14 176 - 14 186
381 - 551
2
Tento úsek je menej naliehavý ako úseky D3 pri Kysuckom Novom Meste a Čadci, keďže súčasná cesta I/11 tu už má parametre polovičného profilu diaľnice. Úsekom prechádza vyše 14 tisíc vozidiel denne, z toho až tritisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Kapacita dvojpruhovej cesty sa tak aj tu blíži k naplneniu. Po otvorení kriticky chýbajúceho úseku D3 nad Čadcou od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac a kompletizácia celej diaľnice D3 bude nevyhnutnosťou.
4
28
26.
4/2026
R2
20,7 km
2
211 mil. €
6 969 - 10 726
280 - 373
4
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má ešte veľkú kapacitnú rezervu. Navyše tu cesta I/16 vedie takmer výlučne mimo obcí, na vyše 20-kilometrovom úseku zaťažuje obytnú zónu iba krátky prieťah cez obec Pinciná.
4
29
27.
5/2026
D3
11,2 km
4
Brodno, Kysucké Nové Mesto
410 mil. €
13 886 - 21 743
426 - 554
1
Týmto úsekom prechádza už takmer 22 tisíc vozidiel denne, z toho 3,4 tisíca ťažkých (nad 3,5 tony). To prevyšuje kapacitu dvojpruhovej cesty, neprimerane zaťažuje dotknuté obce a denne spôsobuje výrazné zdržania. Po otvorení nového úseku D3 z Čadce po Svrčinovec od roku 2021 stúpne atraktivita tohto ťahu ešte viac. S ňou sa zväčší aj dĺžka kolón a každodenných zdržaní na križovatke pri Kysuckom Novom Meste a obci Radoľa.
1
30
28. - 29.
8/2026
R4
4,0 km
4
Lipníky
105 mil. €
14 625
408
2
2
31
28. - 29.
8/2026
R2
10,6 km
2
Rimavská Sobota
125 mil. €
6 412 - 8 112
193 - 261
4
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá má pri nízkom dopravnom zaťažení veľkú kapacitnú rezervu. Ešte dlho nebude opodstatnené budovať k nej súbežnú rýchlostnú cestu.
4
32
30.
10/2026
R1
4,6 km
4
križovatka D1
100 mil. €
11 611
213
4
Po dostavbe úseku D1 Hubová - Ivachnová bude súčasná cesta I/18 pri Ružomberku kapacitne postačovať s veľkou rezervou. Nevyžiada si budovanie úseku R1, keďže po jestvujúcej ceste zabezpečí napojenie na D1 aj východne od Ružomberka (v mieste kríženia jej trasy s diaľnicou D1). Samozrejme bez zdržaní, ktoré na ceste I/18 medzi Ivachnovou a Ružomberkom vznikajú v súčasnosti, keď chýba diaľnica D1.
3
33
31.
11/2026
D3
4,0 km
4
179 mil. €
15 053
588
1
Vyše 15 tisíc vozidiel, z toho 3,8-tisíca ťažkých, znamená pre tunel Horelica pri Čadci o polovicu vyššie zaťaženie v porovnaní s tunelom Branisko, ktorý má rovnako iba jednu tunelovú rúru. Časté priebežné uzatváranie tunela Horelica v dôsledku kolón nateraz súvisí aj s križovatkami iba kilometer za tunelom, kde sa tvoria kolóny siahajúce až do tunela. Po otvorení nasledujúceho úseku Čadca - Svrčinovec od roku 2021 by sa situácia mala citeľne zlepšiť, no dostavba na plný profil bude aj tak potrebná a je lepšie k nej pristúpiť skôr ako tu dopravná záťaž po otvorení ďalších úsekov D3 ešte viac stúpne.
2
34
32. - 33.
12/2026
D4
12,4 km
4
772 mil. €
3
Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity.
4
35
32. - 33.
12/2026
R2
18,0 km
2
Moldava nad Bodvou, Šaca
224 mil. €
10 140 - 11 010
299 - 336
3
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí - s výnimkou Čečejoviec. Na vyriešenie obchvatu jednej obce netreba budovať 18 kilometrov rýchlostnej cesty.
5
36
34. - 36.
6/2027
D1
10,6 km
8
Senec
234 mil. €
62 652
.
.
.
837
2
1
37
34. - 36.
6/2027
R4
6,5 km
2
Kuková
116 mil. €
6 651 - 9 113
140 - 156
2
3
38
34. - 36.
6/2027
R4
7,0 km
2
Okrúhle
122 mil. €
3 407 - 3 769
95 - 124
2
2
39
37. - 38.
2/2028
R1
14,9 km
4
Slovenská Ľupča, Korytnica
785 mil. €
8 140 - 13 204
192 - 339
3
Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok.
3
40
37. - 38.
2/2028
R2
7,8 km
2
Jablonov n.Turňou
73 mil. €
5 587
178
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať.
4
41
39. - 40.
3/2028
D1
19,9 km
6
Zeleneč nová, Trnava rekonštrukcia
321 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
459 - 530
3
Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec.
2
42
39. - 40.
3/2028
R2
9,6 km
2
Nováky - západ
112 mil. €
8 634 - 11 116
240 - 422
2
Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica.
4
43
41.
9/2028
R2
11,5 km
2
235 mil. €
7 793
393
2
Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD).
4
44
42. - 43.
11/2028
R4
7,9 km
2
Hunkovce, Vyšný Komárnik
129 mil. €
2 552 - 2 737
77 - 169
4
3
45
42. - 43.
11/2028
R3
5,0 km
2
Šahy
63 mil. €
9 492 - 10 279
170 - 254
3
2
 
 
 
 
 
45 úsekov
472,0 km
2 - 8
10 766 mil. €
2 541 - 93 344
2,4
2,7
5/2017 - 10/2021
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku