✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané | ||||||||||
361,3 km |
2 - 6 |
6 362 mil. € |
197,1 mil. € |
158,8 km |
2,3 |
2,5 |
5/2017 - 10/2021 | ||||||||
1 | 10/2013 | D3 | 12,3 km | 2 | 377 mil. € | 30,0 mil. € | 410 - 725 | 2 | 2 | 6/2017 | |||||
2 | 12/2013 | D1 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 20,7 mil. € | 14,9 km | 2 885 - 5 704 | 1 | 1 | |||||
3 | 1/2014 | D1 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 38,8 mil. € | 11,3 km | 5 661 - 6 449 | 2 | 3 | 1/2021 (0,0) | ||||
4 | 6/2014 | D1 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 37,3 mil. € | 13,5 km | 2 856 - 6 911 | 1 | 2 | |||||
5 | 6/2014 | D3 | 4,3 km | 4 | 269 mil. € | 23,2 mil. € | 6 242 - 6 867 | 4 | 2 | 12/2017 | |||||
6 | 8/2014 | R2 | 7,9 km | 4 | 88 mil. € | 7,5 mil. € | 2 678 - 3 447 | 1 | 1 | 5/2017 | |||||
7 | 7/2016 | R7 | 17,4 km | 4 | 17,4 km | 1 582 - 1 991 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | ||||||
8 | 7/2016 | D4 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | |||||||||
9 | 7/2016 | D4 | 22,6 km | 4 - 6 | 5 319 - 16 483 | 1 | 2 | ||||||||
10 | 7/2016 | R7 | 8,4 km | 4 | 12,0 km | 1 483 - 2 020 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | ||||||
11 | 7/2016 | R7 | 6,4 km | 4 - 6 | 3,4 km | 2 576 - 5 440 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
12 | 11/2016 | D1 | 14,4 km | 4 | 241 mil. € | 17,9 mil. € | 293 - 1 619 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | |||||
13 | 12/2016 | D3 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 21,7 mil. € | 5,7 km | 4 092 - 4 909 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||
14 | 6/2017 | D1 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 7,9 km | 3 163 - 3 568 | 1 | 2 | 10/2021 | |||||
15 | 12/2017 | D1 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | 2 178 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | ||||||
16 | 57. - 58. | 6/2031 | R8 | 54,9 km | 4 | 1 020 mil. € | 906 - 2 145 | 3 | Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí. | 5 | |||||
17 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 8,5 km | 6 | 90 mil. € | 9 787 | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | |||||
18 | 62. - 63. | 10/2032 | D2 | 6,9 km | 6 | 107 mil. € | 5 | Napriek vysokému podielu ťažkej dopravy tu 4-pruhová diaľnica má ešte veľkú kapacitnú rezervu a príprava rozšírenia je neopodstatnená. NDS by mala skôr pripracovať rozšírenie cca 2-kilometrového úseku D2 na vstupe do Bratislavy od križovatky Lamač po križovatku Polianky, kde sa 4-pruhová diaľnica podstatne skôr priblíži k naplneniu kapacity. | 5 | ||||||
19 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,6 km | 4 | 418 mil. € | 12,6 km | 1 548 - 1 641 | 3 | Týmto úsekom prechádza do 10 tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy aj vďaka pruhom pre pomalé vozidlá v stúpaní na horský priechod Dargov kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž | 3 | ||||
20 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 18,2 km | 4 | 192 mil. € | 18,2 km | 1 315 - 1 505 | 2 | Týmto úsekom v roku 2015 prechádzalo 6-až 9-tisíc vozidiel denne, z toho sotva tisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca cesta I. triedy kapacitne zvládne aj podstatne vyššiu dopravnú záťaž. V prípade citeľného rastu intenzít dopravy je tento úsek najpotrebnejší z celej ešte plánovanej D1 na východ od Košíc, pretože odbremení od tranzitnej dopravy viacero obcí (Sečovce, Hriadky, Horovce, Trhovište) a osobným vozidlám skráti jazdný čas až o 8 minút. To znamená podstatne väčšie spoločenské prínosy ako má predošlý, dvojnásobne nákladnejší úsek s tunelom Dargov. | 2 | ||||
21 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,8 km | 4 | 139 mil. € | 14,7 km | 678 - 970 | 4 | Jednotlivými úsekmi cesty I. triedy tu prechádza 4-až 8-tisíc vozidiel denne, z toho do 600 ťažkých (nad 3,5 tony). Výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená | 3 | ||||
22 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 12,1 km | 4 | 162 mil. € | 11,8 km | 1 535 - 1 721 | 3 | Týmto úsekom prechádza vyše 10-tisíc, najbližšie k Michalovciam až takmer 15-tisíc vodiel denne. Vďaka nízkemu podielu ťažkých vozidiel (menej ako tisícka nad 3,5 tony) jestvujúca cesta I. triedy zatiaľ kapacitne postačuje | 3 | ||||
23 | 64. - 68. | 8/2033 | D1 | 15,5 km | 4 | 136 mil. € | 15,5 km | 312 - 880 | 4 | Veľmi nízka dopravná záťaž na prihraničnom úseku znamená, že výstavba diaľnice tu ešte dlho nebude opodstatnená a aj vo vzdialenom horizonte má zmysel uvažovať iba s 2-pruhovým riešením | 3 | ||||
24 | 69. - 70. | 8/2034 | R3 | 14,0 km | 2 | 305 mil. € | 3 | 3 | |||||||
25 | 69. - 70. | 8/2034 | R2 | 49,0 km | 2 | 662 mil. € | 1 268 - 2 000 | 4 | Z tohto úseku bude potrebná iba časť medzi Handlovou a Žiarom nad Hronom, aj to až spolu s prepojením medzi Handlovou a Turčianskou kotlinou (R3 Ráztočno - Horná Štubňa), ktorý by sem presmeroval aj severo-južný tranzit stredným Slovenskom a využitie úseku citeľne zvýšil. | 4 | |||||
361,3 km |
2 - 6 |
6 362 mil. € |
197,1 mil. € |
158,8 km |
2,3 |
2,5 |
5/2017 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku