Železnice Cesty Údaje Výstupy O projekte Podporte nás

1. Výber úsekov ciest (riadky tabuľky)39 / 85

Ťahy

D1 D2 D3 D4
R1 R2 R3 R4 R5 R6 R7 R8

Naliehavosť problému (1 - najvyššia)

1 2 3 4 5

Primeranosť riešenia (1 - optimálne)

1 2 3 4 5

Termín dokončenia podľa NDS

do 2025 2026-30 2031-35 2036-40 po 2040
Zobraziť pokročilé možnostiZobraziť mapu

2. Výber parametrov (stĺpce tabuľky)14 / 101

Fixné parametre (ľavá časť tabuľky)

Začiatok výstavby Ťah Stav Názov úseku
Základné parametre 2 / 5
+
Parametre a objekty 0 / 13
+
Odhadované náklady bez DPH 1 / 7
+
Cena podľa zmluvy bez DPH 0 / 3
+
Prínosy a efektívnosť projektu 0 / 17
+
Intenzity dopravy na súčasnej ceste v r. 2015 2 / 8
+
Hodnotenia a návrhy INEKO 3 / 6
+
Stav a priebeh prípravy 0 / 24
+
Perspektíva výstavby podľa NDS 0 / 6
+
Priebeh výstavby 1 / 6
+
Pozícia v cestných prioritách vlády SR 0 / 6
+
 
#
dátum
 
 
 
 
plánovaný
odhad NDS
 
 
1 - veľmi vysoká,
5 - veľmi nízka
 
1 - optimálne,
5 - neprimerané
 
 
 
 
 
 
 
39 úsekov
462,8 km
2 - 6
9 281 mil. €
2 552 - 93 344
2,8
2,9
12/2019 - 10/2021
1
46.
3/2029
D1
7,3 km
4
321 mil. €
10 359
7 618
3
Týmto úsekom prechádza cca 12 tisíc vozidiel, z toho dvetisíc ťažkých (nad 3,5 tony). Jestvujúca diaľnica v polovičnom profile kapacitne zvládne aj o polovicu vyššiu dopravnú záťaž. Vnímanie potreby dobudovania druhej rúry Braniska súvisí skôr s uzatváraním tunela počas technologických odstávok z dôvodu údržby a opráv, čomu však nie je namieste prisudzovať rovnakú naliehavosť ako riešeniu iných úsekov, ktoré sú podobnou dopravou po nevyhovujúcej ceste zaťažené celoročne.
3
2
39. - 40.
3/2028
D1
19,9 km
6
321 mil. €
42 774 - 54 519
.
.
.
36 147 - 46 904
3
Rozšírenie tohto úseku na plnohodnotný 6-pruh (vrátane odstavných pruhov) je potrebné, ale podstatne menej naliehavé ako rozšírenie viac zaťažených úsekov D1 od Bratislavy po Triblavinu a Senec.
2
3
44. - 45.
2/2029
D4
3,6 km
4
133 mil. €
5
Južné diaľničné prepojenie Bratislavy na Viedeň a rakúsku diaľničnú sieť má veľkú kapacitnú rezervu. Druhé - severné diaľničné prepojenie popri Marchegu teda v Rakúsku sotva prejde. Nevychádza totiž z odôvodnenej potreby riešiť dopravný problém, skôr sa na Slovensku používa ako zámienka na obhájenie a presadenie nadväzujúceho úseku D4 práve v polohe medzi Račou a Mariankou. Takéto riešenie si pritom vyžiada najdlhší, až vyše 11-kilometrový tunel a preťažené cesty v hlavnom meste odľahčí menej ako kratší tunel bližšie k Bratislave.
5
4
32. - 33.
12/2026
D4
12,4 km
4
772 mil. €
3
Naliehavosť dopravného problému tu netvorí tranzit ale vnútromestská doprava, resp. doprava s cieľom v Bratislave. Stav, keď doprava medzi východom a západom hlavného mesta preťažuje hneď dva mosty cez Dunaj, nie je dlhodobo udržateľný a časom si vyžiada riešenie. Východná a južná časť obchvatu Bratislavy, ktorá má vzniknuť v ramci PPP projektu D4R7, síce sčasti odbremení Prístavný most ale vôbec neodľahčí most Lafranconi, ktorý sa bude postupne blížiť k naplneniu kapacity.
4
5
11/2016
D1
14,4 km
4
241 mil. €
3 166 - 11 562
2 873 - 9 943
2
2
12/2019
(0,0)
6
39. - 40.
3/2028
R2
9,6 km
2
112 mil. €
8 634 - 11 116
6 810 - 9 018
2
Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, s nedostatkom prehľadných úsekov na bežpečné predbiehanie pomalších vozidiel. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri Novákoch. Opakovane tu dochádza k ťažkým dopravným nehodám aj s fatálnymi následkami, najmä na rovnom ale úzkom úseku s napojeniami ciest z/do obce Nitrica.
4
7
60. - 61.
8/2031
R3
8,7 km
2
94 mil. €
7 211
5 691
4
2
8
7/2016
R7
17,4 km
4
8 544 - 13 236
6 962 - 11 458
2
3
7/2020
(0,0)
9
48. - 49.
9/2029
R2
9,8 km
2
93 mil. €
6 452 - 10 032
5 199 - 8 404
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy.
5
10
1/2014
D1
11,3 km
4
517 mil. €
23 579 - 28 413
17 918 - 21 964
2
3
1/2021
(0,0)
11
12/2013
D1
14,9 km
4
341 mil. €
12 491 - 24 900
9 606 - 20 276
1
1
12
7/2016
D4
4,4 km
4 - 6
1
2
13
37. - 38.
2/2028
R2
7,8 km
2
73 mil. €
5 587
4 388
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať.
4
14
7/2016
D4
22,6 km
4 - 6
32 336 - 93 344
.
.
.
17 299 - 80 582
1
2
15
7/2016
R7
8,4 km
4
13 102 - 19 993
11 619 - 17 973
1
1
7/2020
(0,0)
16
55. - 56.
5/2031
R1
11,5 km
4
406 mil. €
7 784
6 307
4
Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva.
4
17
50. - 52.
5/2030
R4
8,0 km
2
133 mil. €
5 814 - 7 518
4 928 - 6 192
4
3
18
6/2014
D1
13,5 km
4
555 mil. €
22 691 - 32 334
17 773 - 28 598
1
2
19
55. - 56.
5/2031
R1
9,5 km
4
339 mil. €
9 704 - 13 715
8 096 - 11 348
4
Súčasná cesta kapacitne postačuje a perspektívne ju odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá odbremení trasu cez Donovaly od východo-západného tranzidu, ktorý ju dočasne využíva.
4
20
57. - 58.
6/2031
R3
14,0 km
4
191 mil. €
14 233 - 18 874
11 208 - 15 489
3
3
21
53. - 54.
7/2030
R6
11,2 km
2
182 mil. €
7 234
6 176
4
3
22
48. - 49.
9/2029
R3
7,9 km
2
71 mil. €
5 441 - 8 427
3 831 - 6 436
4
3
23
8/2019
R2
13,5 km
4
142 mil. €
9 007 - 9 998
6 702 - 7 582
2
2
24
57. - 58.
6/2031
R8
54,9 km
4
1 020 mil. €
4 151 - 11 477
3 190 - 9 726
3
Problémom na tomto ťahu nie je vysoká intenzita dopravy ani chýbajúca rýchlostná cesta, ale takmer súvislo obostavaná cesta I/64, ktorá vedie v dlhých úsekoch intravilánmi obcí.
5
25
60. - 61.
8/2031
R3
10,9 km
2
129 mil. €
5 586 - 10 745
4 234 - 8 517
3
2
26
41.
9/2028
R2
11,5 km
2
235 mil. €
7 793
5 879
2
Jestvujúca cesta I/9 je na tomto úseku mimoriade úzka, na viacerých miestach neprehľadná a vôbec nevyhovujúca vysokej dopravnej záťaži. Jej kapacitu ešte zhoršuje cca 6%-né stúpanie pri obci Hradište. S ohľadom na dopravné zaťaženie sú významné tiež negatívne vplyvy na obyvateľstvo obcí Dolné Vestenice a Hradište, čo naliehavosť riešenia ešte podčiarkuje (podľa údajov zo stacionárnych radarov je tu intenzita dopravy podstatne vyššia ako údaje z celoštátneho sčítania dopravy v roku 2015, ktoré pre SSC realizoval VÚD).
4
27
7/2019
R4
4,3 km
4
179 mil. €
15 837 - 18 098
13 956 - 15 885
1
3
28
6/2017
D1
7,9 km
4
434 mil. €
19 072 - 21 988
15 504 - 18 825
1
2
10/2021
29
7/2016
R7
6,4 km
4 - 6
27 633 - 44 493
.
.
.
25 057 - 39 053
1
1
10/2021
30
12/2017
D1
2,6 km
4
39 mil. €
14 624
12 446
1
1
1/2021
(0,0)
31
50. - 52.
5/2030
R4
7,5 km
2
124 mil. €
3 769 - 3 897
2 053 - 2 240
3
3
32
37. - 38.
2/2028
R1
14,9 km
4
785 mil. €
8 140 - 13 204
6 735 - 10 692
3
Súčasná cesta cez Donovaly vďaka prídavným pruhom pre pomalé vozidlá kapacitne postačuje, problémom sa stáva iba počas výdatného sneženia. Tento ťah perspektívne odľahčí kompletizácia diaľnice D1. Tá presmeruje väčšinu z východo-západného tranzitu z aktuálne obľúbenej trasy (R1 - Donovaly - D1) na ucelenú diaľnicu D1, a to skôr ako by prichádzalo do úvahy vybudovanie súvislej R1 až po Ružomberok.
3
33
50. - 52.
5/2030
R4
6,0 km
2
101 mil. €
3 782 - 6 302
2 085 - 4 153
4
3
34
44. - 45.
2/2029
R2
18,0 km
2
176 mil. €
5 189 - 6 389
4 018 - 5 243
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a nebude problémom ani keby tu došlo k značnému nárastu intenzity dopravy.
5
35
47.
7/2029
R2
14,0 km
2
117 mil. €
5 809 - 8 826
4 474 - 7 101
5
Na tomto úseku je dostatočne široká, prehľadná a bezpečná cesta I. triedy, ktorá vedie takmer výlučne mimo obcí. Má veľkú kapacitnú rezervu a ešte dlho tu bude postačovať.
4
36
59.
7/2031
R2
17,5 km
4
287 mil. €
12 819 - 29 988
9 978 - 25 282
2
Jestvujúca cesta I/16 cez Zvolen pretína mesto našťastie mimo centra, avšak v trase, ktoré mesto rozdeľuje. V intraviláne zároveň plní úlohu kľúčovej vnútromestskej komunikácie, keďže spája sídliská na juhu mesta s centrom Zvolena. Vysoké dopravné zaťaženie, negatívne vplyvy na obyvateľstvo i spomaľovanie dopravy postupne zvyšuje naliehavosť odklonenia tranzitnej dopravy na obchvat. Ten má prepojiť hotové úseky R2 východne od Zvolena na rýchlostnú cestu R1.
2
37
12/2016
D3
5,7 km
4
269 mil. €
11 465 - 18 743
7 272 - 14 189
1
2
12/2020
(0,0)
38
42. - 43.
11/2028
R4
7,9 km
2
129 mil. €
2 552 - 2 737
1 041 - 1 549
4
3
39
53. - 54.
7/2030
R6
11,3 km
2
222 mil. €
2 561 - 5 054
1 988 - 4 251
4
3
 
 
 
 
 
39 úsekov
462,8 km
2 - 6
9 281 mil. €
2 552 - 93 344
2,8
2,9
12/2019 - 10/2021
Dátum najnovšej aktualizácie databázy: 10/2021

Legenda

 Po prechode myšou sa zobrazia podrobnejšie informácie o úseku alebo hodnote, ku ktorým patria
Intenzita dopravy na súčasnej ceste
Celková intenzita dopravy na existujúcej ceste v roku 2015
Ťažké nákladné vozidlá
Stredne ťažké nákladné vozidlá
Ľahké nákladné vozidlá
Osobné vozidlá
Fázy prípravy
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
jednotlivé fázy priebehu prípravy
 
Nezačatá fáza
 
Práve prebiehajúca fáza
 
Hotová fáza
 
 
Fáza, ktorá prebieha opakovane
 
 
Fáza, ktorá sa bude opakovať

jednotlivé fázy: 1 - Technická štúdia, 2 - EIA - Správa o hodnotení, 3 - EIA - Záverečné stanovisko, 4 - Štúdia realizovateľnosti (prebratie), 5 - Dokumentácia na územné rozhodnutie, 6 - Územné rozhodnutie, 7 - Dokumentácia na stavebné povolenie, 8 - MPV pre stavebné povolenie - zmluvy k pozemkom, 9 - Stavebné povolenie - predpoklad NDS, 10 - Dokumentácia na ponuku