✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
po ocenení sociálno-ekonomických prínosov za 30 rokov
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||||
40 úsekov |
469,4 km |
2 - 6 |
9 695 mil. € |
2 541 - 93 344 | 2,8 |
2,8 |
5/2017 - 10/2021 | |||||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 2 541 - 3 501 | 59 - 89 | 2 | 2 | 6/2017 | ||||||||
2 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 22,9 % | 12 491 - 24 900 | 89 - 432 | 1 | 1 | 12/2010 | |||||||
3 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 13,8 % | 23 579 - 28 413 | 33 - 195 | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | |||||||
4 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 13,8 % | 22 691 - 32 334 | 133 - 458 | 1 | 2 | ||||||||
5 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | 269 mil. € | 7,6 % | 28 413 - 37 927 | . . . | 195 - 491 | 4 | 2 | 12/2017 | ||||||
6 | 8/2014 | R2 | 7,9 km | 4 | 88 mil. € | 14 357 - 15 923 | 194 - 236 | 1 | 1 | 5/2017 | ||||||||
7 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 8 544 - 13 236 | 64 - 170 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||||||
8 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||||
9 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 146 - 596 | 1 | 2 | |||||||||
10 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 13 102 - 19 993 | 86 - 192 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | |||||||||
11 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 53 - 648 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||||
12 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 241 mil. € | 7,9 % | 3 166 - 11 562 | 14 - 146 | 2 | 2 | 9/2011 | 12/2019 (0,0) | ||||||
13 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 9,3 % | 11 465 - 18 743 | 138 - 504 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | |||||||
14 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 13,4 % | 19 072 - 21 988 | 220 - 372 | 1 | 2 | 3/2015 | 10/2021 | ||||||
15 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | NDS údaj neposkytla | 14 624 | 229 | 1 | 1 | 8/2015 | 1/2021 (0,0) | ||||||
16 | 32. - 33. | 12/2026 | D4 | 12,4 km | 4 | 772 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 | Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity. | 4 | ||||||||
17 | 37. - 38. | 2/2028 | R1 | 14,9 km | 4 | 785 mil. € | NDS údaj neposkytla | 8 140 - 13 204 | 76 - 172 | 3 | Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok. | 3 | 4/2027 | |||||
18 | 37. - 38. | 2/2028 | R2 | 7,8 km | 2 | 73 mil. € | 3,6 % | 5 587 | 54 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 11/2026 | |||||
19 | 39. - 40. | 3/2028 | D1 | 19,9 km | 6 | 321 mil. € | NDS údaj neposkytla | 42 774 - 54 519 | . . . | 266 - 354 | 3 | Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec. | 2 | 3/2027 | ||||
20 | 39. - 40. | 3/2028 | R2 | 9,6 km | 2 | 112 mil. € | NDS údaj neposkytla | 8 634 - 11 116 | 120 - 202 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica. | 4 | 5/2027 | |||||
21 | 41. | 9/2028 | R2 | 11,5 km | 2 | 235 mil. € | NDS údaj neposkytla | 7 793 | 82 | 2 | Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD). | 4 | 11/2027 | |||||
22 | 42. - 43. | 11/2028 | R4 | 7,9 km | 2 | 129 mil. € | NDS údaj neposkytla | 2 552 - 2 737 | 21 - 33 | 4 | 3 | 9/2027 | ||||||
23 | 44. - 45. | 2/2029 | R2 | 18,0 km | 2 | 176 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 189 - 6 389 | 49 - 72 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 11/2027 | |||||
24 | 44. - 45. | 2/2029 | D4 | 3,6 km | 4 | 133 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 | Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave. | 5 | ||||||||
25 | 46. | 3/2029 | D1 | 7,3 km | 4 | 321 mil. € | 2,2 % | 10 359 | 51 | 3 | Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne. | 3 | 4/2028 | |||||
26 | 47. | 7/2029 | R2 | 14,0 km | 2 | 117 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 809 - 8 826 | 56 - 84 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať. | 4 | 4/2028 | |||||
27 | 48. - 49. | 9/2029 | R2 | 9,8 km | 2 | 93 mil. € | NDS údaj neposkytla | 6 452 - 10 032 | 69 - 107 | 5 | Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy. | 5 | 6/2028 | |||||
28 | 48. - 49. | 9/2029 | R3 | 7,9 km | 2 | 71 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 441 - 8 427 | 30 - 78 | 4 | 3 | 10/2028 | ||||||
29 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 8,0 km | 2 | 133 mil. € | NDS údaj neposkytla | 5 814 - 7 518 | 59 - 68 | 4 | 3 | 2/2029 | ||||||
30 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 7,5 km | 2 | 124 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 769 - 3 897 | 42 - 55 | 3 | 3 | 2/2029 | ||||||
31 | 50. - 52. | 5/2030 | R4 | 6,0 km | 2 | 101 mil. € | NDS údaj neposkytla | 3 782 - 6 302 | 12 - 96 | 4 | 3 | 2/2029 | ||||||
32 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,2 km | 2 | 182 mil. € | NDS údaj neposkytla | 7 234 | 66 | 4 | 3 | 9/2029 | ||||||
33 | 53. - 54. | 7/2030 | R6 | 11,3 km | 2 | 222 mil. € | NDS údaj neposkytla | 2 561 - 5 054 | 18 - 42 | 4 | 3 | 9/2029 | ||||||
34 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 11,5 km | 4 | 406 mil. € | NDS údaj neposkytla | 7 784 | 79 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | 7/2030 | |||||
35 | 55. - 56. | 5/2031 | R1 | 9,5 km | 4 | 339 mil. € | NDS údaj neposkytla | 9 704 - 13 715 | 118 - 135 | 4 | Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva. | 4 | 7/2030 | |||||
36 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | NDS údaj neposkytla | 4 151 - 11 477 | 8 - 143 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | 7/2030 | |||||
37 | 57. - 58. | 6/2031 | R3 | 14,0 km | 4 | 191 mil. € | NDS údaj neposkytla | 14 233 - 18 874 | 35 - 248 | 3 | 3 | 8/2030 | ||||||
38 | 59. | 7/2031 | R2 | 17,5 km | 4 | 287 mil. € | 0,9 % | 12 819 - 29 988 | 42 - 395 | 2 | Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1. | 2 | 8/2030 | |||||
39 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 8,7 km | 2 | 94 mil. € | 1,9 % | 7 211 | 108 | 4 | 2 | 9/2030 | ||||||
40 | 60. - 61. | 8/2031 | R3 | 10,9 km | 2 | 129 mil. € | 5 586 - 10 745 | 72 - 223 | 3 | 2 | 9/2030 | |||||||
40 úsekov |
469,4 km |
2 - 6 |
9 695 mil. € |
2 541 - 93 344 | 2,8 |
2,8 |
5/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku