✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||
469,4 km |
2 - 6 |
9 695 mil. € |
197,1 mil. € |
234,0 min. |
2,8 |
2,8 |
5/2017 - 10/2021 | ||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 30,0 mil. € | 410 - 725 | 2 | 2 | 6/2017 | |||||
2 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 20,7 mil. € | 20,0 min. | 2 885 - 5 704 | 1 | 1 | |||||
3 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 38,8 mil. € | 13,0 min. | 5 661 - 6 449 | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | ||||
4 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 37,3 mil. € | 17,5 min. | 2 856 - 6 911 | 1 | 2 | |||||
5 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | 269 mil. € | 23,2 mil. € | 6 242 - 6 867 | 4 | 2 | 12/2017 | |||||
6 | 8/2014 | R2 | 7,9 km | 4 | 88 mil. € | 7,5 mil. € | 2 678 - 3 447 | 1 | 1 | 5/2017 | |||||
7 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 17,0 min. | 1 582 - 1 991 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | ||||||
8 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||
9 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 5 319 - 16 483 | 1 | 2 | ||||||||
10 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 10,0 min. | 1 483 - 2 020 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | ||||||
11 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 16,0 min. | 2 576 - 5 440 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
12 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 241 mil. € | 17,9 mil. € | 293 - 1 619 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | |||||
13 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 21,7 mil. € | 16,0 min. | 4 092 - 4 909 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||
14 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 11,0 min. | 3 163 - 3 568 | 1 | 2 | 10/2021 | |||||
15 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | 2 178 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | ||||||
16 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | ||||||
17 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | 1 405 - 2 512 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | |||||
18 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 5,0 min. | 1 199 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||
19 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | 6 627 - 7 615 | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | |||||
20 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | 1 824 - 2 207 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | |||||
21 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | 11,0 min. | 1 914 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | ||||
22 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | 7,0 min. | 1 003 - 1 696 | 4 | 3 | |||||
23 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | 13,5 min. | 1 146 - 1 203 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||
24 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | ||||||
25 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 6,0 min. | 2 741 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | ||||
26 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | 10,0 min. | 1 335 - 1 725 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | ||||
27 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | 7,0 min. | 1 253 - 1 628 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | ||||
28 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | 1 447 - 1 991 | 4 | 3 | ||||||
29 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | 8,0 min. | 733 - 1 326 | 4 | 3 | |||||
30 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | 8,0 min. | 1 529 - 1 844 | 3 | 3 | |||||
31 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | 5,0 min. | 1 697 - 2 149 | 4 | 3 | |||||
32 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 182 mil. € | 1 058 | 4 | 3 | ||||||
33 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | 573 - 803 | 4 | 3 | ||||||
34 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 406 mil. € | 1 477 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||
35 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | 1 608 - 2 367 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | |||||
36 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 906 - 2 145 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | |||||
37 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | 3 025 - 3 385 | 3 | 3 | ||||||
38 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 14,0 min. | 2 841 - 4 706 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | ||||
39 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 7,5 min. | 1 520 | 4 | 2 | |||||
40 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 11,5 min. | 1 352 - 2 228 | 3 | 2 | |||||
469,4 km |
2 - 6 |
9 695 mil. € |
197,1 mil. € |
234,0 min. |
2,8 |
2,8 |
5/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku