✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | ✖ | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
# |
dátum |
plánovaný
|
odhad NDS
|
3,5 - 12 t
|
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka |
1 - optimálne,
5 - neprimerané |
aké primeranejšie varianty alebo optimalizácie riešenia treba posúdiť
| ||||||||
129,5 km |
4 - 6 |
2 396 mil. € |
3 166 - 93 344 | 1,3 |
1,8 |
12/2019 - 10/2021 |
|||||||||
1 | 12/2013 | 14,9 km | 4 | 341 mil. € | 12 491 - 24 900 | 449 - 869 | 1 | 1 | Plný profil diaľnice tu je naliehavo potrebný, technické riešenie časti úseku sa ukázalo ako nevhodné (vedenie trasy cez ťažko stabilizovateľný zosuv), nové riešenie sa javí ako lepšie. K voľbe zlého riešenia prispeli šibeničné termíny pre projektantov v honbe za PPP projektmi ešte v roku 2008. Náprava chyby a nové projektovanie a povoľovanie až vo fáze výstavby spôsobí, že dokončenie úseku sa oproti zmluvnému termínu (jún 2017) omešká o viac ako 5 rokov. | ||||||
2 | 1/2014 | 11,3 km | 4 | 517 mil. € | 23 579 - 28 413 | 786 - 949 | 2 | 3 | NDS a jej projektant v príprave podcenili význam podrobného preskúmania geológie, chýbal tiež záujem o hľadanie efektívnejších a menej nákladných riešení. Stavbu tak zbytočne predražil a počas realizácie výrazne skomplikoval tunel Žilina (malé nadložie, extrémne zlá geológia), ktorému sa dalo úplne vyhnúť prijateľným zdvihnutím nivelety diaľnice. | 1/2021 (0,0) | |||||
3 | 6/2014 | 13,5 km | 4 | 555 mil. € | 22 691 - 32 334 | 598 - 1 181 | 1 | 2 | Pôvodný projekt NDS obsahuje napr. zbytočne dlhé mosty či neoptimálne (drahé) riešenie vetrania tunela Višňové. V roku 2012 súťaž na zhotoviteľa metódou "naprojektuj a postav" umožnila uchádzačom pôvodné riešenie výrazne zefektívniť. Uchádzač, ktorý v tendri predložil najnižšiu ponuku (Skanska + Strabag), túto možnosť využil a ponúkol výrazné zefektívnenie technického riešenia. Žiaľ, NDS na podnet druhého Doprastavu túto ponuku bez primeraného dôvodu vylúčila. Toto rozhodnutie v roku 2014 odobril aj Úrad pre verejné obstarávanie, vtedy v réžii nominantov Smeru-SD.
Následne NDS prijala až tretiu ponuku v poradí od združenia Impregilo a Dúhy, ktoré žiadnu optimalizáciu technického riešenia tunelov či mostov neprinieslo. Nasledovali roky zlého riadenia stavby, snahy zhotoviteľa o výrazné dodatočné zvýšenie ceny, v roku 2019 pre štát nevýhodná dohoda o ukončení zmluvy a v roku 2020 nový výber zhotoviteľa. Vzhľadom na stav rozostavanosti však väčšina optimalizácií, ponúknutých v roku 2012, už nebude možná. Náklady citeľne zdvihne aj potreba sanácie rozostavaného tunela a mostov. | ||||||
4 | 7/2016 | 17,4 km | 4 | 8 544 - 13 236 | 199 - 387 | 2 | 3 | 7/2020 (0,0) | |||||||
5 | 7/2016 | 4,4 km | 4 - 6 | 1 | 2 | ||||||||||
6 | 7/2016 | 22,6 km | 4 - 6 | 32 336 - 93 344 | . . . | 437 - 2 455 | 1 | 2 | |||||||
7 | 7/2016 | 8,4 km | 4 | 13 102 - 19 993 | 180 - 274 | 1 | 1 | 7/2020 (0,0) | |||||||
8 | 7/2016 | 6,4 km | 4 - 6 | 27 633 - 44 493 | . . . | 537 - 1 008 | 1 | 1 | 10/2021 | ||||||
9 | 11/2016 | 14,4 km | 4 | 241 mil. € | 3 166 - 11 562 | 35 - 280 | 2 | 2 | 12/2019 (0,0) | ||||||
10 | 12/2016 | 5,7 km | 4 | 269 mil. € | 11 465 - 18 743 | 373 - 471 | 1 | 2 | 12/2020 (0,0) | ||||||
11 | 6/2017 | 7,9 km | 4 | 434 mil. € | 19 072 - 21 988 | 456 - 660 | 1 | 2 | 10/2021 | ||||||
12 | 12/2017 | 2,6 km | 4 | 39 mil. € | 14 624 | 343 | 1 | 1 | 1/2021 (0,0) | ||||||
129,5 km |
4 - 6 |
2 396 mil. € |
3 166 - 93 344 | 1,3 |
1,8 |
12/2019 - 10/2021 |
jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku