Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)25 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)14 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 1 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 1 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 1 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
 
 
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
 
 
 
 
361,3 km
2 - 6
6 362 mil. €
197,1 mil. €
158,8 km
2,3
2,5
5/2017 - 10/2021
1
10/2013
D3
12,3 km
2
377 mil. €
30,0 mil. €
410 - 725
2
2
6/2017
2
12/2013
D1
14,9 km
4
341 mil. €
20,7 mil. €
14,9 km
2 885 - 5 704
1
1
3
1/2014
D1
11,3 km
4
517 mil. €
38,8 mil. €
11,3 km
5 661 - 6 449
2
3
1/2021
(0,0)
4
6/2014
D1
13,5 km
4
555 mil. €
37,3 mil. €
13,5 km
2 856 - 6 911
1
2
5
6/2014
D3
4,3 km
4
269 mil. €
23,2 mil. €
6 242 - 6 867
4
2
12/2017
6
8/2014
R2
7,9 km
4
88 mil. €
7,5 mil. €
2 678 - 3 447
1
1
5/2017
7
7/2016
R7
17,4 km
4
17,4 km
1 582 - 1 991
2
3
7/2020
(0,0)
8
7/2016
D4
4,4 km
4 - 6
1
2
9
7/2016
D4
22,6 km
4 - 6
5 319 - 16 483
1
2
10
7/2016
R7
8,4 km
4
12,0 km
1 483 - 2 020
1
1
7/2020
(0,0)
11
7/2016
R7
6,4 km
4 - 6
3,4 km
2 576 - 5 440
1
1
10/2021
12
11/2016
D1
14,4 km
4
241 mil. €
17,9 mil. €
293 - 1 619
2
2
12/2019
(0,0)
13
12/2016
D3
5,7 km
4
269 mil. €
21,7 mil. €
5,7 km
4 092 - 4 909
1
2
12/2020
(0,0)
14
6/2017
D1
7,9 km
4
434 mil. €
7,9 km
3 163 - 3 568
1
2
10/2021
15
12/2017
D1
2,6 km
4
39 mil. €
2 178
1
1
1/2021
(0,0)
16
57. - 58.
6/2031
R8
54,9 km
4
1 020 mil. €
906 - 2 145
3
Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí.
5
17
62. - 63.
10/2032
D2
8,5 km
6
90 mil. €
9 787
5
Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity.
5
18
62. - 63.
10/2032
D2
6,9 km
6
107 mil. €
5
Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity.
5
19
64. - 68.
8/2033
D1
12,6 km
4
418 mil. €
12,6 km
1 548 - 1 641
3
Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž
3
20
64. - 68.
8/2033
D1
18,2 km
4
192 mil. €
18,2 km
1 315 - 1 505
2
Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov.
2
21
64. - 68.
8/2033
D1
15,8 km
4
139 mil. €
14,7 km
678 - 970
4
Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená
3
22
64. - 68.
8/2033
D1
12,1 km
4
162 mil. €
11,8 km
1 535 - 1 721
3
Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje
3
23
64. - 68.
8/2033
D1
15,5 km
4
136 mil. €
15,5 km
312 - 880
4
Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením
3
24
69. - 70.
8/2034
R3
14,0 km
2
305 mil. €
3
3
25
69. - 70.
8/2034
R2
49,0 km
2
662 mil. €
1 268 - 2 000
4
Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil.
4
 
 
 
 
 
361,3 km
2 - 6
6 362 mil. €
197,1 mil. €
158,8 km
2,3
2,5
5/2017 - 10/2021
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku